Morjens kaikki, Tätä foorumia paljon kahlanneena ja nyt päätin liittyä mukaan koska kotiteatteri harrastus saanut uuden kipinän Minulla on nyt sellainen ongelma ja haluan siihen ammattimaista ohjeistusta! Miten suosittelette Wi-Fi yhteyden muodostamista kotiteatteri keskuksen kautta. Vaihtoehtoja on kaksi. Hommasin Philipsin BDP3200 blu-ray soittimen ja siinä on Wi-Fi valmius kun ostaa philipsin Wlan USB sovittimen! Tai sitten eilen tulleeseen uuden TV:n kautta joka on mallia LG 55LW550W missä on smartTV ja USB:n kautta sovittimella saisi Wi-FI yhteyden nettiin. USB sovittimet on saman hintaisia kummalle vaan sen ostaa. LAngaton verkko löytyy kotoota siihen nyt olisi tarkoitus yhdistää jompi kumpi. :hitme: kiitos vastauksista jo etukäteen!
Minä en ostaisi USB-sovitinta kumpaankaan, vaan esimerkiksi tällaisen tai tällaisen tai kilpailevan merkin vastaavan tuotteen sekä pari ethernet-piuhaa. Uskoisin (laitteitasi tarkemmin tuntematta), että niiden avulla saat molemmat laitteet samanaikaisesti kiinni langattomaan verkkoosi.
Miksi haluat langattoman yhteyden, joka menee tukkoon, jos siellä on hieman enemmän liikennettä. Laita sähköverkon kautta toimiva verkko, niin ei tarvitse pähkäillä kaistan loppumista kun joku on muulla koneella langattomassa verkossasi (sinulla on varmaan läppäreitä tms verkossa). tällä on paljon niistä kirjoitettu. esim täällä http://dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=85981
Ratkaisin ongelman ja yhdistin teeveen ethernet kaapelilla WLAN modeemiin koska teevetähän ei tarvitse siirrellä ja modeemi on lähellä teevetä :thumbsup: Sain yhteyden teevellä läppäriini ja sen media tiedostoihin eli turha kai sitä blurayta enää nettiin on yhdistää.
Blu-ray-soittimen softapäivityksissä nettiyhteys voi olla ihan kiva, samoin, mikäli BD-live sisältö kiinnostaa (itseäni ei ainakaan toistaiseksi), mutta näihin tarpeisiin voinet varmaan lainata vaikkapa TV:n ethernet-piuhaa, jos kerrat laitteet ovat niin lähekkäin.
Mulla on samantyyppisessä käytössä D-link DAP-1522. Toimii mainiosti, ei pätki ja nopeus enemmän kuin riittää.