On muuten tosi hyvä linkki, ainakin minulle nuo säädöt toivat paljon paremman kuvan perus-tv:n katseluun maanpäällisillä digikanavilla kuin mitä oletuksena Samppa tarjoaa. Eli otin tuon "Freeview Built-in Tuner" säädön käyttöön.
Ehkä, jos sössii jotain menussa. Ei siinä muuten mikään raukee. Pitää vaan olla tarkkana, mitä painelee :thumbsup: Taustavalon pumppauksen saa pois laittamalla Dynamic Dimmingin pois. R7:ssa kannatti ainenkin ottaa myös Dynamic CE pois; vähensi varsinkin digikuvan kohinaa ja rakeisuutta.
Moro! Ostin tuollaisen Samsungin LE37R86BCX ja täytyy sanoa, että on televisiot muuttunut sitten viime näkemän. Voisiko joku ystävällisesti selvittää minulle pari asiaa: - Mistä saa kanavat säädettyä oikeille paikoille? Kun laittaa automaattisen päivityksen niin telkkari laittaa kanavat vääriin paikkoihin ja manuaalisesta en saa mitään hel***** tolkkua. - Kuvan laatu on huono. Mistä tähän saisi ratkaisun? Luin kyllä AV forumia ja yritin säätää, mutta ei auta. Omistan normi DVD-soittimen ja GameCuben. En olisi ikinä uskonut, että television säätö voi olla näin vaikeeta. Manuaalista ei ole mitään apua kun se on niin epäselkeä. Todennäköisesti vien parin päivän päästä television takaisin liikkeeseen ja vaihdan johonkin Sonyn malliin. Tuntuu, että 1500 euroa meni aivan kankkulan kaivoon!!! :grr: :grr: :grr:
Joku, joka käyttää Samsungin omaa sisäistä DVB-T (tai DVB-T/C hybridiä) viritintä vastatkoon tähän. Itse en osaa sanoa, kun käytössä on erillinen tallentava C-boksi.
Kanavien säätelystä ei ole hajuakaan, mutta mitä tarkoitat huonolla kuvanlaadulla? LCD:llä SD-matsku näyttää kehnolta skaalauksesta johtuen, vaikka Sonyyn vaihtaisitkin. Vai onko kuvassa jotain muuta vikaa?
Eipä siinä kuvassa vissii mitään vikaa ole... Varmaankin odotin liikaa tuon hintaiselta televisiolta. Ja sitten kanavista... Analogisella puolella näkyy kanavat ok, mutta digipuolella kanavat ovat ensinnäkin sekaisin ja en saa niitä oikeille paikoille ja toisekseen mm. Music television ei näy ollenkaan. Kertoo vaan, että ei signaalia.:OI
Kerroppa miten kävi.. oma 32R81 tilattu ko. putkasta yli kuukausi sitten. Eipä ole vielä näkynyt. Viikoittain on oltu myyjään yhteydessä puhelimitse. Aina on pitänyt tulla lisätietoa sähköpostilla, mutta toistaiseksi perille on tullut vain yksi automaattivastaus tyyliin "tilaus on käsittelyssä". Järin tyytyväinen en tilanteeseen ole, varsinkin kun olen ollut joustava asiakas, enkä ole (vielä) vaatinut edes kaupan purkua, kun ymmärrän, että joskus yrittäjän elämä on kiireistä, mutta kyllä nyt alkaa kamelin selkä katketa.
Eihän tuota "channel" kohtaa ole edes valittavissa kun on DTV päällä! TV puolella homma hoituu simppelisti, mutta eihän se muuta digikanavien paikkoja.
Veikkaisin että se klikki on Saksan päässä, mistä Nokianpuhelimet tuo tuotteet. Itse tilasin tuon saman mallin muutama viikko sitten ja saapui siinä 8pv:ssä. Kaveri tilasi viime viikolla ja nythän nettisivuilla lukee että tuote loppunut varastosta. Suosiohan on ollut valtaisa; mitä itse olen laskenut niin tämän saman mallin on tilannut yli 10 henkilöä 1kk:n sisällä. Yllämainittuun tapaukseen en ota kuitenkaan kantaa.
