Asiantuntijoilta valintaneuvoja, tv - soitin - minikone?

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana Tenho, 23.08.2010.

1. Tenho

Tenho Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä näyttää olevan tietäväistä porukkaa, ja kaipaisin vähän mielipiteitä tai linkkejä mistä tietoa löytyy.

Olen nimittäin uusimassa telkkaria, mikä ei sinällään ole ongelma, mutta sen ominaisuudet ovat. Olen kyllästynyt käynnistelemään työhuoneessa olevaa tietokonetta aina tarpeen tullen.
    Kätevämpi olisi "hoitaa asioita" tv:n ääressä. Uutisseurannassakin olen siirtynyt takaisin teksti-tv:hen. Se on niin vaivatonta. Markkinoilla on telkkareita, joilla pääsee koti-wlanin kautta nettiin. Mutta olen ymmärtänyt, että niillä pääsee vain valmistajan valitsemille sivustoille. Yksi mainostaa "avointa internetiä", mutta siinäkin on rajoituksena videoiden jne. katselun puuttuminen.

Tämän hetken tarpeeni ovat aika simppelit: hakukoneiden ja numeropalvelun lisäksi erilaiset tubet, fb ja sen pelit sekä googlen syötteet. Ts. telkkarissa pitäisi selaimen lisäksi toimia yleisluontoinen player, flash ja mielellään java.

Onkohan tuollaista olemassa? Kakkosvaihtoehdoksi olen miettinyt hankkia simppelin tv:n oheen sellaisen BD-soittimen, jolla pääsisi wlanilla nettiin edes rajoituksillakin. Sellaisen uusiminen tarjonnan kehittyessä kun on edullisempaa kuin tv:n. Noista valmistajien nettipalvelujen sisällöistä vain en ole taidoillani löytänyt kovinkaan paljon tietoja.

Kolmas ja huonoin vaihtoehto on hankkia edullinen BD-miniläppäri hdmi:llä, mutta sitäkään en viitsisi pitää koko ajan käynnissä. Etuna tietenkin olisi hyvä näyttö kaikkiin netti- yms. sisältöihin silloin kun viitsii koneen kanssa präkätä.

2. hkj

hkj Avatar Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Näitä televisioita tulee enemmälti tässä vuoden 2010 lopulla / 2011 alussa - Intelin rauta ainakin Sonylla ja "netin" nimi on Google TV. Näillä pitäisi pystyä tekemään jo huomattavan paljon enemmän kuin millään nykyisellä televisiolla tai BD-soittimella... Vielä ei siis oikein löydy, mutta kohta näitä on kaupat väärällään ;)

Tenho:
    Tulee myyntiin myös erillisenä boksina (mm. Google TV), tiedä sitten tuleeko joskus myös integroidulla tai kortilla olevalla DVB-T2 virittimelläkin.

Viimeksi muokattu: 31.08.2010
  3. Tenho

Tenho Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos tiedoista hkj. Taidanpa hankkia simppelin kohtuullisen tv:n (ehkä pelkällä usb:llä kameraa varten) ja odottelen vielä noiden BD-soittimien nettiyhteyksien kehittymistä. Dvb-t2n takia digiboksi menee kuitenkin uusintalistalle.