Mulla on Procasterin digiboksissa pari vuotta sitten maksukanavalta tallennettuja tv-sarjan jaksoja. Sittemmin olen luopunut kyseisestä maksukanavapaketista. Osa jaksoista on digiboksilla edelleen salattuina, osa purettuina. Jos katson nyt salattuja jaksoja, niin ruudulle pamahtaa teksti "ei käyttöoikeutta", joka pysyy siinä koko jakson ajan. Jakso kuitenkin näkyy muuten ihan hyvin. Mitäs hittoa? :hitme: Tosin löysin tähän yhden poikkeuksen, eli yksi jakso lakkasi näkymästä 6 minuutin jälkeen. Ääni kyllä kuului edelleen ja tekstitys toimi. Digiboksi ja kortti ovat samoja kuin tallennusvaiheessakin.
Conax-kortille tallentuu kortista riippuen x määrä vanhoja salausavaimia (joita siis päivitellään verkossa tasaisin väliajoin). Jos pitää veikata, niin kyseisessä tapauksessa boksi tarkistaa tuota dialogia varten erikseen, onko ko. kanavan tilaus voimassa ja lätkäisee dialogin ruudulle ikäänkuin etukäteen olettaen, että kanava / tallenne ei avaudu. Se kuitenkin välittää datan kortille purettavaksi ja kortti kykeneekin sen purkamaan, koska sillä on noita vanhoja avaimia tallessa. Periaatteessa boksin bugi siis, dialogin voi toki heittää "ennustavasti" ruudulle, mutta toki se pitäisi siitä poistaa, jos striimi sitten avautuukin. Salattuna pysyvän tallenteen tapauksessa kyseinen salausavain lienee syystä tai toisesta kortilta poistunut, joten tallennetta ei enää pysty kortilla avaamaan. Ääni ja tekstitys eivät ole ainakaan kaikilla kanavilla lainkaan salattuja, joten ne kyllä toimivat. Avainten tallennuslogiikka on ilmeisesti jossain määrin sumea, ei siis välttämättä toimi suoraan niin, että vanhin avain poistuu uusimman tieltä, mutta toki loogista olisi, jos tuo näkymätön tallenne olisi sieltä vanhemmasta päästä. Näin ei ilmeisesti kuitenkaan ole?
Ei ollut vanhimmasta päästä. Mä olen katsonut noita salattuja pätkiä vanhimmasta alkaen, ja tuo oli jossain keskivälissä. Sekä sitä ennen että sen jälkeen on toimivia jaksoja. Tulipa sitten näköjään löydettyä taas yksi vika tuosta bugisesta digiboksista. :OI
Onko muilla havaintoja että lumotv:llä maksulliset kanavat lakkaa näkymästä noin klo 20 aikaan, tätä tapahtunut useampana päivänä. seuraavana päivänä taas toimii. Telkkarin philipsin joku fullhd jossa conax moduuli. Oliskohan että salausavaimet vaihtuu ja toi systeemi nyt ei jostain syystä niitä osaa tarvittavaan tahtiin päivittää.