AVR260, AVR1911 vai joku muu?

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana jalundan, 23.02.2011.

1. jalundan

jalundan Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Moro

Tuli hankittua tykki juuri (Epson EH-TW5500) ja nyt pitäisi löytää sitten sellainen vahvari mihin saisi 5.1 kiinni ja HDMI viennit siten että 1 piuha tykille riittää. Käyttötarkoitus on pääasiassa elokuvat ja TV, mutta musiikkiakin tullee kuunneltua.

Olen tässä tarkastellut nyt H/K AVR260 ja Denon AVR1911 vahvareita. Lisäksi olen kahlannut noita foorumeita läpi ja silmiin on pistänyt ainakin tuo H/K erilaiset ongelmat. Tosin threadi oli AVR255 aikainen, joten aina ei saanut selvää oliko kumpi laite kyseessä. :)

Muutamia kysymyksiä heittääkseni:
    - Onko laadussa eroja?
    - Onko tehoissa (todellisissa) eroja?
    - Kumman itse ottaisit?
    - Mitä muita vaihtoehtoja on noiden kahden lisäksi? Onkyo (kuumenevatko vielä), yamaha?
    - Miten takuut toimivat? Eli voiko vahvistimen tilata netistä ilman että vikatapauksessa pitää postitella huitsin nevadaan?

Hintaluokka max 600e

Lisäksi tässä vielä sellainen huomio, että tuota AVR260 saisi pixmaniasta hintsun alle 500e:llä ja saman saa pulittaa tuosta denonista.. Joskin tuon h/k hinta on "oikeissa" kaupoissa enemmän..

Eli tässä haen nyt vahvistimia mitä sitten voin lähteä kuuntelemaan paikanpäälle liikkeisiin. Sillähän se oikeastaan selviää missä paras ääni on..

EDIT: Niin.. Ja niitä HDMI laitteita on tällä hetkellä digiboxi ja PS3. Mahdollisesti HTPC jossain vaiheessa. Eli MINIMISSÄÄN 3 HDMI in pitää olla..

2. Arttu78

Arttu78 Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    85
    Ensinnäkin suosittelisin painottamaan vahvistimen valinnassa muita kuin eri merkkien äänensävyyn liittyviä mielikuvia, ja keskittymään käytettävyyteen, säätömahdollisuuksiin, ominaisuuksiin ja liitettävyyteen. Vahvistimen äänenlaatuun liittyviä mahdollisuuksia otetaan käyttöön panostamalla muun muassa huoneakustiikkaan, kaiutinsijoitteluun ja vahvistimenasetusten hiomiseen.

Minä en näe syytä tyytyä H/K:n vain kolmeen, vieläpä 1.3 version, HDMI-liitäntään. Tosin H/K:ssa saattaisi olla itseäni kiinnostavat, hyvät bassojen hallintamahdollisuudet, mutta tästä minulla ei ole tietoa. Hintaluokassasi Onkyo TX-SR608 tarjoaa selvästi paremman liitettävyyden ja rutkasti ominaisuuksia. Myös esim. Yamaha RX-V667 ja RX-V767 tarjoaa kaikkea enemmän. Mainitsemasi Denon AVR-1911 vaikuttaa sekin paremmalta vastineelta rahallesi.

3. jalundan

jalundan Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyviä pointteja. Itselle kun tämä maailma on kohtuu vieras vielä, koska ensimmäinen tykki tuli hankittua ja koko HDMI maailma on vielä kohtuu outo. :)

Eli kannattaako sitten panostaa tuohon 1.4 HDMI? Onko siinä mitään muuta eroa kuin tuo 3D tuki? Ja onko se tarpeellinen, koska tykkikin puskee 1.3a HDMItä pihalle. HDMI liittimien määrä ei PITÄISI tulla ongelmaksi, sillä tällä hetkellä olohuoneessa komeilee vain PS3 ja digiboksi josta pitää HDMI viedä tykille ja jatkossa voi se HTPC tulla. Ei siitä määrästä tietenkään HAITTAA ole, mutta...

Äänenlaatu on minulle tärkeämpi kuin se, että valikkoja on helppo käyttää. Kuitenkin tähtään siihen että niitä ei juuri tartte säädellä sen jälkeen kun on esim. leffoille sen säätänyt kuntoon. Ja vastaavasti musiikille. Nykyisessäkään en ole tainnut bassonupin lisäksi muihin säätöihin koskea

Mutta pitää ottaa nuo mainitsemasi tarkasteluun. Eihän sitä tiedä koskaan jos osuukin kohdalle. Kiitos niistä!

Nuo jammut oli vaan sillon kun tätä nykyistä ostin (2001) aika surkeita ja tunkkaisia ilmestyksiä. Onkyoista ei ole muuta tietoa kuin että kuumiavat pirusti (kaverini vahvari ainakin, enkä tiedä onko ongelmaa uusissa malleissa), mutta siksi sitä ei ole mahdollista valita. Nimittäin sijoituspaikka ei ole sellainen, että ilma siellä kovin tehokkaasti kiertäisi.