Nyt lähti tilaus tulemaan. Jätin ton uncharted pois. Törkeät kulut aiheutti final fantasyn myyjä, joka pisti 25 punnan pelille 30 punnan toimituskulut :grr::OI Valitsin toisen myyjän ja peli maksoi 29 puntaa, toimitus 4 puntaa, eli lähti 22 puntaa halvemmalla.
Sama käynyt kun velipojalle kasattiin tilausta niin Ridge Racerissa oli yli 25 punnan toimituskulut. Eli tarkkana kannattaa olla kun kolmansilta osapuolilta tilailee. Ei ne halvat hinnat mutta ne hulvattomat lähetyskulut
Paketit on perillä ja kaikki hyvässä kunnossa, tilaan varmasti toistekin Vielä pitäis se pleikka 3 ostaa tällä viikolla niin pääsee nauttimaan tilauksen sisällöstä.
Tilasin Nintendo Wiin Britannian Amazonista viime viikon torstaina ja tiistaina oli laitettu DHL:n kuljetettavaksi. Nyt laite on kuitenkin keskiviikosta asti majaillut saksalaisella letokentällä departure scannissa. Tarkoittaako tämä siis, että saksalaiset ovat sen tulliin ottaneet vai mtä? Saapumisarviossa sanotaan, että paketti olisi täällä 2. kesäkuuta. EDIT: DHL:n oma seuranta oli päivittynyt torstaina, ja se sanoi paketin olevan nyt Hampurissa, joten pian se lienee perillä.
Joissain tapauksissa noi lähetykset makaavat hetken paikallaan ja odottavat kuljetusyksikön (kontti/rullakko/tms) täyttymistä.
Onko kokemusta saako Amazonista korvaavan dvd-kotelon rikkoutuneen tilalle? Tilasin dvd-boksin, jonka kotelo on kohtalaisen risa, mutta en haluaisi palauttaa koko boksia vaan saada pelkän kotelon eikä Amazonin sivuilta löydy muita vaihtoehtoja viallisen tuotteen tapauksessa kuin vanhan tuotteen palauttaminen.
Tässä tapauksessa kannattaakin valita "Express"-välilehden sijasta "E-mail"-välilehti jossa voi sitten "Issue"-tiedoksi "Received Damaged, Defective or Wrong Item" ja sitten tarinoida, että mistä oli kyse ja miten haluaisi toimia asiassa. Itselläni tosin ei ole kokemusta noiden vahingoittuneiden koteloiden suhteen joten en tiedä, että miten reagoivat pyyntöön pelkän kotelon vaihtamisessa. P.S. Omissa palautus-tapauksissa (viallisia levyjä) eivät yleensä ole pyytäneet palauttamaan yhtään mitään vaan ovat suoraan lähettäneet korvaavan tuotteen. Tosin olin nähnyt vaivaa virheselosteen tekemisessä eli tuokin ehkä vaikutti asiaan.
Tutkin vain tilaushistorian kautta löytyneitä vaihtoehtoja eikä siellä ollut tuota optiota, joten jäi huomaamatta. Laitoin nyt kysymyksen menemään. e: Ja sieltä tulikin jo vastaus. Pitkässä vastauksessa pahoiteltiin moneen kertaan, mutta ei vastattu lainkaan kysymykseen onko kotelon vaihtaminen mahdollista. Ilmoittivat hyvittävänsä vahingosta kaksi puntaa, joten vastaus on ilmeisesti ei... Onko tämä sitä asiakaspalvelukulttuuria, että kieltävää vastausta ei haluta antaa vaan mieluummin kierrellään? No, toimii se näinkin.
Minulle ovat "kertoneet" että vain korvaavan tuotteen lähetys tai korvaus on mahdollista. Vähän niin kuin asiakaspalvelu Intiassa, postitus Kiinassa. Kerran yhden DVD-sarjan pahvi oli väärästä kaudesta, eivät pystyneet lähettämään DVD-kannen kokoista pahvia vaan koko seitsen-levyisen paketin. Toki toivoivat että antaisin sen viallisen paketin hyväntekeväisyyteen. Annoin vaimolle. 110% pisteet puljulle, ei vihreitä
Taisi olla typerää korostaa, etten halua vaihtaa koko boksia, pelkän kotelon. Arvelin, etteivät missään nimessä lähetä uutta kautta vaatimatta vanhaa takaisin kun pelkkä kotelo on rikki, mutta näköjään kaikki on mahdollista...
