Eipä löydy yhdellekkään mediasoittimelle spotify-clienttiä, mutta streamaaminen pc:ltä soittimelle ilmeisestikkin onnistuu. Ja ovat helppokäyttöisiä.
DHL poimi oman laitteeni hollannista eilen. Osaakos joku sanoa tulevatko nuo yleensä ilmateitse vai maata pitkin?
Minulla lähti laite viime perjantaina Hollannista ja tämän viikon keskiviikkona oli DHL:n lähetti käynyt ovella kääntymässä. Kun olin matkoilla niin sovittiin vastaanotto huomiseksi.
Nyt on Playon!HD kytkettynä muuhun laitteistoon ja ensimmäiset testikäytöt takana. Mielestäni oikein hyvä laite, siirsin jo vanhan Xbox:n eläkepäiville. Sisäinen kiintolevy pitää vielä hankkia. Olisiko tämä hyvä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16785 Hiljainen ja vähävirtainen, mutta aiheuttaako alhaisempi pyörimisnopeus (5900 RPM) hankaluuksia?
Tuossa näyttää olevan komposhittikin eli tämän liittää vanhaan CRT-tölsöön jotta lapset voivat katsella piirrettyjä? Oliko nyt niin että äänten downmix stereoksi toimii myös?
Hyvä juttu, tilaanpa sitten hieman tallennuskapasiteettia. Voisiko joku, jolla on jo sisäinen kiintolevy asennettuna vastata seuraavaan kysymykseen: Windows Vista pöytäkoneen workgroupin jaetut kansiot näkyvät lähiverkossa ja sitä kautta myös AC Ryan:n Browser valikossa. Mutta näkyykö AC Ryan:n sisäinen kiintolevy myös pöytäkoneella yhtenä verkkoasemana? Ajan tällä takaa sitä, että materiaalin siirto kävisi vaivattomammin Windowsin resurssienhallinnan kautta kuin AC Ryan:n oman File Copy systeemin kautta (vahva mutu).
Tein tilauksen mutta kämmäsin. En tajunnut että maa piti valita itse sen lisäksi että lähetysosoitteeseen kirjoitti maan ja nyt kävi niin että Paypal maksu meni läpi 149 eli sen 20 vajaa. Aarhgg. Kuinkahan tuolta saa ketään kiinni jotta sen tilauksen voisi korjata.
Mulle vastattiin ainakin tosi nopeasti sähköpostiin. Eli tein ensin valinnaksi maksun luottokortilla joka ohjautui paypaliin. En halunnutkaan maksaa sieltä joten pyysin tilitietoja. Sähköposteihin vastattiin joka kerta parissa tunnissa.
Sain vastauksen, maksoin puuttuvat eurot ja kaiken pitäisi olla kunnossa kun sain tästäkin vielä kuittauksen. Toimituksen lupailivat 'midseptember' eli kai siellä on juurikin kohta uusi erä tulossa.
Oma laite tuli, ja formatoin juuri kovalevyä. Laitan muutaman päivän kuluttua kokemuksia, mutta oma käyttö ehkä sen verran kevyttä että yllättävää olisi jos ongelmia tulisi eteen...
Nyt kun just omani sain käyntiin niin voin ehkä vähän vastata tähän (sikäli kuin ymmärsin). Itselläni ei ole windows konetta, mutta näyttäisi tuo playon tukevan ihan sambaa (cifs). Siis windowsissa varmaankin oma tietokone -> työkalut -> "map network drive" (mitä onkin suomeksi). Kun tiedät sen playonin ip-osoitteen syötät sen vain siihen. Tunnuksia ei ollut, eli valitsin itse "guest". Näyttäisi että tiedostot siirtyvät 5.5MT/s, eli ei kovin ripeästi
Ok, kuulostaa hyvältä. Itse saan parin päivän sisään 1.5 TB Seagaten niin pääsee testaamaan itsekin tiedostojen siirtoa.
