Eiköhän syy ole joko osoitteen lukukelvottomuus tai paketin vaurioituminen. Kumpikin menee kyllä osittain Amazonin piikkiin, sillä onhan se lähettäjänkin vastuu, että osoitetarra/lappu kestää kulutusta, ja että paketti kestää kovaakin käsittelyä, kun he vieläpä tiesivät, että kyseessä on ulkomaan toimitus (enemmän välikäsiä, jotka voivat moukaroida toimitusta). Postimaksutkaan eivät ole ihan halvimmasta päästä, että hieman parempaa palvelua kyllä toivoisi. Muan Talvisota-blu-raykin tuli ohuessa pahvitaskussa vailla minkäänlaista pehmustusta. Kyse oli kuitenkin postikuluineen yli 25 euron tilauksesta ja tuotteessa oli vieläpä valkoinen erikoiskotelo, jonka vaihto ei ihan noin vain onnistukaan. EDIT: Kannatti ottaa yhteyttä aspaan, tarjosivat samoille tuotteille ilmaiset postit ja vielä päivittivät nopeampaan toimitustapaan.
Mulla käynyt ihan samoin nyt Amazon.fr:n kanssa. Jo kolme pakettia peräjälkeen palautunut lähettäjälle ilman että niistä olisi itse nähnyt mitään. Rahat vaan palautettu. Eli loppuu ranskankielen taidottomana tuolta tilailu.
Täältä tilattu Eureka-sarja bluraynä saapui jo viime torstaina, mutta näyttäisi seurannan mukaan olevan vasta tulossa.. Noh, jotenkin odottavalla kannalla suhtaudun myös pariin tilaukseen, jotka seurannan mukaan näyttäisivät tulevan molemmat perjantaina. Jännityksellä siis odotellaan mitä tuleman pitää.
Lähettävällä liikkeellä on posti/keräily/kuljetussopimus jonkun lafkan kanssa ja kun asiakas tekee tilauksen, niin samalla tehdään ko lafkalle noutopyyntö tuotteelle ja perustetaan "seuranta" vaikkei tuotetta ole edes kerätty varastosta/käyty ostamassa viereisen huoltsikan alesta. Vasta kun tuote on kuljetettu postiin se kirjautuu aktiiviseen seurantaan. Eli luulisin, että ym tapauksissa koko tuotetta ei ole edes lähetetty. Amazonilla ja Ebaylla on ainakin Englannissa oma keräilykeskus jonka kautta osan alihankkijoistakin myymä tavara menee. Esim joku aika sitten ostamani kengät olivat yli viikon "kuljetuksessa" tilassa ennenkuin aktivoituivat seurantakoodille jonka Suomen postikin näki, siihen astinen seurantakoodi on vain ebayn/amazonin oma.
Hämmentävästi ensimmäistä kertaa amazon.de oli laittanut yllättäen ja pyytämättä kaksi tilausta samaan pakettiin. Ei kyllä aiemmin ole kohdalle vastaavaa osunut. Maksoin tietysti molemmista postikulut. Että sillälailla kehitys kehityy..
Mitenkäs nämä marketplacen "fullfilled by Amazon" myyjät, joiden hinnoissa ei ole VATia? Tuleeko tavara jostain alvittomasta maailman kolkasta, jolloin Suomessa taas rapsastaan lisää päälle, jos sattuu jäämään seulaan?
Onko tullut aiemmin vastaan, että Amazon.de ei toimita Suomeen? Eipä tullut mieleen, että näin olisi. Kyseessä ei ole marketplace-myyjä vaan Amazon itse. Isohko valaisin kyseessä ja tuon hinta on Amazon.de:ssä tällä hetkellä 20-30% vähemmän, kuin about missään muualla.
On tullut vastaan (tilaan kohtuullisen paljon sieltä). En tosin mitään yhtenäistä sääntöä ole keksinyt kohtaamilleni tuotteille (toki ne nimenomaan elektroniikkaa ovat olleet), sillä kyllä Amazon isojakin tuotteita toimittaa. Voihan tietenkin kyseessä olla tilanne, jossa tuote on rajoitettu vain Saksan markkinoille tms.
