Ihan 100% yhteiset ei taida olla. Amazon.de tehtyjä ostoksia ei näy Amazon.co.uk tilaushistoriassa ja päinvastoin. Mutta sen sijaan tallennetut osoitteet yms. näkyy molemmissa. Varmistin vielä tuon kortin numeron ja lähetin uudet tiedot. Vielä ei ole ainakaan tullut toista korjauspyyntöä. Tosin ei ole mennyt katevarausta tililtäkään. Jos ei vieläkään toimi, niin täytynee rimpautella Aktian aspaan...
Itse olen tehnyt lukuisia ostoksia niin DE-, UK- kuin US-Amazoneista. Muistini mukaan vain yhteen näistä olen aikanaan luonut luottokorttiprofiilit yms. ja ne toimivat kyllä kaikissa automaattisesti.
Ymmärsitkös tuota saksankielistä viestiä ollenkaan? Google arvaa jotain:http://translate.google.com/#auto|e...ötig, die Bestellung noch einmal aufzugeben. Mitä itse olen credit/debit -korttia käyttänyt, niin varsinkaan ulkomailla tuolla debitillä ei läheskään aina onnistu maksaa, vaikka kuinka on sama kortti ja kuinka Visa. Eli sekin voi mielestäni olla hyvin ongelmana. Toisaalta jos olet Paypalin kautta ennen maksanut ja se on toiminut, niin silloin en näe mitään syytä miksei se voisi edelleen toimia. Tällöinhän asioita maksun suhteen Paypalin kanssa, etkä Amazonin.
Onkos tuolta mahdollista saada ilmasilla postikuluilla mitään? Monessa kohteessa lukee että ilmainen toimistus jos menee yli 20 euron, mut kun yrittää maksaa niin väittää siltikin että postikulut ois reilu 7 euroa
Ei ole mahdollista suomeen tilatessa. Saksalaisiin osoitteisiin toimitus on ilmainen tuon mainostetun minimitilausrajan mukaisesti. Ilmaiset toimitukset saa nykyisellään vain .co.uk kaupasta, alkaen noin 20£ tilauksista.
Amazon.co.uk:ssa on mielestäni alhaisemmat hinnat mutta eivät perhana toimita läheskään kaikkea Suomeen joten tilasin yhden tuotteen sitten .de:stä kalliimmalla. Postikuluille saikin sitten vastinetta kun UPS toi tuotteen kotiovelle kahdessa päivässä. UK:sta tilatessa kestää toimitus vähän pitempään.
No voe, kun olin suunnitellut muutamaa tilausta ja näytti olevan täälläkin ilman postikuluja. No, ei voi mitään. Saksassa kun on kuitenkin julkaistu muutamiakin elokuvia BD:nä, joita ei muualta ainakaan vielä saa.
Sain amazoniin (.de) lahjakortin, tai siis alennuskoodin.. Toimiiko se muissa kuin amazon.de:ssä? Esim .com/.uk? Juu, en ole kokeillut.
Eikös Visa Electron ole debit-kortti ja sellaisella olen vuosikaudet kaikista Amazoneista tilannut? Että kyllä pitäisi toimia... Oman Paypal-tilini kortti on myös Elektron, sillä ajattelin olla kaukaa viisas ja käyttää Elektronia näissä verkko-ostoksissa, ettei pääse se kuuluisa mopo käsistä luottokortin kanssa
Mulla on toiminut S-pankin Debit joka paikassa mm. DealExtreme(paypal), Ebay(paypal), Amazon UK, Play, Hut/Zavvi
Eilen tuli matkapuhelimeen omituinen tekstiviesti: jokin "MyPack-paketti" olisi noudettavissa Gunillantien Siwasta. Ihmettelin koko illan ja luulin että nyt oli viesti tullut aivan väärään numeroon. Gunillantiestä en ollut kuullutkaan ja sijoitin sen mielessäni johonkin Haagaan. Sitten tajusin, että siellä täytyy olla Amazon.de:n paketti, joka oli lähtenyt viikkoa aikaisemmin. Kun luin uudestaan sähköpostiviestiä "Ihre Amazon.de-Bestellung wurde versandt", siinä oli sama seurantanumero kuin tekstiviestissä (mutta ei mitään MyPack-palvelusta). Olin luullut että paketti tulisi postissa kuten ennenkin, mutta Siwan kautta se tuli. Gunillantiekin löytyi melkein naapurustosta. Amazon.de-lähetykset tulevat nykyisin siis lähimpään Siwaan (ainakin joissain tapauksissa?).
