Ei mee - ja kalliksi tulee tällainen sähläys. Mutta ajatellaan positiivisesti. Joskohan tämän katastrofin jälkeen alkaisivat tehdä postituskelpoisia paketteja. Ei taitaisi olla kovinkaan kummoinen homma laittaa vaikka sopiva pahvilappu kunkin levytaskun väliin ja siten saada levyt pysymään ehjinä. Vähän lisää hintaa tulisi -ja maailmaan roskaa- mutta ei se tämäkään taida oikein leiville lyödä. Itsellänikin siis onni loppui ja nuo vähän turhan tutuksi tulleet 3 ja 5 levyt oikein kunnon ruvella. Täytyypi katsoa, josko voisi edes Babylon nälkäänsä tyydyttämään, eli saisi ne jotensakin katsottua. PC:llä sieltä täältä katsottuna toisti oli ihan toimivan tuntuinen. Mutta koska näiden rokonarpien pitkän ajan vaikutuksesta ei ole mitään takuita (eikäö edes lyhyen ajan, kun en siis ole vielä niitä läpi katsonut), niin uudet levyt tulen kyllä vaatimaan.
Lueskelin tätä threadia viime yönä ja täytyy todeta että jännitti vietävästi kun pelonsekaisin tuntein odotin missähän kunnossa oma boksi laatikkoon kolahtaa. Vaan eipä kolahtanut laatikkoon eikä postikuli viitsinyt edes ovikelloa soittaa, joten jouduin koukkimaan paketin postista. Ravistelin laatikkoa hellästi siellä postiofficessa, ja kun en kuullut irtonaisten levyjen ääniä, kipin kapin kotiin ja tarkistamaan epäilyt... Kaikki levyt olivat paikoillaan ja virheettömiä! ! ! Oi onnea! Siinähän se loppuilta sitten menikin... Vaan ikävästi taas työt katkaisivat hyvän rupeaman... :naminami: BTW, mistähän sais oman sellasen sairaanmakeen Minbarien taistelusauvan?
Nyt on kutakuinkin kaikki jaksot katsottu, 3-4 muistini mukaan heikompaa episodia jätin väliin. Naarmuuntuneilla levyillä esiintyi tökkimistä ja pikselöitymistä, mutta ei kovin paljoa. Vaihtoon tämä boksi silti lähtee, mutta katsellaan nyt ensin miten Warner reagoi. Tiedä vaikka tulisi uudenlainen pakkaus.
Tänään on amazon.de postittanut DHL:n kautta uuden paketin, eikä tietenkään ehdi viikonlopuksi...Mutta pääasia että olis nyt ehjät levyt. No, onneksi ykköslevy toimii, joten jos sillä viikonlopun pärjäisi :naminami:
Ei voi muuta kuin kehua tuota Amazonin asiakaspalvelua. Paketissani oli kaksi helisevää boksia ja kun kirjoitin tuonne amazonille niin puolen tunnin päästä tulee ystävällinen vastaus että ollaan lähetetty DHL:n kautta uudet tilalle. Ikävää, että Warner on tyrinyt noiden boksien kanssa mutta Amazonin toiminnasta ei voi sanoa mitään pahaa. Edit: Niin, ilmeisesti ovat sopineet Warnerin kanssa miten menetellä kun nyt sanoivat että lähetetään uudet. Thank you for contacting us at Amazon.de. First, let me apologise for the condition in which four copies of the item "Spacecenter Babylon 5 - Staffel 3 Box Set [6 DVDs]" arrived. I have placed a new order (#xxx-xxxxx-xxxx) for those items (see number of the original order in the subject line of this e-mail.) The replacement will be dispatched as soon as possible via DHL to the same address: ... We would ask that you return all two damaged Box Sets so that we may obtain a refund from the supplier. Write your shipping costs and the reason for your return ("Artikel beschädigt") on the reverse side of the packing slip, or on a separate piece of paper if you no longer have the slip. Return the item in the original packaging if possible. Send it to the following address, also indicated on the back of your packing slip.
P****LE Mä haluun tän boxin suunnittelijan pään pölkylle ja vähän äkkiä! Tänään tuli tuolta Filmifriikiltä tilaamani UK-boxi. Jossain ketjun vaiheessa siihen onkin jo laitettu kuplamuovia pehmusteeksi niiden sisempien levyjen väliin jotka ovat olleet irrallaan lähes kaikilla. No, nyt sitten onkin irrallaan ollut se kuutos levy ja siinä mukavasti naarmuja ja pieni töksähdys tulee ainakin muutamassa kohdassa. (en ole katsonut kutoslevyä läpi joten vielä voi löytyä pahempaakin) Ja levyjen kiinnityskin on vielä sellainen että levyä irrottaessa saa peltätä että levy halkeaa kahtia! Nyt on kyllä Warner UK:lla parempi jättää ne johdon bonukset ja muut "hyvän työn lisät" maksamatta kun tällaista laittavat ulos.
Joo, nyt tuli mullekin Saksan laatikko ja helisee mahdottomasti. Kyllä tuo lähtee takaisin ei voi mitään. Harmin paikka, joskin kun ongelma on yhteinen, niin kysehän on vaan pikku viipeestä.
Juuri tuossa soitin tuonne Filmifriikkiin niin sieltä sanottiin että heidän tilaamissaan 200 paketissa oli jo heille tullessa sadassa vähintään yksi levy ja monessa kolmesta viiteen levyä naarmuilla! Kyllä nyt on taas Warnerilla tehneet sellaisen emämunauksen! Taisivat tosiaan käyttää tämän viiveen R1:n ja R2:n välissä sellaisen kotelon kehittämiseen josta levyt irtoavat ja naarmuuntuvat varmasti! Minkähänlaisen kotelon ne saavat aikaan neloskauden pakettiin. Varmaan valumetallisen paketin joka ei vain naarmuta irtonaisia levyjä vaan suorastaan leikkaa ne palasiksi!
