nyt napsu äänet (maikkarin leffa, max ja tv2...), vaikka äänet tuli vaffesta optisella ulos... ei liene ongelma siis pelkästään scartilla :thumbsup:
tänään lähti huoltoon. soitin viel ennen lähetystä "loppuuko napsuminen?" "loppuu!" "kauanko kestää?" "viikosta kahteen" ..saa nähdä miten käy..
Mulla on ollut boxi nyt kolmatta viikkoa huollossa.Saas nähdä kauan vielä kestää.Hitosti niillä pitää olla viallisia boxeja siellä huollossa kun näin pitkään kestää.Vai onkos toi joku yleinen huoltofirma mikä tekee muitakin korjauksia eikä pelkästää korjaa näitä topparin purkkeja. Edit.Neljän viikon odottelun jälkeen sain boxin huollosta.Monien paikkojen korjausten jälkeen boxi näyttäisi lopettaneen napsumisen.
Eipä mulla ainakaan napsahtelu hävinnyt huollon jälkeen. Napsuu harvoin (2-3 kertaa parin tunnin aikana), mutta napsuu kuitenkin.
Mtv3:lla kuuluu napsumista boxista riippumatta.Napse kuuluu kun ohjelma vaihtuu.Elikkäs kun ohjelma loppuu ja mainokset alkaa ja mainosten välillä kuuluu välillä napsahdus.Tämän napsumisen olen huomannut kahdella muullakin boxilla(nokian boxi).Voi olla että sama ilmiö tapahtuu muillakin kanavilla.Mulla ainakin loppui Topparin napsuminen mutta epäilykset on todella suuret että vielä alkaa napsumaan.
Palauta boxi kauppaa ja peru kaupat tai sitten jos mielenkiintoa riittää niin lähetä laite uudelle huoltoreissulle.Itse neljää boxia kokeilleena ja kuukauden huollosta boxia odottaneena palauttaisin boxin ja palautankin jos tämä rupeaa vielä napsumaan.
Käsittääkseni kaupan purku ei yhden epäonnistuneen huoltokeikan jälkeen vielä onnistu. Pitänee siis pistää laite uudelleen huoltoon ja toivoa, että asian korjaamiseksi olisi huollossa vielä jotain keinoja. Jos napse ei poistu kahden huollonkaan jälkeen, niin ehdotan kaupan purkua. Muuten erinomainen laite, mutta en hyväksy noin kalliissa laitteessa minkäänlaisia vikoja. Softabugit erikseen tosin.
Nyt sain vihdoin aikaiseksi lähettää boksin toiselle huoltokierrokselle ja tänään sain sen takaisin puolentoista viikon jälkeen. "R278/422 vaihdettu, ohjelmistopäivitys, uusi loop-johto ja vaippavirranerotin." Eli samat temput kuin eka kierroksella paitsi että pakettiin oli laitettu mukaan tuo vaippavirranerotin. No katsellaan miten menee, jäädään kuulolle...
Minulla napsumisongelma helpotti HDMI-kaapelin hankinnan jälkeen. Muutenkin suosittelen lämpimästi piuhan hankkimista kuvan laatu nimittäin parani ainakin minun TV:ssäni yllättävän paljon. Kaikkia ongelmia tuo HDMI-piuha ei kuitenkaan ratkaissut, sillä nauhoitetut lähetyksissä napse jatkuu yhä tuskallisen tiiviinä. Varsinkin musiikkiohjelmia nauhoittaessa ongelma on aivan kestämätön. Olen ottanut asiasta yhteyttä Topfieldiin heidän sivujensa kautta. Jälleenmyyjään en ole kontaktia ottanut, sillä asun toisella puolella maata kuin mistä boksin ostin. Mitään vastausta en ole vain Topfieldiltä saanut viikkojen odottelun ja useamman yhteydenoton jälkeen. Surkeaa asiakaspalvelua. Ovatko kanssa boksin omistajat törmänneet samaan ongelmaan ja kukaties kyenneet sen ratkaisemaan? Mitenkä olette laitteen huoltoon toimittamisen hoitaneet; postin vai jälleenmyyjän kautta? Tuskastuttaa kun pitää nähdä näin paljon vaivaa kalliin laitteen kanssa.
Hdmi piuhasta ei ole apua kun suurimmalla osalla suomalaisia on telkkari missä ei ole tuota liitäntä mahdollisuutta.Hdmi piuha ei poista boxissa olevaa vikaa.Mielestäni ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa boxi toimivaan tai lähettää se huoltoon korjattavaksi.Älkää lähetelkö mitään sähköposteja topparille kun niihin on niin helppo olla vastaamatta.Soittakaa heille puhelimella niin kyllä vastaavat.
purkki oli huollossa 3 viikkoa. uus looppi ja "virtalähde korjattu" + "kovalevykelkka vaihdettu". ei ole vielä napsahdellut. :love:
Vihdoin ja viimein sain vietyä oman boksin takuuseen, 3-4 viikkoa luvattiin huoltoajaksi. Onneksi kesällä ohjelmatarjonta ei ole niin hyvää, että tarvitsisi väkisin tallentaa jotain. Muutenkin lomalla pitäisi varmaan keksiä parempaa tekemistä kuin TV:n katselu...
En halua näsäviisastella, mutta eikös kuluttajasuojakin tai jokuu takaa sen että takuukorjaukset ei saa kestää kahta viikkoa pidempään. Jos kestää yli niin myyjän pitää antaa tilalle uusi laite. Tietenkin, jos siinä uudessa on sama vika. Takuuhommat muutenkin kyllä nykyään ihan suolesta. Itelle tulossa tuollainen boxi tällä viikolla, saa nähdä toimiiko vai ei.
Minunkin boxissa äänet napsuu ja pätkii kun kuuntelen optisen liitännän kautta. Tapahtuu muutaman minuutin välein. Jos analogisen kaapelin kautta äänet tulee, niin ei ole häiriöitä. Laite kävi toukokuussa huollossakin kun optinen liitäntä lopetti kokonaan toimintansa, mutta sekä ennen että jälkeen huollon pätkimistä on ollut. Onko jollain huolto auttanut ja äänen napsuminen loppunut?
Ennen napsui, ei napsu enää. Vaati tosin kaksi käyntiä huollossa. Toinen kerta sujui ihme kyllä viikossa kun ensimmäiseen vierähti 4 viikkoa. Mutta mutta, eipä napsuminen ollut ainut ongelma..