Eiköhän luottokunta hoida tuon oikein. Mitään sopimusta en ole tehnyt play.com kanssa että saisivat ottaa täyden hinnan. "Unauthorized credit card charge" - on sitten sähköpostiin playlle hyvä otsikko
Eikähän kyseinen sopimus sisälly käyttöehtoihin mitkä pitää hyväksyä ennen tilaamista. Noh itse tiskin toisella puolella usein olevana huvittaa (ja raivostuttaa) ilmaisen lounaan eteen mitä tahansa tekevät "asiakkaat"
Tässä nyt unohtuu monelta eräs vaihtoehto. Play.comin sääntökirjaan kuuluu myös se, että tilaukset voi perua ennenkuin ne on lähetetty. Oletetaan teoriassa, että henkilö X tekee tilauksen, joka oikeuttaa tuohon voucherin alennukseen. Sitten hän ihan oikeista syistä (ei haluakaan kyseisiä elokuvia) sattuu perumaan kaikki paitsi sen dvd:n mistä alennus tulee. Ei Play.com sitten yhtäkkiä ainakaan rankempiin toimenpiteisiin ryhtyä. No, totta kai tämä on vain teoriaa, ja eiköhän kaikki ne peruutukset tee niistä vähemmän reiluista syistä , mutta siltl... Play.com siis ilmaisee, että tilauksia voi perua, muttei käsittääkseni missään ilmaise, etteikö voucherin käytön jälkeen osaa kyseisestä tilauksesta voisi perua. Miten play.com on siis oikeutettu mihinkään toimiin, koska eihän se voi periaatteessa todistaa, että asiakas on tässä kohtaa ollut "vilpillinen"? Anyway, olenko ymmärtänyt nyt siis oikein, että pahin mitä tuosta voi seurata on, että play.com jälkeenpäin veloittaa Visaa 7.50 eurolla?
Ei asiakkaan mahdollisilla vilpillisillä tarkoitusperillä tarvitse olla vaikutusta asiaan. Play voisi myös aivan oikeutetusti todeta, että myönnetyn alennuksen ehdot eivät enää täytykään, ja joko kysyä asiakkaalta haluaako hän maksaa oikean hinnan vai perua tämänkin tilauksen - tai (todennäköisemmin) perua tilauksen automaattisesti. Kyllähän tuota huijausta voi itselleen perustella vaikka millä tavalla, mutta ei se siitä sen oikeutetummaksi peliksi muutu. Itse odotan kauppiailta reilua toiminta ja vastineeksi pyrin toimimaan itsekin suoraselkäisesti. Kuten edellä jo todettiinkin, ei se ole pidemmän päälle asiakkaidenkaan etu jos firma lopettaa alennuskoodien käytön liiallisten väärinkäytösten takia. Playlla tuntuu olevan aika ankara linja. Eikös hiljattain jonkun plazalaisen Playn käyttäjätili pistetty kokonaan jäihin sen takia että tämä oli reklamoinut luottokorttiyhtiölle yhden Playn tekemän veloituksen (sen sijaan että olisi hoitanut asian firman oman, vaikeasti tavoitettavan asiakaspalvelun kautta). Playn tekemiin ratkaisuihin varmaan vaikuttaa myös asiakkaan aiempi historia, joten mitään yleispätevää totuutta tämän asian suhteen on vaikea julistaa.
No näinhän se toisaalta on. Tosin tuo asiakastilin jäädyttäminen kuulostaisi aika hurjalta ottaen juuri huomioon sen, ettei Play.com voi mitenkään tietää onko kyseessä vilpillinen tilauksen osan peruutus, vai ihan oikeista syistä tapahtuva vastaava. Kuten sanoit, varmaan tuo katsotaan sitten kai aiemman asioimishistorian mukaan.
Eikä myöskään ole. Vain jos sopimusehdoissa tälläinen oikeus on annettu. Sopimusehtojen käyttämistä hyväkseen, ei muuta.
SecondSpin.com kaikki tilaukset ilman toimituskuluja 25.09.2008 asti koodilla FSS19 :thumbsup: Ei ole väliä tilauksen suuruudella.
TheHut.comissa on näköjään taas pian tulossa 24 tuntia kestävä 10% alekampanja: Alennuskoodin pitäisi siis alkaa toimia tänään torstaina klo 14.
Ja toimii muuten myös noihin 'Three for Two' tarjouksiin. Joskin näyttäisi siltä, että Play on silti useimmiten halvempi tämän tarjouksen kohdalla 10% alennus huomioidenkin (alennus puoliksi vesittyy tuosta 0.99£ postituskulusta/levy johtuen)