Hyvin epätodennäköistä. Neloskauden boksi yksinkertaisesti räjähtää asiakkaan silmille sitä avatessa. Mahtaisiko Amazon lähettää uudet silmät DHL:llä yhtä nopeasti :weep:
No onneksi olkoon vaan, minulle vastattiin näin: Thank you for contacting Amazon.de. As my colleague William Kretschmer already wrote, the whole release of this item has this defect. A replacement would make no sense at that time. Please send the item back to us and we will initiate a refund to your account. Eli eivät aio lähettää uusia boxeja vaan ottavat vanhat takaisin ja maksavat rahat takaisin. Mitäs ihmettä tämä nyt on? Toisille asiakkaille laitetaan uudet boxit tulemaan mutta toisille ei. Lähti jo hieman katkera kommentti takaisin Amazonille...
Outo juttu. Taitaa vaihdella käytäntö sen mukaan että kuka asiakaspalvelusta sattuu vastaamaan. Vai olisiko käytäntö muuttunut nyt iltapäivän aikana. Mulle vastasivat tuossa puolenpäivän aikaan tänään.
Joo-o, ei se näytä amazonillakaan olevan ihan selvää mitä pitäs tehdä. Mulle tuli ainakin ihan sama vastaus mikä kakui:lle oli tullut, et katotaan parin päivän päästä miten toimitaan kun kerta koko erä on samanlainen. No eipä mulla nyt mikään kiire tän asian kanssa ole..
Tohon DHL:llä lähettämiseen kannattaa sitten suhtautua vähän epäillen. Kun niitä aikaisempia kausia palauttelin keväällä, niin sain molemmista ihan samat mailit, joissa luki että DHL:llä tulee uusi mutta ihan samalla postitustavalla ne tulivat. Ja nytkin taas tuli samanlainen ilmoitus, mutta tilausvahvistuksessa lukee: Der Versand erfolgt ueber: Deutsche Post Paeckchen. No toivottavasti tällä kertaa olisi eri levyt rikki sitten... -app
Itsellä oli (pahoilla) naarmuilla levyt 4 ja 5. ilmoittelin asiasta Amazonille (Britannian amazon.co.uk) ja sieltä tuli tunnin päästä vastaus, jossa pahoiteltiin tapahtunutta ja luvattiin lähettää uusi boxi heti ensi tilassa. Sokerina pohjalla: "As the cost of return of the package is prohibitively expensive in this case, we ask that you keep the item with our compliments. Perhaps you would like to donate it to a charity in your area if you feel it would be appropriate to do so." (lainaus saamastani kirjeestä) Eli tosiaan tuntuu politiikka noiden suhteen vaihtelevan. Paha puoli vaan on, että tuntuvat olevan aika paljon samat levyt kaikilla vaurioituneet, joten taitavat uuden, korvaavan lähetyksen levyt olla samassa kunnossa kuin tänään saapuneessa boxissa. No, aika näyttää...
Nyt tuli vastaus toiselta henkilöltä: "I am sorry for the misunderstanding. We can send you a replacement but we cannot guarantee that this replacement will not have the same problem. If you still want a free replacement for your DVD Box Set, please contact us again and we will be glad to help you." Eli olit oikeassa, yhtenäistä käytäntöä ei taida olla tai jos on, niin kaikki eivät ole siitä tietoisia.
Mulle tuli myös eilen Saksasta boksi jossa oli 3. ja 5. levy irti ja naarmuilla eikä toimineet kunnolla soittimessa. Lisäksi ykköslevyjä oli laitettu varmuudenvuoksi kaksi kappaletta muttei yhtään kakkoslevyä... No, pistin asiasta postia amazonille siihen english@ osoitteeseen ja kyselin mitenkä paketin vaihdon kanssa menetellään. Tänään iltapäivällä tuli normaali saksankielinen lähetysilmoitus uudesta boksista joka on siis lähtenyt matkaan. Varsinaista vastausta en ole saanut kirjoittamaani sähköpostiin, joten mahtaako saksankaan amazonia kiinnostaa saada viallinen paketti takaisin.. :hitme: saapa nähdä jos tuossa uudessa paketissa olisi tarpeeksi toimivia levyjä jotta saisi yhden kokonaisen paketin toimivaksi..
Kyllä nyt alkaisi olla Warnerin aika antaa jotain myös hyvitykseksi tällaisesta vieläpä viiveellä tulleesta"viallisesta" julkaisusta. Varsinkin kun rapakon takana ei ole ollut mitään vastaavia ongelmia. (ainakaan ei ole näkynyt Firstonesin foorumilla) Kun nuo levyt ensin saa irti niistä pidikkeistään muutaman kerran (peläten joka kerta niiden halkeamista kun levy taipuu) niin sen jälkeen ne loput naarmuuntumattomat levytkään eivät enää pysy paikoillaan.
samma här tosin ajoin niitä naarmuntuneita 2lla pöytäsoittimella ja vielä pc:n dvd-asemalla, enkä löytänyt mitään häikkää , joten en jaksa alkaa itkeä
Minä aloin jo epäilemään että olenko ainut jolle tuollainen vastaus tuli. Eivät tosiaan taida itsekään tuolla tietää mitä tekevät kun tulee niin erilaisia vastauksia.