Et sitten tainnut lukea tätä ketjua kovinkaan tarkasti? Kannattaa ehkä lukea pari vanhempaakin sivua. Kyllä sen koodin saa hyödynnettyä. Pitää vain kokeilla useamman kerran että mistä nimikkeestä se ostoskori ei "tykkää", ja jättää se pois.
Onhan se, ja systeemi heillä ihan persiillään. Itse hyödynsin koodin tilaamalla Star Wars "Andor"-4K -boksin ja jonkun leffan.
Joku vinkkasi poistamaan leffat korista ja lisäämään uudestaan, toimi mulla. Kannattaa huomioida, että koodi pitää myös lisätä uudestaan.
Surkeintahan tuossa on se, että virheilmo tulee vasta kun palaa pankkitunnuksien jälkeen takaisin kaupan puolelle. Eli pitää koko tunnistautumishomma tehdä aina uudestaan kun kokeilee toimiiko nyt. Nyt kun ilmaiset postit tulee helposti, niin tilasin koodin kanssa vain sen verran että menee raja rikki, helpompi katsoa mikä leffa siellä on lopussa. Huomasin että yhdessä oli arvioitu toimitusaika noin viikon myöhemmin kuin muissa, niin sen poistamalla meni läpi. Tilasin tuon sitten erikseen toisessa tilauksessa jälleen ilmaisilla posteilla.
On kyllä ihan vihonviimeistä paskaa tämä puulaaki nykyään. Kehityssuunta on toki ollut selvä jo vuosia, mutta nyt on 4 kuukautta sitten tehtyjä tilauksia toimittamatta, asiakaspalvelukaavake antaa vain virheilmoituksia ruotsiksi, leffojen selaaminen mitenkään järkevästi on mahdotonta, asiakastilini ja pitkä wishlistini murhattiin enkä tietenkään ole saanut mitään alekoodejakaan. Tästä on tosiaan tullut pohjoismaiden Amazon.
Mielestäni on vähintäänkin perusteltua kysyä: tuleeko tuota kivireen vetämistä kenelläkään oikeasti ikävä — siis sikäli kun "ennusmerkit" toiminnan mahdollisesta loppumisesta (ainakin nykymuodossaan) toteutuisi? Niin loistava kuin Anttila asiakkaan kannalta oli, ei kyynelsuola ole valunut kertaakaan, kun muistelee millaista lyijykynän korvaan lyömistä heidän puhelin- ja nettipalvelunsa oli, erityisesti viimeiset vuodet. Tosin vastapainona tuolle, ainakin elokuvan ystävän näkökulmasta katsottuna, oli kivijalkamyymälöiden toimivaakin toimivampi asiakaslähtöisyys.
Jo 20 vuotta sitten CDON yski (ironisesti) CD-levyjen toimituksen kanssa vähän samaan malliin kuin nyt leffojen kanssa. Leffojen osalta firma on omien kokemusten mukaan toiminut hyvin tämän syksyn muutokseen asti. Nyt on siis leffojen vuoro ollut muuttua hankalaksi tuoteryhmäksi, kun pulju ottaa viimeisiä askeleitaan muuttuakseen fyysisen median kaupasta meikkipeilien, robotti-imureiden, joulukoristeiden ja juoksumattojen toimittajaksi. Meikäläinen ei mitään hiton meikkipeilejä tarvitse! Vuosittainen rahamäärä, jonka tälle firmalle tulen jatkossa ohjaamaan tullee romahtamaan siitä, mitä se on edelliset 20+ vuotta ollut. Pari kuukautta sitten ajattelin antaa puljulle mahdollisuus saada homma sujumaan muutosten jälkeen, mutta eihän tässä mikään näytä paranevan mihinkään. Kärsivällisyys alkaa loppua. En ole koskaan ollut esim. Ginzan asiakas (ei ole ollut tarvetta), mutta nyt joudun harkitsemaan asiaa vakavasti. EDIT: Innerspace ja Don't Look Now -leffojen toimitusarvio on venynyt kuukaudella tilausajankohdan arvioihin verrattuna, nyt 18.-27.12. Gonjiam -leffan kohdalla toimitusarvio nyt 5.-10.12. Jos tuo tulisi JO 5.12., niin eihän toimitus kestänyt tilauksesta kuin vaivaiset 3 kk!
