Tämän Anysee digisovittimen laitteistovaatimukset näkyvät olevan aika kovat. Vaan onko joku koittanut tätä huonommalla koneella? Itsellä on Celeron 1,3GHz, 512Mt keskusmuistia ja Geforce 2 MX 200 -näyttis. Onko mitään saumaa saada laitetta toimimaan? USB 2.0 sentään löytyy.. Mikäli ei tuolla kokoonpanolla onnaa, niin mahtaisiko pelkän näyttiksen vaihtamisesta DX9 tukevaksi olla apua? Prossupäivitystä en ala tällaisen takia tekemään. Vaan parasta olisi, jos nykyisellä kokoonpanolla saisi kyseisellä boksilla katsottua kanavia, vaikkei tallennuskaan sitten onnistuisi.
Onko teillä muilla ongelmia Yle Teeman äänien kanssa? Suunnilleen kuun asennosta ja Golf-virran liikkeestä riippuu tuleeko ääniä vai ei... BTW: Millä ohjelmalla saisi tallennetut pätkät helpoiten DVD formaattiin, on nimittäin tuo mukana tuleva katseluohjelma aika hanurista ja media player ei suostu toistamaan isoja tallennuksia(kuva pysyy mustana, ääni kyllä kuuluu)?
Tehovaatimukset ovat paisuteltuja ja koskevat enemmän mukana tulevia ohjelmistoja kuin varsinaista USB-laitetta. Ehkä perusteena on sekin, että kyseiset laitteet ovat nykyisin USB2-väyläisiä ja se taas löytyy yleensä vain uudemmista, tehokkaista koneista.
TODELLA suuri kiitos sinulle vastauksesta. Taidan uskaltaa hommata Anyseen nyt koneelleni ja toivon, että 1,3 GHz prossu riittää. Pyöriikö nämä "kunnolliset" katseluohjelmat, vaikkapa tuo kovasti puhuttu ProgDVB pienempitehoisillakin koneilla?
Livekuvan katselussa riippuu pitkälti käytettävistä kodekeista. Esim. NVIDIA PureVideo ja ATI:n vastaavat ratkaisut ovat kaiketi nopeita uudehkoilla näytönohjaimilla ja tarjoavat melko hyvän lomituksenpoiston. FFdshow + DScaler on vastaava puhtaasti softapohjainen (ja ilmainen) ratkaisu, mutta se vaatii vähän enemmän tehoa suotimista riippuen. Tallennettaessa hyvät ohjelmat eivät kuormita prosessoria juuri lainkaan.
Tehonkulutus riippuu niin ProgDVB:llä kuin muillakin ohjelmilla lähinnä käytössäsi olevan MPEG2-dekooderin suorituskyvystä. Mutta kyllä tuon koneesi tehon pitäisi riittää lähes kaikilla mahdollisilla dekoodereilla, jopa ilman "rautakiihdytystä". Tuohon aiempaan kysymykseesi vastaisin, jotta nauhoituksen pitäisi onnistua joka tapauksessa. Tehoa vaatii nimenomaan livekatselu. [edit] Jahas, hidas olin, siinähän se jo tulikin. Lisäksi, ProgDVB:n mukana tulee (tai ainakin joskus tuli) Elecardin ilmainen softadekooderi. Ei paras kuvanlaadullisesti, mutta ripsakka ja toimiva muuten.
Kellään kokemuksia tuosta E30 plussasta? Miten salattujen kanavien katselu onnistuu? Vaikuttaa kyllä tosi näppärältä ja olen harkinnu tuon ostamista, vaikka asunkin kaapelitaloudessa.
Onnistuu ainakin MTV3 plussalta formuloiden katselu. Välillä nykii, mutta sitä teki myös Kaon KTSC-570:llä (karvalakkimalli jossa conax ca-modulilla). cAnalia en ole kokeillut. Yhden ainoan kerran on jättänyt tallennuksen tekemättä vaikka "rec list" näytti sukseeta mitään ei ollut ilmestynyt kiintolevylle. Uusimmissa ajureissa on bugi. Jos yrittää ajastuksella tallentaa subilta rakkine tallentaa Neloselta. Siihen oli jokin jippo kanavahaun yhteyssä. Kake on hanurista. En tiedä onko itsellä viallinen kappale, ajurit vai itse Anysee mokkula, mutta nappuloita saattaa joutua painelemaan sormenpää punaisena ennen kuin tapahtuu mitään. Sitten taas hetken saattaa toimia ihan normaalisti. Ylen tekstit toimii sen vähän mitä niitä kanavia katson.
Tuossa jonkin aikaa olen jo ihmetellyt, että saisiko tämän vekottimen toimimaan esim. mediaportalin kanssa. Anyseen oma ohjelmakin toki toimii jotenkuten, mutta kun haluaisin omistaa koneen pelkäksi htpc-härveliksi. Ja jos tämä loota jotenkin toimii noissa muissa, niin miten? (en osaa, olen käsi Eli olen kokeillut mediaportalia ja muutamaa muuta ohjelmaa, mutta ne eivät vain tunnista korttia ollenkaan...