Minulla on Playon teran kovalevyllä. Siirsin juuri kokeeksi LAN-verkossa Windows XP-koneelta gigan suuruisen tiedoston Playonin levylle, aikaa meni 4 minuuttia. Joo ja kyllä Playon näkyy Windowsissa yhtenä verkkoresurssina, paljon helpompi on siirtää tiedosto PC:n päästä näppiksellä kuin Playonin päästä kapulalla.
Minkä NTFS ongelman? Otin levyn, laitoin sen laitteen sisälle. Käynnistin laitteen ja se kysy formatoidaanko -> formatoin. Tuon jälkeen laite löytyy verkosta, ja kamaa saa siirrettyä verkon yli. Samba ei välitä siitä mikä tiedostojärjestelmä jommassa kummassa päässä on, se vaan määrittelee miten tavara siirretään verkon yli... Ymmärsinköhän nyt mitä tarkoitit? edit: tarkennetaan nyt vielä... Kun tuo laite on verkossa ja tiedät sen ip-osoitteen voit yhdistää siihen näin: Avaa finder ja paina omppu + k -> kirjoita riville smb://ip-osoite ja hyväksy -> valitse autentikaatioon "guest" ja hyväksy
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=877 Eli kun OS X ei suoraan ilman ajureita kirjoita NTFSää niin olisin vain tarkistellut mitä ajureita käytät jotta OS X saadaan kirjoittamaan NTFS-levylle? Mutta nyt kun oikein ajattelen niin kysehän on vain siitä jos levyn laittaa kiinni koneeseen eikä ongelmaa siis olekaan kun tavaraa siirretään verkon yli. En taas ajatellut, eipä minullakaan ole oikein tarvetta liittää soitinta suoraan mäkkiin vaan tosiaan siirtää tiedostot verkon yli.
Mulla on ainakin ollut ongelmia ext2/ext3 tiedostojärjestelmien kanssa mäkillä, enkä mielelläni asenna myöskään NTFS ajureita. Kai se olisi ihan kätevää jos saisi myös halutessaan liitettyä ulkoisen levyn (ja siirreltyä tiedostoja niin), mutta ei tuo nyt niin kauaa vie myöskään verkon yli (NFS varmaan tulee jossakin vaiheessa vaihtoehdoksi ja nopeuttaa siirtoja). Fat32 tiedostojärjestelmän kanssa taas tulee ongelmia dvd-imagien yms kanssa. Tein nyt niin että loin omalle mäkille hakemiston Movies/playon ja teen sinne kokonaan sen tiedostorakenteen jonka haluan olevan siellä mediatoistimella. Käytännössä laitteella on erilliset kansiot lasten ja vanhempien leffoille. Sen jälkeen yhdistän verkon yli siihen laitteeseen ja ajan terminaalilta komennon (huom, esimerkin lapset/vanhemmat hakemistot pitää luoda käsin laitteeseen, ja olla samannimisiä, nuo hakemistopolut kannattaa myös varmistaa, voin muistaa väärin): Koodi: rsync -avh --delete --progress /Users/minä/Movies/playon/lapset/ /Volumes/HDA1/lapset/ sekä vastaavasti Koodi: rsync -avh --delete --progress /Users/minä/Movies/playon/vanhemmat /Volumes/HDA1/vanhemmat/ Noin jos poistan omalta koneelta jonkun leffan se poistuu myös sieltä mediatoistimelta (--delete optio), ja jos lisään uuden leffan niin se siirtyy sinne. Omalla koneella pysyy sitten varmuuskopio (teoriassa) kaikesta kun kaikki on säilytetty kahteen paikkaan (ei suojaa vahingossa poistetuilta tiedostoilta). Jos jonkun dvd'ltä ripatun leffan kuvanlaatu ei miellytä rippaan sen uudestaan samannimisenä levylle ja tuo tunnista sen muuttuneen ja siirtää uudestaan. Tuosta saisi myös helposti tehtyä skriptin jonka voisi ajaa komentoriviltä tai josta voi tehdä kuvakkeen jota tuplanapautetaan.