Kirjottelinkin tästä jo tonne toiseenkiin topicciin. Eli tilasin amazonista tuon 3D Starter Packin. Toisissa laseissa on vikaa, eli oikeanpuoleinen linssi ei toimi ollenkaan, ei kytkeydy päälle kun pistää lasit päälle. Pistin heille tänään postia asiasta, että miten toimitaan. Saas nähdä mitä vastaavat. Kauanko on yleensä kestänyt että sieltäpäin on vastailtu ? EDIT: nopeasti tuli vastaus. Eli he pistävä tuuden paketin matkaan ja vanha pitää lähettää 30. päivän sisään takaisin. Hyvä Amazon, näin se homma toimii!
Laitoin eilen parilta eri artistilta menemään tilaukset Amazoniin, siis kaksi eri pakettia levyjä joissa toisessa artistin A ja toisessa artistin B levyjä. Muistaakseni kaikki olivat "Sold by: Amazon EU S.a.r.L." ja vielä In Stock. Tilausta tehdessä laitoin niin että lähettävät kaikki tilaukset kerralla eli 2 isoa pakettia olisi tulossa. Nyt tuolla kuitenkin lukee kummankin tilauksen tiedoissa: Dispatching Soon Dispatch Estimate: 6 Sep 2010 - 13 Sep 2010 Delivery Estimate: 16 Sep 2010 - 22 Sep 2010 ja toisessa: Dispatch Estimate: 6 Sep 2010 - 14 Sep 2010 Delivery Estimate: 16 Sep 2010 - 23 Sep 2010 Oliskohan kuitenkin niin että joku noista uupuu molemmista tilauksista koska lähetys on arvioitu vasta 6.9.2010? Yhden levyn tiedoissa kaupan puolella lukee Usually dispatched within 1 to 3 weeks. Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant. (Why?) Tilausta tehdessä tai tilausvahvistuksen mukaan kaikki olivat saatavana kun tilasin. No, eipä tuo haittaa jos joutuu venailemaan..
En oo kysyny mitään. Vois laittaa huomenna tiedustelua mikä kestää Tosin uskoisin vahvasti että kummassakin on 1 levy jonka takia koko tilaus viivästyy.
Jotkin levyistä on todenäköisesti ollut vain Jerseyn varastossa eli tuolla "Amazon's Preferred Merchant" josta ei tavaraa postiteta Suomeen. Tilaus seurannasta pitäisi näkyä mitä tuotetta ei ole ollut saatavana, sieltä voi myös muuttaa tilausta jos haluaa varastossa olevat tuoteet heti postitettavaksi, tosin postikulut tietenkin kasvaa kun tulee aina uusi perusmaksu lähetystä kohden.
No niin, olivat sitten saaneet tänään paketit matkaan. Kovasti pahoittelivat vääriä tietoja ja viivästystä, mutta eipä tuo haitanne koska samalla hinnalla ei noita levyjä Suomesta saa mistään.
Tuli pistettyä tilausta tänään halvahkosta Blu-ray setistä. Kyseessä on Wonders Of The Solar System ja hintaa posteineen alta 20€. Hieman yllättävää, että niinkin halvalla lähti, kyseinen sarja on mielestäni parhaimpia mitä BBC on vähään aikaan tehnyt (koskien siis avaruutta). Tuli perille eilen (7.9.2010) ja olipa kiva paketti. Ensimmäistä kertaa on Amazonin kuoressa merkitty eri sisältö ja sisällön arvo, kuin mitä oikeasti on. Vedetty sellainen 5 puntaa alakanttiin ja luki et ois löytynyt sisältä musalevy.
Jopas nyt, kerrassaan hämmentävää indeed. Amazon.co.uk on laajentanut ilmaisia toimituksiaan UK:n ulkopuolelle, ja jopa Suomeen! Tämähän järkyttää olemassa olevia kilpailuasetelmia ihan perustavan laatuisesti :thumbsup: Onhan siinä se 25 punnan ostoehto, mutta silti miellyttävä yllätys tämä tämmöinen.
Tässä on suomeksi infottu myös asiaa: http://www.tietokone.fi/uutiset/ama...tm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss