Euroopan sää tuntuu olevan hurjaa. Tänään piti tulla Amazon.co.uk lähetys kello 20:00 mennessä UPSin kuskaamana, vaan ei tullut ja Amazonin sivuilla lukee nyt: ( ! ) This package is delayed due to severe weather in the delivery area. Now expected by 17 January We’re sorry for the delay. If you have not received your package by 17 January, you can come back here the next day for a refund.
Kai se n. 10 asteen pakkanen on severe weather sitten. Arvelinkin ettei se tänään tule, kun ei mitään ennakkoilmoitusta ole tullut. En tosin tiedä mikä tuo kuriirikaan on. Delivery By DPD This package is delayed due to severe weather in the delivery area. Now expected by 18 January
Niin saattoi ollakin. Onhan sitä itsellekin tullut aikaisemmin DPD:n lähetys, muisti palailee pätkittäin.
Joo DPD.comin mukaan Suomessa lähetykset kuskaa Postnord. Aikaisemmin DPD hoiti kuljetukset itse - tai siis oman kokemuksen mukaan jätti hoitamatta. Hukkasivat paketin ja kun se sitten löytyi niin ei mitenkään saatu sovittua toimitusaikaa, periaate tuntui olevan että tuovat sen sitten kun tuovat. Koska en halunnut odottaa kotona epämääräisen mittaista aikaa niin sovittiin että kävin itse hakemassa sen niiden varastolta...
Näköjään tänään ei ole severe weather vaikka pakkasta enemmän kuin eilen , vaan toivat paketin yllättäen. Kuski soitti, kun oli jo melkein ovella. Aikaisemmin Postnord on varoitellut päivää paria aikaisemmin tekstarilla toimituksesta. Itse kanssa kyllästyin UPS-ninjoihin ja UPS:n paketit menee jo oletuksena noutopisteeseen. Varmaan samanlainen ollut tuo tapaus DPD.
Positiivinen ylläri, ihan hyvin päivän myöhästymisestä. We noticed your recent delivery from Amazon was delivered late, so we've issued a Gift Card for the delivery cost of £ 11.74, to your account. These funds will be available for you to use on your next order.
Eilen piti tulla myöhästyneet aikataulun mukaan. Ei tullut. Nyt on tilaus-status: Your package may be lost We're very sorry your delivery is so late. Although it may still arrive, you can request a refund now. Yritin tilata siis neljää Blu-ray:tä tuolta, jotta järjettömät postikulut jakaantuvat vähän järjellisemmin, Ei näköjään onnistu. Nämä kuriirit eivät pysty kuskaamaan hurjillakaan postikuluilla tavaraa niin että se ei huku. On tämä elämä perseestä! EDIT: Replacement pyydetty. Pitäisi tulla 26. tammikuuta.
Tuollaista "asiakaspalvelua" vasten eilinen Prisman leffahyllyllä pyörähtäminen on toisen ääripään juhlaa.
Aikaisemmin lähelläni ei ollut Prismoja ja koska olen autoton, en ajellut mininkään 10 km päähän Prismaan. Sitten Prisma ilmestyi ehkä 5 vuotta sitten puolentoista kilometrin päähän, joka on ihan kävelymatkan päässä. En kuitenkaan aluksi käynyt siellä juurikaan, koska en ollut tottunut suuriin marketteihin. Ajan mittaan aloin käymään siellä enemmän ja nykyään aika säännöllisesti viikoittain (tajuttuani, että ruuan hintataso on siellä huomattavasti lähi-Alepaa alempi), mutta tietenkin Blu-ray:t on poistettu myynnistä vuosi pari sitten (se valikoima, jonka ehdin näkemään ei ollut hääppöinen). Yhtä ainoaa Blu-ray-lättyä en siis ole koskaan ostanut Prismasta, enkä tule ostamaan ellei sitten fyysinen media tee niin rajua comebackiä, että lähi-Prismani ottaa ne uudelleen myyntiin...
Ei vaan taida olla kaikissa Amazoneissa, kun Amazon.com paketti makasi jossain yli 2 viikkoa matkalla. Välillä oli extreme weather delay ja logissa luki sijaintina "Unknow country, unknown location"
Mehän olemme voineet törmätä tietämättämme. En tosin usein käy tuossa Prismassa, mitä nyt eilen äänestämässä. Oli siellä tosiaan hetken levyjä ja lopussa 70% alennuksella, kun lopettivat tuon osaston. Muutama tuli tuolla alennuksella ostettua.
