An American Carol (David Zucker, Leslie Nielsen, Dennis Hopper, James Woods) (2008)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Mika, 28.08.2008.

1. Mika

Mika Administrator Ylläpidon jäsen Ylläpito Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    30

An American Carol on hilpeä komedia kyynisestä - jostain kumman syystä Michael Moorea muistuttavasta - elokuvantekijästä, joka omalla henkilökohtaisella ristiretkellään on ottanut tavoitteekseen lopettaa USA:n itsenäisyyspäivän eli 4.7 viettäminen. Hän saa seurakseen kolme henkimaailman hahmoa, jotka vievät hänet matkalle, jonka tarkoituksena on opettaa hieman amerikkalaista isänmaallisuutta....

[​IMG] Katso elokuvan trailer

Ensi-ilta USA:ssa 03.10.2008

Viimeksi muokattu: 28.08.2008
  2. 007

007 Secret Agent Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    16
    Lyhyesti sanottuna huono. Muutama hauska kommentti tai "tapahtuma", mutta kokonaisuudessaan kuivaa p*skaa.

Leslie Nielsen (sivuosa) aina yhtä vakuuttava silti :thumbsup: 1/5

3. Ari

Ari Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    4
    Tuli tämä katsottua tuossa äsken, Zucker-elokuvista olen pitänyt, ja Michael Mooren elokuvatkin on nähty, mutta tämä filmi oli kyllä uskomatonta s*ntaa... siis yksinkertaisesti huonoa poliittista Amerikan konservatiivien sotamyönteistä propagandaa. Luulin että tämä olisi hauska, mutta lähinnä vastenmielinen, johon oli ympätty Zucker-maisia slapstick-kohtia sekaan, lopputulos oli todella sekava sekasotku, mikä ei ollut siis hauska. Eikä hyvä. Tämä ei toiminut edes Michael Moore-parodiana. Jos kriittiseen elokuvantekijään (enkä itse ole läheskään kaikissa asioissa lainkaan samaa mieltä Michael Moorenkaan kanssa) kohdistuva parodia tai kritiikki on lähinnä ala-aste-tasoista "se on lihava ja sillä on iso per*se ja se näyttääkin epäsiistiltä ja on varmaan tosi tyhmä"-tasolla, ei siitä kovin paljoa ole tarjolla. Ja kun kaiken huipuksi juoni on lainattu "tosi omaperäisesti" "Joulutarinasta" niin ei mene hyvin. Elokuvan nimikään ei ollut selkeä, kun Amerikassa tämän elokuvan nimi on "An American Carol" (A Christmas Carolin mukaan), muissa maissa taas "The Big Fat Important Movie", ja Suomessa yllättäen tuo "An American Carol"... Esimerkiksi Canal+:n ohjelmatiedoissa (jolta itse tuon katsoin) elokuvan nimi on "ruotsiksi" "The Big Fat Important Movie" ja "suomeksi" "An American Carol", elokuvan alussa nimenä lukee "The Big Fat Important Movie" ja lopussa "An American Carol". Elokuva nähtyäni en edes ensin tiennyt minkä nimisen elokuvan olin nähnyt... kunnes netistä piti käydä katsomassa että molempia nimiä on käytetty eri maissa jollain logiikalla joka itseltäni menee täysin ohi...

-/*****

David Zuckerin huonoin elokuva ikinä. Tylsä ja oletin lopputeksteissä olevan ison tekstin "produced by George W. Bush", mutta vaikkei sitä siellä lukenut, niin olisi hyvin voinut olla. Huono.