Hei! Minulla on ollut CX302T nyt vajaan vuoden ja siinä rupesi myös pätkimään kuva. Tein sellaisen havainnon, että kun television siirtää hieman kauemmaksi boksista niin pätkiminen loppuu. Vaikuttaa siis siltä, että kyseessä on EMC-ongelma. Tsekatkaa onko teillä mitään suuria matalataajuuskenttiä aiheuttavia laitteita boksin välittömässä läheisyydessä. Pätkiminen alkaa ainakin minulla heti kun siirrän televisiota esim. 5 senttiä lähemmäksi boksia. Outoa tosin, että en ole aiemmin tuota ongelmaa huomannut vaikka TV ja boksi ovat samalla pöydällä vierekkäin. Laitteessa on vielä alkuperäinen ostaessa ollut ohjelmaversio 10.06.
Luulempa että näissä boxeissa on mitä sattuu laadunvalvonta ja mitä milloinkin tulee osia. Softaa tekee kuka milloinkin sattuu olemaan paikalla ja käyttää aina samaa bugiversiota lähteenä, korjatessaan yhtä palauttaa vanhat toimimattomuudet. Testaaja taas on milloin missäkin mutta ei muista kuitenkaan testata kuin että laite lähtee käyntiin. Ameerikassa voisi jo kait harkita joukkokannetta moisesta laitteesta ja etenkin sen myymisestä, lienee aika lähellä ostajan pettämistä.
Käsittääkseni kuluttasasuojan ansiosta kuka tahansa ko. boksin omistava voisi purkaa kaupat vetoamalla laitteen toimimattomuuteen. Tämä pätee takuuajan jälkeenkin. Jos laite on jo alun perin myyty rikkinäisenä ja on luvattu, että viat korjataan (maahantuoja: "tähän tulee sitten OTA päivityksenä toimiva tekstitys ym. ym.") ja näitä lupauksia ei ole täytetty, niin kaupan voi mitätöidä millon vain. Yhtäkään OTA päivitystä ei ole ilmassa toimivasti ollut. Itse osti boksin n. 1,5 vuotta sitten ja silloin ei toiminut 7-päivän EPG, ei tekstitys ja muutenkin softa oli ihan käsittämätön raakile. Jos en osaisi itse päivittää boksia sarjakaapelilla, niin minulla olisi edelleen boksi, jolla ei tekisi juuri mitään. Tällä hetkellä käytän versiota 10.05, joka toimii siedettävästi. Välillä kaatuu kelatessa ja jos ei käytä timeshiftausta tai katso tallennettua ohjelmaa, niin jollain muxilla kuva nykii satunnaisesti. Pystyn elämään näiden ongelmien kanssa, mutta kun seuraavan laitteen hommaan, niin se _ei_ tule olemaan Digiality. Tanskalaista laatusoftaa my ass. :grr:
Joo, ei tämä Digialityn laatu ja palvelu vakuuta. Tosin ei ole kokemusta muista merkeistä. Jos laitteen vie takaisin kauppaan niin saako samalla hintaa (maksoin 199 euroa) parempi laatuista tilalle vai meneekö ojasta allikkoon?
Onkos nyt kaikki päivittäneet tuon viimeisen betan oikein? Itse havaitsin, että ensin päivitys pistää jonkun 11.07 version sisään (tässä kohtaa pitää uudelleen ottaa virrat pois) jonka jälkeen tuo 11.14 versio lähtee etenemään. Ja tein laite resetin tuon viimeisen päivityksen jälkeen. En kyllä MTV+ F1 lähetyksessä havainnut pätkimistä mitä jollain aiemmalla 10.xx versiolla olen itsekin maikkarin lähetyksissä nähnyt.
Kyllä se varmaan jokaisella on tiedossa. Mutta ei se muuta mitään laite pätkii pahemmin kuin 11.06 versiolla - samoten se ei enään tajua kun tekstitetty ohjelma alkaa ylen kanavilla, pitää vaihtaa kanavaa ja tulla takasin jolloin tekstitys taas pelaa. Samoten tallenetut ohjelmat ainakin b-muksista alkaa diashow silloin tällöin katsellessa jolloin on pakko sammuttaa laite ja alkaa uudestaan. Yleensä katselun voi viedä kuitenkin loppuun asti vaikka pari kertaa joutuu laitteen sammuttamaan. Tuolla 11.06 versiolla, oliko jokin beta, tekstitys toimi ainakin minulla kuin junan vessa, aina oli ja lisäksi vielä ihan oikeaan aikaan. Eli ootellaan nyt seuraavaa päivitystä, tosin kannattaa varmaan ottaa yhteyttä laitteen myyneeseen firmaan ja tiedustella miten ne suhtautuu jos kauppa puretaan sillä perusteella että laite ei toimi niinkuin pitäisi. :thumbsup:
Mitens tuo päivityksen kanssa? kerta ohjeissa puhutaan että käytetään nollamodeemi kaapelia, ja ainakaan mun kannetavassa ei ole, oliko se nyt COM porttia. Niin jos ostan kaapelin missä on USB ja toisessa päässä liitin mikä tulee boksiin, onnistuuko päivitys näin? Kun en viittis turhaan ostaa tätä kaapelia jos ei toimi.
