Ei hitto, katoin vieläpä väärin. UK:hon maksaisi 27 euroa pakettina Se on jo melkein sen verran, mitä tuotekin maksoi. No eivät halunneet noilla yllä olevillakaan hinnoilla, että palautan tuotteen. Kiitosta pitää antaa kyllä nopeasta ja hyvästä asiakaspalvelusta, vartissa oli chatin kautta uusi tilaus sisällä ja lupasi vielä toimituksen torstaille. Mutta ei auta, tuskin raaskii enää juuri jatkossa tilailla, kun tilauksen ensimmäinen toimitus on paketoinniltaan suttaa ja sekundaa. Vielä yksi tilaus bokseja matkalla, toivottavasti ne tulee ehjänä perille.
Oma Amazon-ostoskäyttäytyminen on mennyt siihen, että tilailen käyttötavaroita harvakseltaan ja isommissa erissä. Toki toimitusmaksut voivat joskus olla yli 30 euroakin (jos on monta isompaa tavaraa tilannut), mutta hinnat ja valikoima ovat kyllä kohdillaan (Amazonista kun voi löytyy usein sellaisia tavaroita, jotka ovat ns. halvemman ja Suomessa tuntemattoman brändin valmistamia, mutta jotka suoriutuvat yhtä hyvin tai paremmin kuin kalliimmat merkit). Asiakaspalvelu (esim. jos tuote on viallinen tai menee ajassa x epäkuntoon) on parasta, mitä olen mistään paikasta saanut -- jos siis sitä pidetään mittarina, että jää hyvä mieli. Levyjä en tuolta ole tainnut tilata vuosiin, joten ilmeisesti olen kai siten säästynyt mielipahalta viitaten toimituksen yhteydessä tulleisiin vaurioihin.
Korvaava tuote saapuikin jo. Mutta... oli pakattu aivan samalla tavalla ja oli vielä pahemmin rytyssä En mä tiedä, pitäskö tässä itkeä vai nauraa. Pakko tästä on jälleen reklamoida, vaikka kohta varmaan poistavat tunnuksetkin EDIT: antoivat kaksi vaihtoehtoa, uusi tuote / hyvitys, kumpikin ilman palautusta. Valitsin hyvityksen, koska tuskinpa se tuote sieltä virheettömänä tulee, vaikka hamaan tappiin niitä lähettäisivät. Asiakaspalvelu on erittäin nopeaa ja osaavaa. Harmi, että tuo huono paketointi vie ostohalut. Koviin kansainvälisiin toimituskuluihin nähden se on jokseenkin välinpitämätöntä.
Hei onko refund sama asia kuin katevarauksen peruutus? Perumastani tilauksesta näkyy tilillä vain katevaraus ja nyt Amazon ilmoitti että on käsitellyt refundin. Mietin vaan etteivät vaan jätä varsinaista veloitusta tekemättä ja maksa sitten erikseenkin rahoja takaisin. jolloin mulle jäis summa tuplasti jolloin saattaisivat myöhemmin alkaa periä sitä ja mulle tulla ylimääräistä vaivaa asian selvittämisessä.
Ei ole ainakaan oman käsitykseni mukaaa. Olen varmaan useamman kymmentä isoakin tilausta peruuttanut siinä vaiheessa, kun tilauksen voi vielä peruuttaa ilman, että sitä on alettu jo käsittelemään, eikä siitä ole koskaan tullut muuta viestiä, kuin että tilaus on peruutettu. Refund-viestit ovat taas käsitelleet tapauksia, joissa olen palauttanut tuotteen tai saamani tuote on ollut viallinen (tai siihen on x ajan sisällä tullut vika). Kyse on siis rahojen palautuksesta ehjää tai rikkinäistä (ei siis asiakkaan jäljiltä ) tuotetta vastaan. Amazonia en ole kokenut karhuajaksi, vaan pikemminkin sellaiseksi, että jos he tekevät virheen, josta asiakas hyötyy, niin ei heillä näytä olevan mitään intressejä lähteä asiaa oikomaan ellei asiakas sitten lähde rehtinä ajamaan asiaa.
mulla tilaus oli jo käsitelty eivätkä enää voineet kuulemma peruuttaa jolloin ohjeidensa mukaisesti kieltäydyin vastaanottamasta tilausta.
Aivan. En tiennytkään, että tuon voi tehdä etukäteen (ei tarvitse odottaa, että saapuu Postiin). Amazonhan veloittaa lähetyksen yhteydessä, joten varmaan tässä on käynyt niin, että katevaraus on muuttunut veloitukseksi (kenties ei näy vielä sinulla), ja Amazon on palauttanut rahasi, koska et aio vastaanottaa lähetystä. Olen toki minäkin tottunut siihen, että Amazon tehokkuuden maksimoinniksi on ehkä anteliaampi kuin pitäisi olla tällaisissakin tilanteissa, mitkä ovat enemmän asiakkaan kuin Amazonin mokaa, mutta aika jännä, että ilmeisesti sitten paitsi palauttavat rahat (jopa toimituskulut mitä ei kai pitäisi edes palauttaa, jos turha lähetys on asiakkaan moka) etukäteen niin myös luottavat siihen, ettet ota lähetystä vastaan (ei kai sitä kuitenkaan pysty pysäyttämään ennen Suomen määränpäätä). Anyway, katevarauksista ei kai refundeja voi herua, vaan ne vain häviävät aikanaan, jos tilausta ei veloiteta.