Seurantakoodilla varustettu tilaus palautui Amazonille. Aika erikoista. Toki tilaan uudestaan, kun kampanjat ovat loppuneet jo. EDIT: Amazonin kanssa kyllä hoituu asiakaspalvelu ja nopeasti. Laitoin asiallisen viestin, että haluaisin edelleen tuotteet alkuperäiseen hintaan ja ratkaisu löytyi puolessa tunnissa.
Kuinkahan kauan säilyy tämä rahtivapaus? Itse tilasin viikko sitten kilon pussin maustetta (erittäin halpaa) ja kolme CD-levyä. Ne on lähetetty minulle kolmena eri lähetyksenä. Mautepussi tulee DHL:llä (tuskin tulee suoraan kotiin, tullee lähipostiin) ja levyt kahtena eri pakettina postin kautta. Yksi levyistä tulee Englannista, kaksi muuta Saksasta. Rahtikulut ovat kyllä melkoiset, luulen että ehtoja tullaan kiristämään. Sinänsä Saksan Amazon on edullinen ostopaikka.
Bose QuietComfort 35 langattomat vastamelukuulokkeet Saksan Amazonista!? Onko kenelläkään varmaa tietoa Bosen takuuasioiden toimimisesta Suomessa, kun tuote on ostettu toisesta EU-maasta? Saako tuotteen huollatettua tarvittaessa Suomessa? Kaikilla merkeillä EU-takuu ei ilmeisesti toimi kovinkaan joustavasti. Saksassa laturin pistoke taitaa olla samanlainen kuin Suomessa. Onko muuta huomioitavaa? Vaikkei saksan kieli taitukaan, sain tilauksen vietyä hyväksymistä vaille valmiiksi rinnan toisessa välilehdesä olevan UK Amazonin kanssa. Alla hinnat. Saksan Amazon: Bestellungsübersicht Artikel: EUR 342,82 Verpackung & Versand: EUR 0,00 Gesamtbetrag: EUR 342,82 UK Amazon: Order Summary Items: GBP 299.62 Postage & Packing: GBP 6.72 Order Total: GBP 306.34 Change payment total to EUR 374,38. Suomen hinnat jäävät selkeästi kakkoseksi: http://hintaseuranta.fi/tuote/kuulo...-bluetooth-kuulokkeet/4769440?ref=hakuehdotus Saa toki vinkata, jos löytyy vielä edullisempi tilauspaikka!
Vähän OT mutta henkilökohtaisesti en kanna huolta mistään Amazonista ostetusta tavarasta, sillä asiakaspalvelu siellä (lähinnä UK ja nyttemmin DE) on ollut parasta, mitä olen missään kokenut. Jos ostamani tuote (yleensä elektroniikkaa) on mennyt epäkuntoon tai ei ole toiminut odotetunlaisesti, niin Amazon on hoitanut homman niin, että aina on jäänyt hyvä mieli -- koskaan en ole joutunut taistelemaan oikeuksistani kuluttajana, eikä minua ole koskaan jätetty ns. huoltokierteeseen. Ko. paikasta tosin tulee tätä nykyä tilattua lähes viikoittain, joten en tiedä, johtuuko tilanteeni kuinka paljon siitä, että olen erittäin hyvä asiakas. Anyway, ko. kuulokkeita olen itsekin pohtinut hankkivani, joskin suolainen hinta (ja Sennheiserin tuoreet vastaavanlaiset ja merkittävästi halvemmat) on saanut minut pitäytymään langallisissa malleissa. Jos nuo päättäisin ostaa, niin en henkilökohtaisesti huolehtisi tippaakaan siitä, miten Amazonin kanssa kävisi, jos ko. kuulokkeet menisivät takuuajan puitteissa epäkuntoon.
Mikäs hidastelu täällä on päällänsä? Edellisen tilauksen lähettämisessä meni kolme päivää ja uusimpaan (7. päivä tehty) luvataan lähetys 15. päivälle. Vai onko tämä jotain ilmaisen toimituksen valinneiden syrjintää?
Voihan tuo hitaus johtua siitäkin että kun Amazonilla on eripuolilla Saksaa yhdeksän varastoa, niin kaikki tilauksen tavarat ei välttämättä ole samassa paikassa.
Joo ja mulle ainakin on tullut amazon.de puolelta tilattua tavaraa monesti UK:sta Royal Maililla, eli varmaan käytetään loogisesti sitä varastoa missä tavaraa sattuu milloinkin saatavilla olemaan.