Sama homma, en ole saanut kaupasta toistaiseksi mitään, ja kun olen soitellut perään, on kerrottu otettavan asiasta selvää. Ei järin hyvltä vaikuta tämä. Tilasin omani maanantaina 10.9. Koskas tilasit omasi tarkalleen? Hmm joo-o. No nyt näyttää siltä, että homma ei kauhean hyvin toimi, jos jo kahdella on telkku kadonnut tietämättömiin. Itse sain soiton ja parin mailin kyselyjen jälkeen viestin: Hyvä asiakkaamme : ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Hei, soitamme toimittajallemme sillä emme ole saaneet lähetystenseurantanumeroa ja toimituksenne olisi pitänyt olla jo perillä. Ilmoitamme teille heti kun saamme tietoa lähetyksen tilasta. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Tämä on automaattinen sähköposti http://nokianpuhelimet.fi Hieman huono homma, jos ei olla yhtään perillä omien tuotteiden sijainnista.
16.8., eli lienee melko tasan viisi viikkoa sitten. Sama tilanne minullakin, myyjän mukaan ei Pan Nordic Logistics saanut toimitettua seurantanumeroita, vaikka tavarantoimittajan mukaan telkkari olisikin luovutettu kuljetusliikkeelle. Edelleen myyjän mukaan he tilasivat samaan laskuun jo toisen LE32R81:n minulle noin parin viikon jälkeen, kun ensimmäinen oli jo "hukkunut". Eipä ole tästä toisestakaan saatu lähetyksen seurantakoodeja. Odotellaan innolla. Olisin vaatinut rahat takaisin jo ajat sitten, mutta kun kyseistä televisiomallia saa vähän huonosti mistään muualtakaan eikä huvittaisi mitään muuta ostaa.
Joo-o. Itse olisin tarvinnut TV:n alihankintamessuille keskiviikoksi, saa nähdä miten rupea hommaa puimaan jos ei kuulu nyt pariin päivään.
Itse tilasin tuon Samsung LE40R81B:n Nokianmatkapuhelimet.fi:stä, tilaus otettiin "käsittelyyn" 19.9 ja kerrottiin, että "Toimitamme teille myöhemmin lähetystenseurantanumeron jolla voitte seurata lähteyksen kulkua osoitteessa www.pannordic.com" Tässä on vielä reilusti aikaa toimittaa tuo tv sovitussa ajassa joten odotellaan. Kerron sitten myöhemmin miten kävi ja annanko risuja vai ruusuja =) Toivotaan parasta :thumbsup:
Itse sain tänään soittelemalla tietoa, että pitäisi tulla perjantaiksi. Ajattelin muuten tilata tuota mallia kanssa, mutta päättelin olevan liian iso läheltäkaytettäväksi PC-näytöksi. Toivottavasti sinulla toimii tilaus paremmin.
Minäkin tilasin tuon 32R81:n Nokianpuhelimilta, tilauspäivä oli 17.9. Tänään sieltä on ainakin otettu pois tuo "tilapäisesti loppu", että kai niitä on nyt sitten tulossa. Toivottavasti saisi viikonlopuksi.. Tilauksen tila ei tosin muuttunut mihinkään, vaan on vielä "käsittelyssä", mahtaako merkata mitään..
Onkos tämä sama telkku? Olisi meinaan aika reilusti halvempi. http://www.midras.fi/product_info.php?cPath=29_24_25&products_id=38
No painon ja hinnan perusteella olisin sanonut 32" malli, mutta koska siellä kaupataan ostajalle 40":sta niin tilaus vetämään vain, sama malli se on!
Maanantaina ostin ps3:n ja nyt kytkin telkkuun HDMI-piuhalla. Ongelma on että ainoa resoluutio jota saan ulos on 576p. Jos yrittää vaihtaa resoluutioksi 720p, 1081i tai 1080p, niin pelkkää mustaa näkyy. Osaako kukaan sanoa missä mahtaa olla vika?
Hintahan on sama Midrasissa kun Nokianpuhelimissa, ja kaupan pitäjäkin on sama toiminimi. Miksiköhän herralla on monta liikettä? Omaa LE32R81:stä ei ole kyllä näkynyt Nokianpuhelimista, tilaus lähti noin kolme viikkoa sitten. Onkos näkynyt telkkua?