Babylon 5 boksit

Keskustelu osiossa 'DVD-leffat' , aloittajana Imlego, 06.05.2003.

1. pede

pede Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    19
  2. menace

menace Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    3
    No on kyllä kallis. Täytynee tyytyä Staffeleihin, vaikka B5sta ei ole vielä DVDllä ollenkaan.R2 boksi, jossa koko sarja, on kuitenkin yhtä kallis. 13 VHS kasettia kyllä löytyy ja katsoin kyllä sarjan televisiosta, joten sarja itsessään on kyllä tuttu.

Koko threadi on nyt luettu, jotten nyt ihan yksinkertaisia kyselisi. huh huh. Kysyttävää kuitenkin löytyy.

1. Miksi ihmiset ovat vaihtaneet Staffel 1stä? Luin jotain masterointivirheestä. Jos nyt tilaan Amazon.de:stä Staffel 1 sen, saanko uuden/oikean version? Tiedoissa lukee, että "Neue digitale 16:9 Abtastung, Soundtrack remastered in DD 5.1"

2. Ilmeisesti kaikki lootat, eli staffelit 1-4 eivät ole yhteneväisiä?

3. Eikös staffel 5sta ole vieläkään julkaistu, vasta marraskuussa(ko)?

3. mankeli

mankeli Suurguru Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    1. Osa "And the Sky Full of Stars" -jakson efekteistä oli viturallaan - 4:3 materiaalia oli raakasti venytetty 16:9 -muotoon. Tätä vikaa esiintyi ainakin ensimmäisessä painoksissa, nykyboksien pitäisi tosiaan olla jo OK.

2. Nelonen ja ilmeisesti uusimmat painokset kolmosesta ovat hieman leveämpiä kuin 1. ja 2. staffel. Johtuu siitä, että postissa irronneiden levyjen vuoksi pakkaustapaa muutettiin, ja otettiin käyttöön yksittäiset slimline-kotelot joka levylle.

3. Ei ole vielä, en tiedä julkaisuaikataulusta. Toivottavasti pian.

4. menace

menace Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    3
  5. Larry

Larry Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Näyttäisi tuo B5 movie collection ilmestyvän myös suomiteksteillä varustettuna 15.10, ainakin Filmifriikin mukaan. Sisältö ilmeisesti sama kun R2 boxissa.

6. TheRealThing

TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    894
    Onkohan kukaan vielä bongannut kahta erillisjulkaistua leffaa jossain?

Tuntui, että ennen niitä oli mm. Anttilan alessa aina kasoittain pölyttymässä (vielä muutama kuukausi sitten), mutta nyt tuntuvat olevan kiven alla. Ehkä painokset on myyty loppuun tai sitten muuten vedetty myynnistä - ja minä kun toivoin että tilanne olisi ollut jälkimmäinen ja siitä syystä että olisivat löytyneet ko. leffaboksista, mutta ei niin ei. :weep:

Toisen kauden staffelit on nykyään slimline-pakattuja, mutta ensimmäinen kausi viuhkakoteloitu. Tämä oli tilanne ainakin touko-kesäkuun vaihteessa.

7. majuho

majuho Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jyväskylän Anttilassa näytti olevan muutama kappale B5 -kokoontuminen DVD:tä hintaan 8,95 €

8. JR1911

JR1911 Ponies everywhere! Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    5
    Tulipa nyt viimeinkin hankittua ensimmäisen kauden boksi, mutta miksi ihmeessä ensimmäisen jakson nimi on "Sabre Rattling" eikä "Midnight on the Firing Line" :confused:. Onko tuo joku brittinimi tuolle ekalle jaksolle? Itse en ole koskaan ennen sitä kuullut.

9. DelTumppi

DelTumppi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos en väärin muista, niin näin Kokoontumisen (pari-kolme kpl) Verkkokauppa.com:n myymälässä Ruoholahdessa perjantaina (alelaarissa kassan luona).

10. Mr.Payne

Mr.Payne Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ajattelin ostaa B5 boxit. Niin kumpi on parempi tasonen: R1 vai R2?

11. pede

pede Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    19
  12. Avenkeri

Avenkeri Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Huomioitavaa on vaikka extrat julkaisuissa ovat pääosin samat että PAL-versioissa (r2, r4) efektit on interpoloitu laajakuvaksi paremmin kuin NTSC-versiossa (r1), joissa sitä vaivaa erittäin ikävä sahalaita.

PAL-versiossa siis efektit suurennettu progemuodossa 360:sta juovasta 576 jonka jälkeen niihin tehty muutos ~30->48fps ja tämän jälkeen nopeutus 50hz:n interlace PAL:ksi ja filmimateriaali perinteisesti nopeuttamalla 24 fps filmimateriaali 25fps nopeuteen. NTSC-versiossa efektit on suurennettu vain raa-asti suurentamalla kentät interlace-muodossa jollain kuvassa on erittäin ikävää ja näkyvää sahalaitaa.

NTSC-versioissa efektien fps-konversiolta vältytään mutta filmimateriaalissa taas on jo masterointivaiheessa tehty 2:3 pulldown joka ei siis ole hyvä pakkaamisen kannalta (yleensä elokuvat NTSC-DVD:llä ~24 fps proge muodossa johon tehdään 2:3 pulldown DVD-soittimessa). Yleisesti ottaen PAL-versiot näyttävät paremmalta.

NTSC-versioiden eduksi voisi lukea sen että paketit ovat yhtenäiset. Tosin uudet PAL-versiothan taitavat olla kaikki slimline koteloissa kun taas NTSC-versiot viuhkakotelossa.

Extrat ovat kaikki kuvattuna NTSC-muodossa sekä myös kaikki jaksotrailerit ovat PAL-versioissa raakoja NTSC -> PAL konversioita joten extrat näyttävät NTSC-versioissa paremmilta.

Itse olen päätynyt PAL-versioihin selvästi paremman jaksojen kuvanlaadun takia (olen myös nähnyt NTSC-versioiden kuvaa) ja olen ollut erittäin tyytyväinen päätökseeni.

13. Sergei

Sergei Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Öh? Minulla on kaksi ensimmäistä kautta R2:sia ja loput kolme R1:siä. _Selvästi_ parempaa kuvanlaatua PAL-versioiden hyväksi en ole huomannut. Olen huomannut vain tyypillisen NTSC:n resoluution puutteesta johtuvan eron verrattuna PAL-versioihin.
    Ja minäkin olen ollut erittäin tyytyväinen päätökseeni ostaa juuri nämä versiot sarjasta. :p

14. Kristian

Kristian Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    115
    Kävin eilen hakemassa B5 Movie Collectionin lähikaupasta ja ensimmäinen leffa on nyt katsottu. Olenhan nämä ennenkin nähnyt, mutta on tuon pilotin laatu kyllä kammottava ja sitä jää ihmettelemään miten tuon pohjalta on voinut syntyä niin hyvä sarja. Kuvanlaatu oli sentään kohdallaan. :)

15. mimarjam

mimarjam Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Siis mistä ostit ?

Eikös R2-versiossa pitänyt olla vain kolme viimeisintä leffaa ?
    Eli ei pilottia (The Gathering) eikä In the Beginning -leffoja.

#mika

16. Kristian

Kristian Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    115
    Ostin itseasiassa Kanadassa, koska olen täällä juuri työmatkalla. Elokuva piti katsoakin oman kannettavan avulla, kun ei ole DVD-soitinta täällä käytössä... Kuuntelin juuri pilotista Stra... -miehen kommenttiraidan ja täytyy sanoa, että oli mielenkiintoista kuulla mitä kirjoittaja itse oli pitänyt pilotista ja miten asiat olivat muuttuneet ennen itse sarjan alkua. Hieman enemmän olisin toivonut kommentteja näyttelijävaihdoksista, vaikka tulihan nekin läpi käytyä...

17. excalibur

excalibur VIVA LA RESOLUTION! Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  18. bronton

bronton Tuttu käyttäjä Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    2
    Vaikka minulla on yhtä lukuunottamatta kaikki Crusade jaksot nauhalla, niin on hauska kuulla, että DVD-versiokin on tulossa vaikka sitten R1:senä. Se R2-versio varmaan seuraa pian perässä.

OT: excalibur voisi harkita uudeksi avatariksi Crusadessa esiintyvää Excaliburia. Se on komea :D

19. excalibur

excalibur VIVA LA RESOLUTION! Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    OT OT:Harkittu on, ei vaan ole tullut sopivaa kuvaa eteen... :) ja itse asiassa Crusadessa esiintyvä Excalibur alus oli aikoinaan osasyynä nickini valintaan :cool:

20. Larry

Larry Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Pitääköhän paikkansa että kuvasuhde boxissa on 4:3? Eikö Crusadea sitten kuvattu kuvasuhteella 16:9, kuten Babylonia?
    Kyllä tuokin loota on hankittava, mielestäni mainettaan parempi sarja.