Pari päivää. Tänään näyttää varsinainen velotus lähteneen ja varaus hävinneen. Eli nyt vain refundia odottelemaan...
Tilasin Amazonilta Clerks boksin ja oli kyl tosi huonossa kunnossa. Mutta kyl sielt välil tulee tilailtua esim. South Parkin levyt ostin sielt ja joskus tulee jotai leffoja tilailtua.
Itsekin tilailen sieltä paljonkin, mutta on enemmänkin sääntö kuin poikkeus että tavara tulee tuossa kunnossa perille.
Kuvasta ei oikein näy, onko vauriota enemmänkin kuin vain tuo kulman kärki. Aina kannattaa valittaa. Lyöt pöytään postin kulut, niin tuskin haluavat takaisin. Varaudu kuitenkin, että seuraava boksi a) toimitetaan samanlaisessa paketissa ja b) saapuu samassa tai huonommassa kunnossa Katselin tuossa muuten muutama ilta sitten cd-boksien unboxing-videoita parin vuoden takaa Youtubesta. Moni oli boksinsa tilannut nimenomaan Amazonilta (EU). Ja boksit saapuivat järeässä pahvilaatikossa, jossa oli myös sitä pakkauspahvia/paperia sisällä. Vieläkö jotkut saavat tilauksena noin pakattuna? Itse pyysin edelliseen tilaukseen korvaavaan tuotteeseen pahvilaatikon, mutta ei. Ilmeisesti firman logistiikassa vain raha ratkaisee, vaikka vaurioituneista tuotteista on varmasti kuluja.
Oma Roswellin kausiboksi tuli joku päivä sitten täysin moitteettomassa kunnossa. Pahvilaatikossa (aika sopivan kokoinen), jossa oli paperia rypistettynä pehmusteeksi. Boksin koko 20 x 8,5 x 9 cm.
Mitenkä, jos tilaa 4 punnan arvoisen leffan posteineen (pikkupuljusta). Tuleeko siihen vielä extra-postit kuten emofirmassa?
En tiedä mitä ovat extra-postit, mutta eiköhän postimaksu ole £1.82 mikäli vaan pikkupulju toimittaa Suomeen. Hintaan ei tule ALV-korotusta.
Siis siinä on tuotteen hinta ja UK-postille myös hinta. Mutta tuleeko siihen vielä joku muu posti vielä lisäksi? £2.68 + £1.26 UK delivery Joo elikä toimittavat myös Suomeen. Miten tuo nyt sitten menee. 2,68 + 1,82 vai pitääkö lisätä myös tuo 1,26 hintaan.
Miksi ihmeessä sinun kuuluisi maksaa UK-posteja? Oletushan UK-Amazonissa on, että tilaaja asuu UK:ssa ja siksi Marketplacella listataan myös postikulut (ostaja voi näin tehdä vertailua). Koska kuitenkin tilaat olettavasti Suomeen, niin ne listatut UK-postikulut eivät sinua koske, vaan saat tietää oikeat FIN-postikulut vasta tilauksen hyväksymissivulla. Toisin sanoen, sinun kannattaa tuijottaa vain sitä tuotteen hintaa, eikä ollenkaan niitä postikuluja, mitä sen viereen on listattu. Kannattaa olla myös tarkkana, sillä jos eBayssa on toisinaan esim. 10 dollarin tuotteella 40 dollarin toimituskulut, niin Marketplacella tilanne voi olla vieläkin räikeämpi (ei tosin varmaan esim. leffoissa).
En tiedä, mitä haluat minun tuosta näkevän, koskien tuplapostikuluja. Omaan useita kokemuksia UK-Amazonin Martketplace-myyjiltä ostamisesta, eikä pelkästään niiltä, joissa Amazon toimii toimitusvälikätenä. Homma on aina mennyt niin, että kunhan vain myyjä toimittaa Suomeen, niin laitan tuotteen ostoskoriin, siirryn tekemään tilausta ja näen hyväksymissivulla tasan yhdet toimituskulut Suomeen. Missään ei ole koskaan ollut mitään merkintää siitä, että olisin maksanut sekä listatut toimituskulut että FIN-toimituskulut. EDIT: Linkissäsi kyllä mainitaan yhdessä kohtaa "multiple delivery charges", mutta kyse on siitä, ettet voi tilata esim. kymmentä mediatuotetta ja saada ne yhden tuotteen toimituskulujen hinnalla, vaan joudut jokaisesta tavarasta maksamaan erilliset toimitukset. Kyse ei ole siitä, että yhden median tilaamisessa joudut maksamaan sekä UK-postikulut että FIN-postikulut.