Lappeenrannassa oli täydennetty poistokoria (monia vain yksi kappale), seuraavat nimikkeet jäivät mieleen: Bergmanin Mansikkapaikka 3 Cagneyn tähdittämä gansterileffa Valkoinen hehku (White heat) 5 Kurosawa collectionin leffoja irrallaan, ainakin Kätketty linnake ja Kulkukoira, myös pari muuta nimekettä. 4 Finnkinon julkaisemia vanhoja kotimaisia 10
Tämä viiden Mozartin oopperan DVD-boksi 12.90 Ainakin Tampereen Anttilassa (varmaan muissakin) http://www.cascade-medien.de/html/mozart_opern.html Oopperat oli toteutettu marionetti-teatterina. Must-hankinta oopperan ja nukketeatterin ystävälle.
Kaikki Mozartin parhaat Taikahuilu, Ryöstö Seraljista, Figaron häät, Don Giovanni, Cosi fan tutte.. ei huono. Ei kyllä osunut Helsingissä silmään. Liekkö jos olisi hakemalla hakenut.
Ainakin Kajaanin Toptenin hyllyllä olivat vieläkin tuohon hintaan. Huonoja elokuvia joka tapauksessa. Itselleni mukaan poimin seuraavat: Tappajahai 30-vuotisjuhlaversio (amaray) 8,99 Blazing Saddles 30-vuotisjuhlajulkaisu 5,99
Kunhan huomioi että noilla levyillä ei ole ns. "oikeaa" oopperaa vaan Salzburgin kuuluisan nukketeatterin esityksiä kyseisistä teoksista, Peter Ustinovin selostamina. Ei silti, kyllä tuota DVD-boksia silti voi suositella jokaiselle Mozart-oopperafriikille ja miksei jopa sellaisella joka ei ole koskaan mitään oopperaa edes nähnyt, jopa lapsille noita voi hyvin yrittää esittää. Mistä sitä tietää kuka minkäkin kipinän noista saa? Pitääpä itse lähteä vielä hyllyjä penkomaan...
On toki. Aivan normaalia Lontoon ja Wienin filharmoonikot sekä Berliinin simfoniaorkesteri johtajina mm. Sir Georg Solti, Carlo Maria Giulini ym. Laulajina mm. Dietrich Fischer-Diskau, Elisabeth Schwarzkopf, Birgit Nilsson, Tom Krause etc. Ei voi olla kovin huonoa kamaa. Kävin tänään Keravan Antilasta hakemassa yhden paketin. Sinne jäi vielä 2 pakettia ja ne on sellaisessa paikassa CD-hyllyn päällä ettei niitä helposti löydä ellei kysy!
Lahden Anttilassa Hitchcockeja hintaan 6,99. Ainakin seuraavia näkyi olevan: Takaikkuna, Vertigo, Mies joka tiesi liikaa, Linnut, Köysi. Psykokin näkyi olevan 7,95. Takaikkuna kannattaa ainakin poistaa tuohon hintaan. Itse valitettavasti olen jo kerennyt ostamaan kyseiset elokuvat ja hieman kalliimmalla hinnalla.
Löytyyköhän noita Hitchcockeja Espoon/Helsingin anttiloista tuohon hintaan? Itse en ainakaan ole vielä huomannut... Tietääkö joku?
Varmaan aika vaiheleva eri Anttiloissa. Tampereella, Hämeenlinnassa ja Hyvinkäällä oli nopealla vilkaisulla kaikissa eri tarjonta...
Nyt on Anttiloissa animea alennuksessa. Kuopion (torin vieressä) ja Helsingin (rautatientori) Anttiloissa oli ainakin Samurai Champloot ja Paranoia Agentit (molemmat pirun hyviä sarjoja) niinkin halvalla kuin 7 / kpl (4 jakson DVD-julkaisuja, joissa suomitekstit [ihan hyvät 1 jakson perusteella mitä olen ehtinyt katsoa] ja japsi- ja enkkuääniraidat). Näiden lähtöhinta on 16, eli melkoinen alennus varsinkin kun anime muutenkin on niin kallista sekä täällä että ulkomailla. Jostain syystä kaikki eivät olleet kuitenkaan alennuksessa (SC 3. levy esim.), mitä ihmettelin myyjän kanssa mutta ei suostunut alentamaan sen hintaa. Ainoa murhe on tietty se, että noita on huonosti saatavilla ja kaikkia yhden sarjan julkaisuja on vaikea löytää yhdestä liikkeestä (sain SC 1, 3-7 noista kahdesta liikkeestä), eli pitänee käydä tsekkaamassa useampi putiikki jos haluaa koko sarjan (mikä kyllä kannattaa, koska halvin julkaisu edes ulkomaisilla nettikaupoilla on lähes tuplahintainen). Sellasta.
Yllä olevaan viestiin viitaten, että ainakin kun itse hyvinkään Anttilassa kävin perjantaina oli kaikki studio animen julkaisut (lukuunottamatta SC vol 1-3) 7 tai 8(Vanha aalto 7,95 ja uusi 6,95). Siellä oli kyllä ainakin yhdet kappaleet jokaista DVD:tä ja mielestäni myös enemmänkin. Itse ostin koko Paranoia Agent sarjan.
http://www.anttila.fi/channels/default/etusivu/ilmoitukset/unnamed_163/unnamed_68.html http://www.anttila.fi/channels/default/etusivu/ilmoitukset/unnamed_163/unnamed_69.html http://www.anttila.fi/channels/default/etusivu/ilmoitukset/unnamed_163/unnamed_70.html Jaa, eipä noissa loppujen lopuksi oikein mitään ollutkaan. Scanboxit kyllä halpoja, mutta...
Tänään kun kävin Seinäjoen Anttilassa näin soprano boksit jo myytävänä vaikka alustava julkaisupäivä on on 14.6. Eli myynnissä oli Soprano kaudet 1-5 29/kapple.:thumbsup: