Onko kenelläkään ollut tällaista ongelmaa, että soitin pilaa DVD levyt soittokelvottomiksi? Ensin levy näkyy hyvin, sitten kuva alkaa nykiä ja pysähtyy ennen pitkää kokonaan. Kun levyn ottaa soittimesta, niin se levyn pinta on muuttunut sen näköiseksi niin kuin olisi höyrystynyt? Pinta myös tuntuu hieman karhealta eikä ole enää peilimäinen. Levy ei tämän jälkeen lähde lainkaan soimaan. Levyt on ostettuja eli ei itse poltettuja. Tämä on nyt tapahtunut kolme kertaa ja ensimmäiset pari kertaa en uskonut soittimen olevan ongelma tai vaikea sitä on vieläkään uskoa, mutta en keksi muutakaan syytä että yhtäkkiä levyt vain menevät pilalle kesken katselun. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Mikä tuossa voisi olla ongelma? Soitin on Samsung BD-H6500.
Vaikea uskoa, että soitin aiheuttaisi tuollaista. Oletko tarkistanut levyt ennen soittimeen laittamista? Entä mitenkäs blu-rayt?
Pitäisi laserin paahtaa ihan hemmetin suurilla tehoilla. Jotenkin tuntuu, että ei mitenkään ole mahdollista.
Niin ei se minustakaan kuulosta mahdolliselta, mutta tuolla soittimessa ollessaan nuo levyt ovat menneet pilalle. Levy oli soittimeen mennessään ihan normaalin näköinen ja katselin tuosta tv-sarjasta levyn ekaa jaksoa 21min kunnes kuva tökki hieman ja pysähtyi. Otin levyn ulos n. 10 sekuntia sen jälkeen kun kuva oli pysähtynyt ja levyn pinta näytti tältä... Nyt tuo ei siis lähde enää edes soimaan, en pääse edes levyn valikkoon. Toistaiseksi näin on käynyt vain kolmen DVD:n kanssa, ei blu-rayn, mutta toisaalta mulla on vähemmän blu-rayta, joten niitä tulee katteltua suhteessa paljon vähemmän kun DVD:tä. Luottamus kuitenkin meni jo tuohon soittimeen, joten pistin uuden eri merkkisen tilaukseen kun nyt on tää black friday aika ja vähän edullisemmin ehkä saa...
Levyhän näyttää ihan märältä/kostealta. DVD-levyissä olen nähnyt aiemmin hieman tuonkaltaista, mutta en ole kuullut, että mikään soitin olisi ollut aiheuttaja. https://www.dvdplaza.fi/forum/threads/levyt-mätänevät.816/ Yksi selitys voisi ehkä olla, että levyssä käytetyt materiaalit (lakka, liima) vanhetessaan reagoivat levyn lämmetessä soittimessa.
Vaikka kuvassa näyttääkin uskomattoman rajulle oireistolle, niin lämmöllä voinee olla vaikutuksensa. Jotkut soittimethan lämpeävät melkoisesti ja kun sisään laitetaan vähän pidempään hyllyssä ollut levy, voi tulos olla tuo. Laserin aiheuttamaa jälkeähän tuossa ei ole luettavissa, joten itse säde ei tuota aiheuttane. (Sormenjälkiä näkyy kyllä. )