Tilasin läjän cd-levyjä. Viikossa tulivat. Amazonin loota kuin mintti ja levyt hienosti kahdessa pinossa. Miksi UK:n suunnalta tulee sen näköisiä paketteja, että välillä tulee semmonen olo, että ovat jääneet jonkun isomman paketin tai kärryn alle?
Olisikohan tuo Royal Mailin "hellän käsittelyn" tulosta ? Minulla on yhä muistona puljusta tullut "Our Sincere Apologies"-muovipussi jonka olivat laittaneet kovia kokeneen amazon.co.uk-paketin ympärille. Tuossa tapauksessa paketti oli niin hajonnut niin mallikkaasti, että osa tilauksen tuotteista todennäköisesti makaa yhä kanaalin pohjassa, mutta onneksi amazonin mainio aspa sai tuonkin tilanteen hoidettua. Nämä ovat niitä tapauksia kun alkaa pikkuhiljaa arvostaa toimivaa asiakaspalvelua.
Minkähän takia Saksan Amazon ei anna ilmaisia rahteja 60e "Kostenlose Lieferung" -tuotteesta vaikka Enkku Amazon antaa aivan samasta tuotteesta..? Tosin ko tuote jää kuitenkin Saksasta muutaman euron halvemmaks, mutta osaisko joku kertoa miksi ilmainen kuljetus ei ole tarjolla vaikka se lukee tuotteen esittelyssä?
Niin tämä "Kostenlose Lieferung" koskee nimenomaan myös Suomea, eikä esim. Saksan sisäisiä toimituksia tai vain tiettyjä maita? Tuo ilmainen rahti Suomeen on Amazoneissa pikemminkin poikkeus kuin sääntö, enkä ole koskaan kuullut, että muualta kuin UK-Amazonista moista saisi.
Maksutonta toimitusta näyttäisi olevan tarjolla Saksan lisäksi muutamaan lähimaahan. Ei siis Suomeen.
Joo kiitti, jotenkin oletin ilmaisen toimituksen olevan vastaava kuin Britti Amazonissa. Katsoin eilen "details" -kohdan eikä siellä ollut mitään maalistaa, äskön löysin sen listan jossa tosiaan vain muutama naapuri. Rahdit olisivat maltilliset 5,21e, mutta nyt ko tuote oli kuitenkin halvempi Briteistä SSD:llä, jotenka laitoin likan joululahjan tulemaan sieltä. Toivottavasti tulee jouluksi
Cyber Monday salamatarjoukset 23. - 30.11. päivittäin klo 9-23 Saksan aikaa! Tuolta on aiempina vuosina saanut poimittua tavaraa aivan poskettomilla alennuksilla! Tarjoukset alkavat listassa mainittuun kellonaikaan ja kestävät enintään kaksi tuntia kerrallaan. Tuotteita voi rajata tuosta 'Kategorie' nappulasta. Erikoishintaan myytävät tuote-erät ovat rajoitettuja. Tuotteen tarjoushinta ja varaustilanne ilmestyvät näkyviin tarjouksen alettua ja ostoskoriin siirretty tarjoustuote on maksettava pikaisella aikataululla, tai menetät tarjouksen ja se annetaan odotuslistalla olevalle. Kannattaa väijyä!
Tämmönen maili tuli; Amazon.de Meine Bestellungen | Mein Konto | Amazon.de Hinweis zu ihrer Bestellung. Kundennummer: # 012-4200-00542 Guten Tag , Sie haben die Zahlung, für ihre Bestellung vom 20.07.2014 noch nicht bei uns entrichtet. Wir bitten Sie schnellstmöglich unserer offenen Forderung nach zu kommen, ansonsten sind Wir gezwungen ein Inkassbüro zu beauftragen. Hierbei, würden ihnen die Inkasso Gebühren zur Last fallen. Falls es sich um ein Missverständniss handeln sollte bitten wir Sie den Amazon Rechnungssupport mit Ihrer Rechnungsnummer zu kontaktieren. Ihre Rechnungsnummer können Sie Hier einsehen. Wir freuen uns auf Ihren nächsten Besuch! Amazon.de Tarkastin enkä ole tehnyt ainakaan puoleen vuoteen vuoteen tilauksia Saksan Amazonista. Viesti ja osoite oli ihan aidon oloiset, mutta hiukan tämä haiskahtaa.... E: siis kääntäjällä tutkailin että tuolla päivämäärällä tehty tilaus on maksamatta ja uhkaillaan perinnällä.