Ei tuota kestänyt selvinpäin katsoa, aivan käsittämätöntä skeidaa. Spaderin hehkutukset ovat myös käsittämättömiä. Kaverille vois antaa oscarin ylinäyttelystä, ei muusta. Ps. Edes :love: Rhona Mitra :love: ei pelasta.
Minua häiritsi yllättävän paljon pari seikkaa. Ensinnäkin kameratyöskently, leikkaus ja editiointi oli jotakin musiikkivideosoopaa. Mitä ihmeen hidastuksia ja pieniä kameran liikkeitä tms. tuossa oli. Eihän tuollaista jaksa katsoa. Toiseksi musiikit olivat kuin huonosta brittiläisestä komediasarjasta (sellaisiakin löytyy). Boston legal on humoristinen lakisarja, mutta tyyliin ei sopinut humoristisuutta alleviivaava musiikki. Practice oli parempi. Ainakin joskus aikoinaan.
Ei kyllä enää yksikään lakisarja jaksa minua liikuttaa. Ally McBiili ja Practice kyllä teki minusta immuunin näille..
Yllättävänkin heikko oli tämä ensimmäinen jakso. Kyllähän tästä osasikin odottaa enemmän Ally McBealin kuin Oikeuden & kohtuuden puolelle kallistuvaa sarjaa, mutta aivan liian kepeissä tunnelmissa liikuskeltiin huumorinkin osalta.
Mä tykkäsin. Ja paljon Nuo hidastukset ja leikkaukset häiritti kyllä, mutta muuten aivan huippua tavaraa oli.
Mä en ainakaan tästä avausjaksosta tykännyt. Vaikka muutama hahmo Boston Legalissa on tuttu The Practicesta, niin selvästi Boston Legal on enemmän lähempänä Ally McBealia kuin The Practicea. Alkaa olla jo aika kulunut idea tuo, että tapahtumapaikka on lakifirma ja vähintäänkin joka toinen työntekijä siellä on jollain tapaa hassu ja outo. Ensimmäinen jakso ei ollut käsikirjoitukseltaan kovinkaan tasokas mun mielestä, ja esim. tuo Revenrend Sharpton taisi olla aika pitkälle kopioitu Allyn tähtivierailija-perinteestä. Oikeastaan voisi sanoa, että aika peruskauraa, ei mitään erityisen jännää. Mun mielestä ton sarjan cast ei ole kyllä mikään all star -joukko. Toki Spader on vakuuttava Shorena ja selvästi hän on syntynyt esittämään tuota roolia, veti hän sen kuinka ylinäytellysti tahansa. Toivottavasti kuitenkin sarjan komediallisuudesta huolimatta käsikirjoittajat muistavat paneutua joissakin jaksoissa Shoren synkkään puoleen mitä Practicessa oli esille. Shatner veti Danny Cranen totutulla tavalla, ja kyllä hänkin minusta oli yksi onnistujisa. Mutta sitten loppu castista onkin vähän välttävää. Rhona Mitra ei näyttelijätaitojensa eikä edes ulkonäkönsä (sori vaan, mutta mä en näe mikä hänestä muka tekisi jotenkin superseksikkään... hän on ehkä normaalia hiukan sievempi nainen) puolesta vakuuttanut minua. Monica Potterin hahmo oli tyypillinen hänelle: kiltti ja viaton. Ja ne loput tyypit olivatkin aika tuntemattomia, vaikka kyllähän tässä avausjaksossa pari veteraanitähteä olikin. Mä kyllä olisin kaivannut Rebecca De Mornayn hahmoa tähän sarjaan, mutta ilmeisesti, kuten Sharon Stonenkin kanssa, De Mornay kävi vain pikavisiitillä the Practicesa. Tosiaan mustakin sarjan musiikki oli aika outoa, ja musta olisi varmaan pystytty parempaan. Se tunnari oli mun mielestä aika mielikuvituksettomasti tehty. Kyllä mä tätä sarjaa varmaan Spaderin ja Shatnerin takia seuraan, mutta vain jos taso ei tästä laske alaspäin, koska ensimmäinen jakso ei ollut mitenkään tosi hyvä.
Minuun puri juuri tuollaisena kepeän "laki"sarjana, ja ilman Spaderia hommasta ei tulisi mitään, ja pystyykö tuollaista rooli olemaan ylinäyttelemättä? Leikkaukseen ja kamerakulmiin en tullut kiinnittäneeksi huomiota. Ehkä se johtuu siitä että olen tätä MTV-sukupolvea Ja Elvikselle terveisi: Makuaistista ei sovi kiistellä, mutta ei varmastikaan Oulun seudulta löydy hänen tasoista naista... Ei se brittiaksenttikaan ole pahitteeksi.