Enpä osaa sanoa, luulisi kyllä että toimii jos on usb-db9 naaras jos nyt muistan oikein että naaras löytyy digialityn takapuolesta. Mutta kait niitä kavereita löytyy joilla on rs-232 portti koneesta.
Kyllä kavereita löytyy jolla tämä onnistuisi sarjaportin kautta Eilen kun kävin tietokone kauppiaan luona ja kattelin sitä USBkaapelia niin myyjä sanoi että päivitys EI onnistu jos päivityspaketti on dos tiedosto? nää päivitykset on juuri niitä dos? Muuten kuulemma toimis. Onko joku päivittänyt kannettavan kautta? Kaapeli maksoi sentään 39e enkä viitti turhaan ostaa pöytälaatikkoon pölyttymään
No kannettavalla itse ainakin päivittelen, tosin juuri sillä yhdellä com-portilla mikä koneessa sattuu olemaan. Joo eipä tuon hintasta kaapelia kannata ostaa jos todella ole muuta käyttöä sille kuin digialityn päivitys. Helpompaa napata boxi kainaloon ja nolla-kaapeli toiseen ja kilauttaa kaverille. Homma on kuitenkin niin nopea tehdä että ei siinä paljoa vanhene.
Nyt olen saanut päivitetyksi ja homma meni ok. Mutta yksi asia tässä kyllä tökki pahemman kerran, eli boksi ei meinaa mennä päälle sitten millään?! tätä on ollut ennenkin ihan alusta asti.. Jos antaa boksin olla ilman virtaa jonkun aikaa niin sitten käynnistyy. mutta heti jos jostakin syystä tökkii. esim kuva jämähtää=boksi jämähtää niin ei käyynnisty millään jos ei anna "jäähtyä" taitaa olla raudassa vika? onko muilla temppuillu tällä tavalla? Eli boksi käynnistyy sillon ku se haluaa, eikä sillon kun MINÄ haluan
Ei kai se softa päivitys rautaa riko, joten eiköhän tuo viimonen päivitys ole ihan päin jotain tehty. Mulla on nyt toi 11.14 versio sisällä ja todella on laite huono. Vikoja ei viitsi enään luetella mutta ainakin päivittäjiä ajatellen 11.06 versio on tällä hetkellä paras mitä laiteeseen voi tuupata. Taitaa olla niin että tota laitetta ei saa näille markkinoille millään keinoilla toimivaksi joten kannattaa varmaan miettiä sen palauttamista. Vois ihan kerätä porukkaa ja tehdä tutkimus pyynnön poliisille onko kyseessä kertakaikkiaan todellinen petos kun tuota laitetta on myyty suomen markkinoille.
Niin mutta jos rautakin jo susi syntyessään , ei toiminut hyvin tuolla 10.6 päivitykselläkään, paskan möivät tuli taas kantapään kautta että halvalla ei hyvää saa ...Tanskan pojilta en osta enään mitään..
Joo nyt alkaa riittämään. Eilen sain uusimman softan 11.18...ei toimi vieläkään. Muuta en testannut kuin katoin nelosta 10 min ja huomasin, että jumittelua tapahtuu edelleen. Pistin boxin kiinni ja sen jälkeen se ei ole auennut. Nyt voisi alkaa setvimään tuota, tuleeko rahat suoraan takas tai jos ostan Topfieldin niin hyvittävätkö. Ei mulla kertakaikkiaan ole kiinnostusta / aikaa olla mikää **tun crashtestdummy... Jos olisin saanut tuon laitteen ilmaiseksi niin voisin joka viikko ruinata uutta softaa ja testata ja todeta, että paskaa on! Mut ei näin. Maksoin toimivasta laitteesta ja se ei vaan toimi. 7 kk on nyt ostopäivästä ja kyllä siinä ajassa pitäisi saada yhden digiboxin kuva näkymään jumittelematta, MUTTA EI! Eli olisi hienoa, jos saisin tarvittaessa porukkaa mukaan kun ruven vaatimaan rahoja takaisin. En selkeästi ole ainoa jolla tuo laite ei vaan toimi.