On tuo (H)UPS kyllä ihme säheltäjä. Ensin hukkasivat Amazon-tilaukseni (Euroopan talvisään takia) ja nyt korvaavan paketin lähetys vähän kompastelee: Matkalla ! Viivästys. Pahoittelumme, mutta tämän paketin toimitus on viivästynyt lajittelun vuoksi. Paketti on ohjattu oikeaan osoitteeseen. Arvioitu toimitusaika: Toimituspäivä ilmoitetaan mahdollisimman pian. Amazonin aspa vannoi tavaran tulevan perjantaihin mennessä, mutta nyt Amazon veikkaa toimituspäiväksi lauantaita samaan aikaan kun itse UPS siis ei tiedä itse, milloin saavat toimitettua... ...on tämä hullua sekoilua. Tästä sitä sitten maksaa yli 12 puntaa toimituskuluja! Huh huh... Amazonin seurannan mukaan paketti on Tallinnassa, eli lähellä jo. Tsemppiä UPS! Kyllä te pystytte! Polttaa jo! Ei sentään Afrikkaan mennyt lajittelussa, ainakaan vielä... Eihän tässä Amazon niinkään sekoile, mutta voisivat vetää johtopäätöksiä ja vaihtaa oikeaan kuriiriin tällaisen pellefirman sijaan... En "törmäile" ihmisiin kaupoissa. Yritän pitää kohtuullista etäisyyttä koronan opetusten mukaan, mutta toki olemme voineet olla samassa kaupassa samaan aikaan asioimassa ja tietämättämme nähneet toisemme. Kaikenlaista porukkaahan kaupoissa pyörii. Jopa meikäläisen kaltainen outolintu.
Nämä hiton kuriirit pistävät ihmiset tanssimaan oman pillinsä mukaan! Sitä saa kikkailla elämäänsä niin, että on paikalla kun tullaan, mutta sitten tehdäänkin oharit ja VÄITETÄÄN ETTEN OLLUT MUKA PAIKALLA!!! VALEHTELIJAT!!! Tulee vain viesti, että paketti menee mailin päähän noutopisteelle. Ovikoodeja myöten olin asian hoitanut! Eka paketti katoaa ja toinen paketti tulee päivän myöhemmin lajitteluvirheen takia ja sitten vielä tämä ohari päälle. Haistakaa paska UPS!! Koskaan enää en aio järjestellä mitään kotiinkuljetuksia tuon puljun kanssa. Suoraan vaan noutopisteeseen ja sieltä haku oman aikataulun mukaan kaikessa rauhassa. Tästä sekoilusta saa maksaa itsensä kipeäksi järjettömien toimituskulujen muodossa. Saa nähdä, kuittaavatko tilatut leffat kaiken tämän mielipahan, ahdistuksen ja turhautumisen edes alkuunsa. Amazon.co.uk sentään hoiti homman kunnialla, se sanottakoon, ettei tule väärää kuvaa. Siellä oli aspa oikeassa ammatissa. Tässä on saanut illan odotella, että kiukku ja ärtymys helpottaa edes vähän. Muuten olisi ollut capslock päällä koko viestin ajan ja käytetty kieli paljon rumempaa.
Ei tästä ole kuin muutama vuosi, niin yli 100 000 asukkaan kaupungissa Suomessa ei ollut kuin yksi UPS noutopiste ja sekin oli 8 km päässä keskustasta. Nyt niitä on sentään "jo" kolme.
Itse laitan aina suoraan siihen noutopisteeseen, jossa tiedän olevan laajimmat aukioloajat. Koska tuo kuriiri touhu on mennyt niin villiksi ja on loppujen lopuksi paljon enemmän vaivaa aiheuttava. Siis istut himassa ja odotat? Tunti tolkulla, kun voisit hakea paketin silloin kun sinulle sopii?
No kyllähän UPS sentään roudasi paketin Englannista Helsinkiin noudettavakseni, joten suurimman osan työstä toki tekivät. Olisivat voineet tehdä sen viimeisen mailinkin, kun se minun mielestäni niin sovittiin. Ärsyttävintä tässä on se, miten asiakkaalle annetaan illuusio joustavuudesta ja palvelualttiudesta. Käytännössä UPS tekee sitten oman pään mukaan ja asiakas sopeutuu tilanteeseen tai itkee ja sopeutuu. Sanoisivat sitten suoraan, että paketti menee noutopisteeseen ja muuta vaihtoehtoa ei ole. Harmistus ei olisi yhtään niin suuri, kun jo tavaran tilaamisen yhteydessä osaa varautua henkisesti noutopisteeseen menemistä parin viikon päästä. Neurotyyppini on sellainen, että sovitusta pidetään kiinni ja autistisena (asperger) kaikki suunnitelmien yllättävät muutokset rassaavat henkisesti ja saavat vihaiseksi, vaikka itse muutos ei niin paha olekaan. Erityisesti minut sai kiehumaan väite siitä, etten ollut muka kotona kun yrittivät toimittaa pakettia! Minulle on kunnia-asia pitää sovitusta kiinni ja otin tuon räikeänä kunnialoukkauksena! Olisi vain kannattanut tunnustaa, että laiska työntekijä ajoi taloni ohi, koska arvostan rehellisyyttä.