No en tiedä tuosta tasosta, mutta kyllä olen Oulussa nähnyt monta tyttöä, jotka ottaisin mieluummin kuin vaikka kolme Rhonaa kerralla. Yksinkertaisesti neiti Mitran sex appeal ei pure minuun.
Lyön vaikka vetoa, että vaikka tämä sarja saisi tasan kaksi katsojaa viikossa, niin MaiGGari ei tule muuttamaan lähetysaikaa. Odotin jo innolla Diilin loppumista, että joko vihdoinkin NYPD Blue saisi paremman lähetysajan viiteen vuoteen, mutta pitihän MaiGGarin päästä jatkamaan sarjan raiskausta ja pistää ohjelmapaikalle tämmöinen paskasarja.
LOISTAVA sarja(ainakin 1. jakson perusteella).Kapteeni Kirk aivan huippu ja Spader näytteli juuri sopivasti yli.Tulossa hieno talvi kun tv:stä tuleeulmuset, Starsky ja Hutch, Muodon vuoksi ja Boston Legal. :hitme: :naminami:
Joskus katselin pilotin ja pari seuraavaa ja meikäläiseen ei uponnut. Heti alussa kävi tökkimään kun peliin iskettiin iso kasa lakisarjoista tuttuja kliseitä. Lisäksi sarjan lakimiesten pitäisi olla kokeneita tyyppejä vaan kaikki ovat hyvin nuoria ja komeita/kauniita. Hauska nähdä miten tämä sarja otetaan suomessa vastaan. Offtopikkia alhaalla: Kaikki sellaisia joita en katso No onneksi tulee weeds, arrested development, lost, house, prison break ja arvioinnissa vielä head cases, just legal, out of practice, reunion, rome, supernatural, the war at home, threshold, invasion, my name is earl ja e-ring. Mutta kuten sanoit, hieno talvi tulossa :thumbsup:
Eihän tuo avausjakso mikään erikoinen ollut. Hidastuksie käyttö ei oikein iskenyt ja muutenkin tuntui että oltiin haettu jotain Ally McBealin ja Oikeuden & kohtuuden väliltä. Toivottavasti taso tästä nousee.
Eikös se kuitenkin ole DENNY CRANE... ------------------- Olen säilönyt ekaa Boston Legal jaksoa kiintolevyllä mutta en taida alkaa katsoa sarjaa kun ei oikein nuo viimeiset The Practice:n jaksotkaan iskeneet.Kaikkea edes hiukan kiinnostavaa kun ei ehdi katsoa. Minusta ei ollut oikein kivaa kun vakavammin otettavasta laatusarjasta sorvattiin mutkan kautta typerä komediashow ja käytettiin sitä Al Shoren ja kumppaneiden keppihevosena. Samalla pilattiin Bobby Donnellin lakifirmasta kertoneen sarjan perintöä. Lähes yhtä älytön kehitelmä kuin jos Law & Order sarjassa alkaisi hillua yht´äkkiä esim. vihreitä ulkoavaruuden örkkejä...
on, Spoiler mutta kyllä siellä DAnnykin tulee siis et viitsi katsoa mutta viitsit haukkua? moraali tv-sarjoijen tekemisen osalta on mielenkiintoinen konsepti. en uskonut että sellaista on. miksi sellaista tarvittaisiin? katso nyt ensin muutama jakso ja moralisoi sitten
Etukäteisarvioni perustui arvaukseen jonka kehittelin "The Practicen" pohjalta. Voisit säästää minut vaivalta jos kerrot onko sarja samankaltaista touhua kuin The Practicen loppuvaiheet Al Shoren ja sen toisen firman osalta. Jos on niin en ehdi katsomaan, jos eroaa radikaalisti parempaan suuntaan ja sisältää vähemmän älytöntä huumoria niin sitten saattaa olla aikaa.... Taidan olla muutenkin vähän huumorintajuton ja komediasarjavastainen.
en tiedä kun en katsonut tuon loppua. olin lopettanut katsomisen jo aikoja sitten. boston legalia sitävastoin katselen, kunhan siitä tulee jatkoa
No mä voin valottaa sen verran, että Boston Legal on kuin Ally McBeal. The Practice oli sentään enimmäkseen ellei aina vakavahenkinen, mutta Boston Legal perustuu siihen, että lyödään lakifirma täyteen toinen toistaan hassumpia hahmoja, ja katsotaan mitä tapahtuu. Eli ei sun makuun taida tämä sarja olla.
Aivan loistava jakso! Repesin ihan täysin Shatnerin avauspuheenvuoron alussa ja nauroin kippurassa koko sen kohtauksen ajan.. Loistavaa! Lopulta tässäkin sarjassa on kuitenkin vakavampi puolensa ja katsojan kannalta aktivoivaa on tasapainottelu vakavien ja täysin hullunkuristen asioiden ristitulessa. Denny Crane! :naminami: :naminami: