Hei, Olisi Bluray soitin hakusessa oheisilla spekseillä. Olen yrittänyt etsiskellä sopivaa laitetta, mutta en ole oikein päässyt jyvälle sopivista saatavilla olevista malleista valmistajien sivuja selaamalla, ja käsittääkseni soppaa vielä sekoittaa se, että vapaa internet-selain on kohtuullisen uusi feature Blueray-soittimissa, joten saatavuus ei ole vielä täysin kattava kaikilla valmistajilla. Koska tämä Blueray-maailma on minulle muutenkin täysin uutta ja ihmeellistä, niin kaikki mahdolliset vinkit ovat tervetulleita. Vaihtoehto 1, pakolliset featuret - CD, DVD ja Bluray toisto - Vapaa internet selain - Videotuki (lähes) kaikelle internetistä löytyvälle materiaalille - Nettiradiotuki - Hyvä DVD skaalaus - Wlan - DLNA Ilmeisesti Philipsin BD5200/12 soittimessa olisi nuo pakolliset ominaisuudet ? Onko käyttökokemuksia ? Löytyykö muita vaihtoehtoja (Esim. Samsung tai Sony tai joku muu) ? Hyviä ja huonoja puolia ? Vaihtoehto 2, optionaaliset featuret - Kovalevy tai vähintään USB-tuki ulkoiselle kovalevylle - DVB-T2 Onko markkinoilla laitetta jossa olisi myös optionaaliset ominaisuudet ? Käyttökokemuksia näistä ? Missä hinnoissa liikutaan ? Onko tiedossa jotain kohtapuoleen markkinoille tulevaa mallia (joko vaihtoehtoon 1 tai 2), jota ominaisuuksiensa puolesta kannattaisi jäädä ehkä hetkeksi odottelemaan ? Konfigurointi Soittimien Wlan ilmeisesti konfiguroidaan samantyyppisesti kuin normaalissa tietokoneessakin ? Onko tuo DLNA käytännössä kuinka hankala konfiguroida ? Tietokoneeseen täytyy ilmeisesti asentaa jokin soitinvalmistajaspesifinen softa/ajuri joka mahdollistaa langattoman yhteyden soittimen ja tietokoneen välillä ? Terveisin, Jei
Sony BDP-S480 tai sen rinnakkaismalli 580, jos langaton on ihan must. Toki tuohon 480:nkin saa langattomaan verkkoon erillisellä usbidonglella, mutta ainakin mulla oli ongelmia saada se liittymään A-Link WNAP b-mallin WPA2:lla salattuun verkkoon (vaati oikean firmispivitysrumban tuohon WNAP:iin, ennenkuin suostui). Ja mitä tulee tuohon DNLA:han, se konffataan palvelimessa, eikä soittimessa, se löytää sen serverin helpommin ja vaan käyttää mitä se palvelin jakaa. Taitaa TVersity olla edelleen "paras" ilmainen DNLA-serverisofta, eikä sen maksullinenkaan konkurssiin vie... T: Vesku
HTPC? Itse ostin juuri käytetyn Thinkpad T410s kannettavan dockilla. Viimeisen päälle hyvä kannettavana, ja sitten dock on telkkarissa kiinni, ja kun haluaa vaikkapa tvkaistaa käyttää tai valokuvia katsella niin kannettava dockkiin kiinni ja on hyvä htpc käytettävissä. Blu-ray soitin on sitten erikseen, mutta saisihan siihen dockkiin erillisen blu-ray aseman kiinni jos haluaisi.