Oletko keskustellut maahantuojan kanssa mikä siinä softanteossa mättää ja mitä muutoksia on tullut tähän mainitsemaasi uusimpaan softaan?
Onneksi olet joutunut tuskailemaan boksin kanssa vain 7kk. Joillakin meistä kellossa tikittää jo 22kk (ostin boksin 17.08.2004). Tuohon 22 kuukauden aikaan mahtuu jo yksi takuuvaihtokin, eli ei se rautakaan ole loppujen lopuksi kovin kummoista. Eniten minua ärsyttää kuitenkin maahantuojan tyhjät lupaukset. Näitä tyhjiä lupauksia on tapahtunut myös toisen digiboksin yhteydessä. Kotona korvessa on kaksi Topfield 3000-CoT digiboksia, joissa on selkeä ylikuulumisongelma RGB:tä käyttäessä (DVB tekstitysten ympärillä on ärsyttävä huntu ja sopivan keltainen väri ylikuuluu myös). Kun kysyin maahantuojalta, että onko kyseessä rautaongelma vai softaongelma, niin maahantuoja vakuutti ongelman olevan softassa ja että uusi softa on tulossa piakkoin. Tuosta on nyt kulunut ainakin vuosi. Tällainen suora valehtelu vasten asiakkaan kasvoja on säälittävää vastuun pakoilua ja täysin anteeksiantamatonta. :sick: Mutta kuitenkin, olen näemmä tällainen tyypillinen suomalainen asiakas. Itken asiasta foorumeilla enkä tee asialle sen enempää. Kaupan voisin purkaa kaikkien 3 digiboksin osalta milloin vain, mutta enpä minä siitä juuri hyötyisi. Ongelmat ovat kuitenkin sellaisia, että niiden kanssa pystyy elämään (käytän sitä 11.05 softaa edelleen), eikä samaan hintaan saa muutakaan boksia. [tähän joku elämää suurempi tokaisu tyyliin "elämä on" tai "aina ei voi voittaa"] :weep:
hmm yli vuorokauden hiljaisolon jälkeen eilen illalla tapahtui kummia.? boksi käynnistyi!! ja toimi sen parisen tuntia mitä sitä käytin.. tosin en paljon uskaltanut mihinkään koskea jos vaikka tilttaisi. nyt toimii jo toisena pv peräkkäin..softa 11.14 beta. Olen lukenut koko tämän keskustelun läpi ja joillakin on isompiakin ongelmia kun mulla, mulla on "vain" tökkinyt tuo kellaus kun katselee levyltä, ja sitten tämä käynnistäminen..kun boksi ei meinaa käynnistyä..nytkin laatikko oli jäähyllä melkein kaksi vuorokautta! ilman virtaa. Tässä oli ennen päivitystä (v10.6) kolmisenkin viikkoa että boksi toimi kuin ajatus ei mitään ongelmia kertakaan. jos se nyt taas se "toimiva putki alkais" Tuolla meny.ssä on tuo kohta kun Nollaa vastaanotin, mitäs se tekee nollaa päivitykset vai?. En tiedä onko "harhoja" mutta tuntuu että homma toimii paremmin kun antaa Videolevyn olla päällä koko ajan.
Kyllä se kannattaa sijoittaa ainakin siihen paikkaan missä eniten katselee joko toppy tai vastaava. Säästää meinaan hermojaan. On meinaan sen verran outoa tuo softan teko tälle laatikolle.
Heh jotta lähti ihan käyntiin. :thumbsup: Siis toimiihan se jotenkin mutta ei osaa laittaa tallenteisiin tekstitystä, tai osaa jos on katsellut samalla kanavalla ohjelmaa jossa tekstitys on. Joka kanavalla nykii, liekö jokin puskuri joka täyttyy ja laite jättää pätkän näyttämättä. Tallennukset alkavat epämääräisin ajoin menemään dia-showksi, hankaloittaa katsomista aikas paljon. Lienee ainoa boxi jossa päivitykset on tasaisesti vain huonontaneet laitteen käyttöä... Jotta sellasta. :hitme:
Laitoin kanssa tuon uusimman softa sisään ja tekstitys alkoi taas olemaan mukana tallenteissa. Nykimistä esiintyy edelleen mutta häiritsevästi ainoastaan mtv3:lla, tosin katselen sisäantennilla joka sekin osaltaan selittää asiaa. Testailen nyt lisää ja kerron ilmeneekö mitään uutta(toimivaa) :weep: