Saako Amazonin kautta tilattavista bluray kiekoista tarkempia teknisiä tietoja selville jotenkin? Esim. ääniraidan osalta. Monesti on merkitty tyyliin "English" mutta että onko atmosta vai perinteistä dd/dts
Oletko tarkistanut http://www.blu-ray.com ? Monesti tuolla on listattuna tekniset tiedot, vaikka eivät välttämättä aina 100% oikein olekaan. Käytän tuota kuitenkin itse yhtenä kiintopisteenä julkaisuja vertaillessa.
Myöskin http://www.dvdcompare.net kannattaa tarkistaa. Ja Saksa julkaisuista löytyy tietoa myös http://www.bluray-disc.de osoitteesta.
Mennyt aivan pelleilyksi ilmaisten postikulujen lanseeraamisen jälkeen. Nykyään lähes kaikki isot (eikä edes niin isot) elektroniikkatuotteet ovat kategoriaa "ei voida toimittaa maahasi". Mieluummin toimitusmaksu kuin tämä surkeilu. Toinen vaihtoehto on maahantuojakartelli, jossa vedotaan syyhyn x miksi ei voida myydä maahan y. Ihan kuin palaisi takaisin 90-luvulle.
Logitechin Harmony Elite on yksi esimerkki, jota Amazon ei enää toimita Suomeen. Ostin itse Black Friday -tarjouksena viime vuonna, jolloin onnistui komeasti vielä. (Amazonin toimittama löytyy tällä hetkellä muiden myyjien listasta - ostoskorissa huomaa, ettei voida toimittaa Suomeen.) Yksi, mitä olen seuraillut pidempään mahdollisena ostokohteena, Klipschin 15" subbari ei ole enää pitkään aika ollut Suomeen toimitettava tuote. Moni täälläkin on sellaisen kuitenkin aikoinaan tilannut. (Ei tällä hetkellä itse Amazonin myymänä tarjolla, on kuitenkin ollut ja saattaa taas kohta olla.) Nyt uutena (viime päivinä muuttunut) ei-toimitettava tuotteena Synologyn NAS (olen odotellut hinnan tippumista - ei tarvitse odotella enää): https://www.amazon.de/Synology-DS416j-DS416J-NAS-Gehäuse-4-Bay/dp/B019D6VKX2/ Ja viimeisenä pisarana tänään hyvässä päivädiilissä oleva Denonin vahvari: https://www.amazon.de/gp/product/B01JEAUVQO/ jonka toimitus ei olisi viikko sitten ollut ongelma. Vahvarin pikkuveli näköjään toimitetaan edelleen ongelmitta (joten esim. koko tai paino ei ole selittävä tekijä). Tämä oli nyt se, joka sai kupin menemään nurin ja laitoin Amazoniin viestiä, mikseivät toimita Suomeen vaikka ennen on ollut mahdollista. Katsotaan mitä vastaavat.
Amazon.de asiakaspalvelun vastaus täyttä bullshittiä, mm: "we simply do not send these certain items to a certain countries since it would not be possible for us to deliver them - you would only encounter delivery problems, the items would simply not be able to arrive to you."
Englannista tulee, Saksasta ja Ranskasta ei tule vaikka toimittajaksi mainitaan sama Amazon EU S.a.r.L. Viime vuoden joulukuussa tilasin juuri tuon kaken Saksasta ja hyvin tuli. Vitun amasonni.
Laitoin Amazonille uuden viestin, jossa kerroin etten ole tyytyväinen vastaukseen ja pyysin harkitsemaan toimituspolitiikkaansa vielä uudemman kerran. Katsotaan miten käytännöt kehittyy. Taitaa olla riittävästi asiakaskuntaa jo Saksassa ja lähinaapurimaissa, niin ei hirveästi pohjan pojan murheet paina.