Ruotsalaisia firmoja ne ovat molemmat, CDON ja Ginza. CDON:illa toki jotain suomeksi sivuillaan, mutta kyllähän nuo selaimet kääntää nykyään. Itse tilailin nordicit aina Discshopista, harmi kun sekin joutui antautumaan CDON:lle. Ja toki Anttilasta ennen Prismaa. Mutta onhan se CDON:lla varmasti ahdasta, kun Amazon rantautui Ruotsiin. Kai se tännekin joku päivä rantautuu tai ainakin alkaa myymään Ruotsista käsin. Silloin varmaan kuolee Verkkokauppa.com ja muutama muu.
Itse toivon että Verkkokauppa.com ja Jimms eivät kuole, koska niistä voi ostaa kaikkea hyvää tavaraa mitä tuskin Amazonissa on. En tule Amazoonista tilaamaan yhtikäs mitään, suosin suomalaisia kauppoja.
Jännä, että on tilaa vain yhdelle niin, että kärvistellään monopolissa. Jos se Amazon niin ylivoimainen on niin mikset porukka täällä tilaa sieltä kaikkea?
En nyt mikään Amazon fani ole itsekään. Säälihän se on että vaihtoehdot vähenee ja lopulta myös kilpailu. Se on vaan tällaisessa tavaran jälleenmyynnissä, että isommat saavat neuvoteltua halvemmat hinnat valmistajilta, kun volyymit ovat isompia. Samoin saavat logistiikassa kustannusetuja ja voivat pitää isompaa valikoimaa. Eli isompi voi tarvittaessa painaa hinnan alemmas ja tehdä silti voittoa. On siellä Amazonissa varmasti isompi valikoima vaikka niitä meikkipeilejä, kuin CDON:lla.
Mullakin pari import-leffaa nyt myöhässä, mutta palauttivat katevarauksen luottokortille (jopa samasta tilauksesta toimitettujen osalta ), joten ei tässä mitään hätää noiden kanssa.
Niissä CDONin toimitusaika-arvioissa kannattaa tietenkin huomioida se, että ne ovat arvioita siihen tilanteeseen, että tilaisi tuotteen nyt. Se, että joku tilaa jonkin leffan, ei tarkoita, että sieltä tavarantoimittajalta tilattaisin ainuttakaan ylimääräistä kappaletta. Tottakai arvioitu päivä tuotesivulla siirtyy sitä mukaa, kun kalenteri etenee. Ja se, että luvataan tietty toimitusaika ja se vaikka viisinkertaistuu, ei tarkoita sitä, että se toimitusaika-arvio muuttuisi esimerkiksi tukussa tai tavarantoimittajalla. Arviot ovat mitä todennäköisemmin keskiarvoisia ja liittyvät nimenomaan tavarantoimittajiin, eivät johonkin yksittäiseen tuotteeseen. Esimerkiksi Paramountin UK-importit voisivat keskenään olla samalta tavarantoimittajalta, joten niille on hyvin todennäköisesti sama toimitusaika-arvio. Silti osa tulee nopeasti ja osa hitaammin.
Sain lopulta 10€ alennuskoodin menemään läpi. Lisäsin ostoskoriin useamman elokuvan. Poistelin elokuvia ostoskorista, kunnes jäljellä oli vain yksi leffa, joka kelpasi. Aiemmin yritin ostaa yksistään samaa leffaa alennuskoodilla, mutta ei onnistunut.
Nyt ovat ostoskoritkin hukassa: "Meillä on tilapäinen ongelma ostoskorien kanssa, yritä myöhemmin uudelleen."
Aika paska maku jäi tästä mustasta perjantaista. Otan takaisin kaikki valitukset Cdonista ennen tätä vuotta. Kukaan ei ole voinut villeinmissä kuvitelmissakaan ajatella, että Cdon voi vajota näin surkeaksi kauppa paikaksi. Meitä on vuosia, vuosikymmeniä? hemmoteltu ja me olemme valittaneet kuin pahaiset kakarat. Eteenpäin sanoi mummo lumessa. Leuka rintaan ja iloitaan, että maailmalla julkaistaan kaikenlaista mielenkiintoista ja todella hyvällä laadulla, koska nykyiset ostajat ovat setä miehiä paksuilla lompakoilla, mutta jotka karsastavat huonoa laatua.
Joo kyllä täytyy myöntää että jo sen edellisen "uudistuksen" yhteydessä vuosia sitten ajattelin että tästä paskemmaksi ei voi kyllä kauppapaikka enää mennä. Kuinka väärässä olinkaan.