Minkäslainen toi kaukosäädin tossa on? onko helposti käytettävä ja ottaaka käskyt samantien? minkä kokonen? Ei löytyny mistään kuvaa siitä. jaksaisko joku ottaa tai jos jossain netissä niin pistää linkkiä...
Itselläni on Anysee E30Plus (eli conax versio). Enkä ole myöskään sitä saanut toimimaan muilla softilla. MediaPortal ja DVBViewer asetuksista kortin kyllä näkee mutta kanavia ei löydy ollenkaan. DVBViewer valittaa käynnistettäessä että No hardware found. Ja MediaPortal valittaa, jos kortin tietoja yrittää editoida. Omalla ohjelmalla tulee jotenkin toimeen mutta se ei ole mikään varsinainen Media softa. Lisäksi tuossa omassa ohjelmassa tuntuu kuva välillä nykivän, vaikka signaalin laatu on kaikilla kanavapaketeilla reilu 70 ja jollain 80 päällekkin. Kyselin tuolta tukipalvelusta aiheesta lisää ja ProgDVB:llä pitäisi kuulemma toimia mutta ei lähtenyt minulla sekään kunnolla toimimaan. Ja nyt on lisäkysymys aiheesta tuolla käsittelyssä. Olisiko ongelmat lie tuosta BDA ajurista kiinni?
Minulla kans toi Anysee E30Plus versio ja toimii ainakin DVBViewer ohjelmalla hyvin. Tosin ko. ohjelman asennus piti tehdä uudestaan ja eri hakemistoon ennen kuin löysi kaikki kanavat. Olisko kenelläkään tietoa että miten sais kaukosäätimen toimimaan tossa DVBViewer ohjelmassa??
Moi, Mica77 mikäs versio sinulla on DVBVieweristä? Minulla on 3.5. Mitä ajuria käytät Anyseessä? Valittaako DVBViewer käynnistyessä sinulla tuota "No hardware found" erroria? Millä tasolla sinulla on kanavapakettien signaalit?
dvbviewer versio on v.3.5.0.4. Ei herjaa ohjelman käynnistyessä mitään. Ajurin versio on 1.0.3.23. (uusin anyseen sivuilta otettu). Ja mistä näkee noi signaalivoimakkuudet dvbvieweristä??
Mitenkäs toi anysee toimii laitteen omalla antennilla? ja vaikuttaako sää olosuhteet mitenkään? Asun nimittäin kaapelitaloudessa(kerrostalossa) ja pitäis hommata digi-tv kortti koneeseen. Kertokaas laitteen hyviä ja huonoja puolia. Kannattaako laitaa anysee vai dvb-c kortti?
Oulussa olen kerrostalossa käytellyt Anyseetä (vanhempi malli ilman korttipaikkaa). Omalla antennilla saa kovalla asettelulla näkymään yleensä yhden muxin melko hyvin. Toista muxia varten sitten joutuu vaihtamaan asentoa. Laitoin sitten OneForAllin vahvistetun sisäantennin, jolla näkyy kaikki hyvin (toki silloinkin joutuu etsimään sopivan antennin asennon, mutta siis muxista toiseen vaihtaessa ei tarvi vaihtaa asentoa). Eli siis toimii, mutta varauksin. Oma softa toimii nykyisin ihan hyvin, mutta en ole kyllä talletuksia kokeillut. Uusissa ajureissa on mahdollisuus käyttää BDA-yhteensopivaa softaa, mutta eipä ole tullut tarvetta kokeilla, josko olisivat parempia. Ikävä kyllä en muita laitteita ole kokeillut, joten en pysty vertailemaan.
Hommasin anysee E30 Plus -värkin omaan läppäriin (M1437G), josta löytyy 3xUSB 2.0 -portteja. Ajurit ja SP2 on koneella, mutta kun laittaa anyseen kiinni niin tulee teksti, että kytke laite Hi-Speed USB 2.0 -porttiin niin se toimii nopeammin. Kun käynnistää anysee-E30 Viewerin tulee teksti: FILTER GRAPH ERROR: Maybe Codec problem Or No USB board ERROR_CODE: -331 (Execute again after the authentication) Millä kortin saisi pelittämään?
Mistähän kiikastaa kun näkyy vain ylen kanavat? Miksi antennikaapelin liikuttaminen vaikuttaa signaaliin paljon? Ilmeisesti signaalista kiinni? Miten signaalia saisi parannettua? Alakerrassa on samassa antennissa kiinni oleva digiboxi ja sillä ei ole mitään ongelmia kanavien kanssa - miksi tällä on? Antennikaapeli on 10m pitkä, mutta sen ei pitäisi vielä liian pitkä olla? Ja mitähän kikkailua tuo kaukosäädin vaatii toimiakseen? Vaikka sillä pystyykin hiirtä liikuttamaankin ch,- ja vol-painikkeiden kanssa, niin kyllä tässä jää kaipaamaan tv-käytössä hyödyllisiä toimintoja.