Blu-ray-leffat

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana Aceman, 28.06.2006.

1. jojala

jojala Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    0
    Pirates of Caribbean-sarja: Onko framing -virhe korjattu? UK/FI? USA-versiossa oli vielä elokuussa myynnissä virheellisiä versioita. Yritin etsiä vastausta haulla, mutta ei löytynyt.

2. JaLe

JaLe Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    76
  3. Professional

Professional Stirlingite Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    631
  4. Jakkis

Jakkis Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös jenkit jo saaneet korjatun version?

5. -Ode-

-Ode- Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    En tiedä, onko jutusta käyty jo keskustelua (varmaankin), mutta kyselempä lämpimikseni nyt kuitenkin. Onko kenelläkään mitään tietoa esimerkiksi siitä, milloin viimeistään DVD:t voi kärrätä kaatikselle ja siirtyä seuraavaan (pysyvään) formaattiin? Leffoista kun on siis kyse.

Hiljattain vasta rupesin nimittäin harrastamaan leffoja 'keräilijätasolla', ja nyt kun noihin on jo omassa mittapuussa hiukka enempi rahaakin ehditty sijoittaa, niin pieni hirvityksen poikanen koskien formaatinvaihdoksia kieltämättä heräsi. Onko tämä nyt täyttä hätäilyä, vai onko (lähi)tulevaisuudessa tulossa mitään, vielä blu-raysta suurempaa ja laajempaa, mullistusta?

Hiukka nurkan takaa ehkä nyt ammun tällaisia kyssäreitä, mutta varsinkin pitkän linjan keräilijöiltä olisi mukava kuulla vähän ajatuksia =]

6. Aceman

Aceman Shot down in flames!

Saadut tykkäykset:
    149
    Miksi sen edellisen formaatin leffat pitäisi kärrätä kaatikselle? Eivätkö ne enää toimi jonkun tietyn päivämäärän jälkeen?

Aina on tulossa jotain parempaa, kyse on vain ajankohdasta.

7. -Ode-

-Ode- Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    Heh, melkeimpä arvasin tuon herättävän tunteinta ;F. Ajattelin lähinnä omaa tilannettani, ei ettäkö minäkään mitään pois heittäisi, mutta kun nyt aika alkutekijöissä olen, kannattaako mun lähteä koko DVD-rumbaan lainkaan mukaan?

Edellisen postini pari kysymystä jäi vielä hiukka auki ;X

E: Lisäyksenä nyt vielä se, että kun kaikki edellytykset teräväpiirtoleffojen täysmääräseen katteluun löytyy, niin onko mitään järkeä, mitä formaattiin tulee, lähteä täyttämään hyllyjä 'menneisyydellä'.

Viimeksi muokattu: 22.10.2008
  8. Aceman

Saadut tykkäykset:
    149
    En minäkään uusia leffoja enää DVD:nä ostele, mutta kyllä vanhoja silti yhä katsellaan. Blu-ray on vasta tuloillaan, joten ei kaikkia suosikkileffoja saa hommattua vielä pitkään aikaan sinisessä kotelossa. Riippuu siis aika pitkälti siitä, että mitä kukin haluaa katsella.

9. -Ode-

-Ode- Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    'Ei se ole tyhmä joka kysyy vaan se joka..'

Eli meinaatko nyt 'viime viikon julkaisut'- uusia vai 'Rio Bravo käärittynä muoviin'- uusia? ;--]

10. Jakkis

Jakkis Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse en ole ostanut enää yhtäkään dvd elokuvaa sitten 2007 vapun jälkeen. Vakaa on usko blu-rayn suhteen, että formaatti tulee yleistymään ja kestämään vuosia joko dvd:n tilalla tai sitten rinnalla.

Riippuu mitkä ovat 'keräilytavoitteesi'. Miettien, että nykyään kaikki uudet julkaisut tapahtuvat samanaikaisesti DVD:llä ja Blu-Rayllä. Klassikoissa tietenkin kestää koko ajan, mutta hyvään tahtiin niitäkin on varmasti tulossa 2009-> esim. Casablanca, Amadeus, Lotr, Lawrence of Arabia jne. Myös Criterion alkaa julkaisemaan BD:llä joten world cinemaakin tulee tarjolle. Ongelma Criterionissa on vain aluekoodit, tosin varmasti saamme tähänkin ratkaisun jossain vaiheessa :).

Tietysti jos pystyy hillitsemään ostotahtiaan ja on kärsivällinen niin itse suosittelisin siirtymistä suoraan blu-rayhin, mutta ei sitten tulla syyttelemään jos olin väärässä. :p

11. -Ode-

-Ode- Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    Juupa, juupa. Mutta entä blu-rayn 'kohtalo'? Pitääköhän pintansa samalla tavalla ja yhtä kauan kuten devut tähän mennessä? Voiko huoletta pistää törsäten ilman että lähivuosina kehitys kiihtyy ja uusia formaatteja tulee ulos tuon tuosta?