Sopertelu jatkuu: "As my colleague already mentioned , the items that you specified are truly not eligible for shipping to Finland. The reason for this is that operational and regulatory reasons limit the delivery destinations for some products, as well as seller policies. We do apologise for this special case and we do hope that we will still keep you as a customer." Pitäkööt tunkkinsa!
Höh, luulisi että bisnes toimii parhaiten niin että kannattaisi myydä kaikille jota vaan tuotteet kiinnostaa, mutta ilmeisesti sitten ei.
Se ei varmastikaan ole Amazonin politiikka että kaikille ei myydä, vaan se taho jolta Amazon tavaransa hakkii sanelee ne maat joihin niitä saa myydä. Itsekin tuohon törmäsin muutama viikko sitten, en saanut ostettua Amazonin itsensä myymää ND-filtteriä kameraan, mutta marketplace-kauppiaalta jonka kamat oli Amazonin varastossa saman sai Suomeen toimitettuna ja kelpasi ilmaiseen toimitukseen.
On tää "tavaroiden vapaa liikkuvuus" EU:ssa vaan hieno juttu kuluttajan näkökulmasta. Siltähän tämä haisee, että bisnessyistä kartellityyppisesti jaetaan markkinat, keinot on taas löydetty.
Voisiko syynä olla Suomen kuluttajasuoja? Ainakin ennen oli parempi kuin monissa muissa Euroopan maissa, joten valmistajat saattavat karttaa halvalla myymistä maihin, joissa heille voi syntyä takuukorjausten vuoksi korkeammat kustannukset.
Mitenkä nuo Marketplacesta ostettavien tuotteiden VATit/ALVit menee? Ja varsinkin noiden Fullfield by Amazon. Amazon itsehän korjaa verokannan Suomen verokannaksi, mutta nuo muut firmat eivät. Onko riski, että Suomessa joutuu maksamaan lisää tai jopa koko 24% ALVia tuotteen hinnasta?
Eihän ne nyt sentään EU-maiden välillä tulliin jää. Itse ostin joku viikko sitten tuommoisen https://www.amazon.de/dp/B01J74QXF0/ref=pe_386171_51767411_TE_dp_1 Sold by: Ivn studio mutta Amazonin toimittamana, eikä sen kanssa ollut mitään kummempaa. Tavara tuotiin kotiovelle alle parissa viikossa.
Siinä on joku raja miten paljon firma myy Suomeen vuodessa että joutuu maksamaan täkäläisen alvin, Amazonilla tuo tulee toki täyteen mutta harvalla pikkufirmalla. edit: muistelen jotta se raja on tälläkin sivustolla joskus aiemmin mainittu, jos vaan jaksaisi kaivella..
Onpa epäselvä tämä palautus. En ensinnäkään oikein ymmärrä, miksi noita commercial invoiceja on kaksi ja miksi kumpaakaan ei laiteta paketin sisään. Käsketään kiinnittämään toinen pakettiin ja antamaan toinen kuriirille, mutta tuskinpa asiamiespostissa tajuavat asian päälle hölkäsen pöläystä. Vituttaa jo valmiiksi. Laatikossa ei myöskään ollut mitään "packing slipiä", johon haluaisivat palautuksen syyn kirjoitettavan. Toivottavasti antavat jonkin selvennyksen Amazonilta. No, ainakin saavat ihmetellä Amazonin päässä Postin ulkomaan toimituskuluja. Sanoin, että maksaa 25 e (joka on melkein puolet palautettavan tuotteen hinnasta), mutta näemmä haluavat tuotteen silti takaisin. No eipä se tuon kokoluokan firman kirstussa tunnu.
Itse olen tainnut aina laittaa sen toisen vain paketin sisään ja toinen sitten paketin ulkopuolelle. Minulla Amazon on useamman kerran antanut pitää nuo joissa palautuskulut ovat 25-30 euron luokkaa. Aluksi ovat vaatineet palauttamaan, mutta sitten kun ovat tosiaan kuulleet Suomen postin hinnoittelun, niin on mieli muuttunut.