~120 nimikettä devuja ostaaneena rupesi jo nimittäin aavistuksen verran harmittamaan ;p Suht vikkelään tahtiin kun olen ostellut, ja vielä täysin käsittämättä blu-rayn todellista 'vakavuutta'. Tai täysin ja täysin, olin toki perillä kuvanlaadusta yms, mutta eniwei.

12. Professional

Professional Stirlingite Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    631
    DVD:tä tuskin tarvii ikinä kaatikselle rahdata. Vaikka olen itse siirtynyt jo aikoja sitten Blu-rayn kyytiin, niin silti tulee ostettua DVD:tä melkein samaan tahtiin kuin ennenkin. Valikoima on nykyään lähes rajaton ja hinnat kohdallaan. Hyvät ja itseäni kiinnostavat uutuudet ja klassikot Blu-rayna ja muut sitten DVD:nä. Käsikädessä mennään.

Mitä tulee sitten Blu-rayn jälkeen, enpä tiedä. Saisi kehitys loppua tähän. En ainakaan itse tiedä, mitä parempaa enää voisi tulla. Kuva ja ääni on tällä hetkellä loistavalla tasolla. Jos jotain parempaa tarvitaan, niin sitten pitää olla jo seinän kokoisia näyttöjä. Tämä tuskin tulee tapahtumaan kovinkaan äkkiä.

13. -Ode-

-Ode- Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    2
    E: Jotain tämäntapaista mallia hainkin. Myös Acemanilla näyttää olevan ajatusta kys. hommaan.

14. Aceman

Saadut tykkäykset:
    149
    Jos nyt joku suhteellisen vedenpitävä toimintamalli pitää löytyä, niin devuina meikäläisen hyllyyn päätyvät nykyisin enää vain telkkusarjat. Leffat (olkoot ne sitten vuodelta 2008 tai 1978) ovat BD:tä (tai HD DVD:tä) käytännössä kaikki tyynni.

15. sande74

sande74 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Oma mielipiteeni/toivomukseni on se että jollain isolla esim.S-ryhmällä olisi kanttia jossain vaiheessa tehdä tuntuva hinnanalennus sinisiin-levyihin.Niin saataisiin kunnon piristysruiske tämänkin formaatin myyntiin ja leviäväisyyteen ns.tavisten hyllyihin.:hitme: (gigantistakin saa jo jotain leffoja 20e tosin valikoima erittäin suppea:mad: )

Kun kuitenkin noita ps3:kin rupeaa olemaan monessa kodissa+että jos se BD-asema xboxiin tulee...ja erillissoittimienkin hinnat ovat laskussa:)

Kyllä näiden kotimaan toimittajien pitäisi jo tajuta että jotain pitää tehdä kun levyt saa tilattu ulkomailta halvemmalla kuin täältä "lähi"kaupasta hakemalla.

Niin ja miksei se voisi olla joku pienempikin lafka joka rupeisi "nice price" käytäntöä käyttämään.mutta näkyvyyttä pitäisi olla:king:

tämä nyt vaan oli tällainen "avautuminen":sleep:

16. Thingy

Thingy Vakiokasvo

Saadut tykkäykset:
    18
    Netistä tilaamalla leffat saa useissa tapauksista alle puoleen hintaan verrattuna anttiloiden hyllyt. Tämä siis ihan postimaksuineenkin. Omaan hyllyyn on kertynyt noin 60-70 bluray julkaisua, ja helposti voin sanoa että tilaamalla jenkeistä ja briteistä olen säästänyt reilusti yli 800 euroa tässä reilun vuoden aikana.

Uskon kyllä että jo nyt joulumarkkinoille tullee joitan BD-soitin- ja levytarjouksia. Kyllä varmaan kotimaiset liikkeet huomaavat jossain vaiheessa että tavara ei liiku, tähän mennessä ovat voineet syyttää vähäistä laitekantaa.

17. Kennedy

Kennedy Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja lisää säästää jos viitsii hieman käyttää aikaa leffan etsimiseen.
    Itsellä mennyt 498e leffaostoksiin ja hyllyssä on 37 (voi heittää 1 jompaan kumpaan suuntaan) titteliä. Vajaa puolet varmaan ostettu kerran katsottuna ulkomailta.

Itselle ei ole niin tärkeätä ostaa muoveissa olevaa elokuvaa kuhan paketti on muuten virheetön.
    Enkä yleensä osta heti kun leffa tulee ulos. Viikon tai jopa kuukauden odottamisella säästää rahaa.

Mutta kukin tyylillään. :thumbsup::naminami:

18. Huppe

Huppe The Pilot Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    2
    Viimeksi muokattu: 30.10.2008
  19. JS83

JS83 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    1
    Olen etsinyt myös Bondin boksia mutta ehtona olisi suomitekstit. Ilmoita jos löydät jostain.

20. Huppe

Huppe The Pilot Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    2
    Viimeksi muokattu: 30.10.2008