DVD Pacific

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Verri, 06.05.2003.

1. Jorse

Jorse trust no one Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    8
    Ei tilausvahvistuksia ainakaan tänne ole tullut.

Hatusta vedetty hinta, kyllä.

Postikuluja, hmmm, en muista.

2. Kalza

Kalza Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    3
    Jeps, kuten Jorse mainitsikin niin ei ole tilausvahvistusta, enkä muista mitään postikulujakaan ikinä siinä nähneeni. Tuo hatusta vedetty hinta on muistaakseni ollut yleensä 12$ tai 18$.

3. whector

whector Vakiokasvo Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    terve! tilasin dvdpacificista jurassic park dvd:n, joka onneksi ei kyllä maksanut kuin vain 10eur, mutta se on nyt sitten matkalla kadonnut. Olen ottanut moneen otteeseen pacificciin yhteyttä, mutta he eivät oikein ole halukkaita tekemään mitään. käskivät vain tehdä ilmoituksen yhteen valvontapaikkaan, kun 45 työpäivää on kulunut. No se on ollut nyt 45 päivää kadoksissa se tuote, ja lakia en sen vertaa tunne, että tietäisin miten se vaikuttaa jenkeissä käytävään kauppaan. eli mitä mun nyt tulis tehdä, että sais jotakin aikaseks? kiitos!

4. I-man

I-man Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Tuskin tähän mitään lakeja tarvitaan. Ilmoitat vaan pacificille, että se 45 päivää on kulunut.

5. whector

Saadut tykkäykset:
    0
    totta. pistin sen mailin jo eilen menemään, mutta lähinnä sen takia olen huolissani, kun kyseessä on se luvattu maa USA :D joten eipä sitä koskaan tiedä mitä sontaa sieltä niskaan lentää...

6. toippari

toippari Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kaksi tilausta on tullut ko. puljusta nyt tehtyä (King Of Queens season 1 ja 2) eikä ole kun pelkkää positiivista sanottavaa. Ekan tilasin international surface maililla ja sen tulossa kesti aikalailla tasan 2 viikkoa. Seuraavan tilasin sit kokeeksi air maililla ja se tulikin jo noin viikossa. Hyvin oli pakattu ja tuotteet lähtivät heti tilausta seuraavana päivänä liikkeelle. suosittelen:thumbsup:

7. Wolfinger

Wolfinger Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    3
    Mitähän mahtaa tarkoittaa ko. firman FAQ:issa teksti "DVD Pacific cannot be held responsible for items lost within the postal system"?

Jos on siis tilannut esim. international surface mailia käyttäen, eivätkö suostu lähettämään uutta, jos paketti katoaa matkalla?

8. I-man

I-man Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Ilmeisesti pacificin ei tarvitsisi lähettää uutta leffaa, mutta kyllä minulle ainakin lähetettiin kun ilmoitin siitä heille.

9. pede

pede Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    19
    aivan, haluavat että heille ei tule oikeudellista velvoitetta toimittaa, mutta käytännössä ilmeisesti toimittavat. veteen piirretty viiva....

10. d0ggie

d0ggie Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itselleni ainakin lähettivät ilman sen suurempia hässäköitä uuden tuotteen postissa kadonneen DVD:n tilalle kun 45-50 päivän kuluttua ystävällisen sähköpostin sinne lähetin. Samalla ilmoitin että haluan vaihtaa postitustavan pintapostista (surface mail) lentopostiksi ja tarjouduin korvaamaan siitä aiheutuvat kulut.

Levy tuli parin viikon päästä mutta luottokortilta eivät veloittaneet mitään.

Homman opetus: Pintapostin $3 säästö ei ole sen arvoista.
    (Postiin kadonnut levy tuli itse asiassa sekin perille päivää paria yms. ennen uusintalähetystä mutta suomalaiset postituskulut tietäen jätin sen hyllyyn pölyttymään, halpa kun oli, enkä enää viitsinyt lähettää sitä takaisin.)

11. Mikis

Mikis HD all the way Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Taisi tulla taas jonkinmoinen ennätys. Tammikuun 2.päivä postitettu Dumb and Dumber saapui eilen. Olin unohtanut koko tilauksen. Muuten olisin jo varmaan aikaisemmin pyytänyt lähettämään uudestaan. Kannattaa varmaankin uhrata jatkossa muutama ylimääräinen dollari ilmapostia varten.

Paketti oli aika ruhjotun näköinen, mutta mitään leimoja tms ei ollut päällä mistä olisi voinut päätellä missä paketti on seikkaillut.

12. whector

Saadut tykkäykset:
    0
    usko tai älä, mutta mun tilaamani Jurassic Park DTS-versio saapui myös eilen! Ja joudun rikkomaan sun ennätyksen: itse tilasin sen 26.12.2005, ja paketti hävisi jo kerran matkalla. 3 kertaa sinne valitin, ja sitten lähettivät uuden paketin. Uuden paketin matkassa kesti sitten 2 viikkoa.

13. pede

pede Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    19
    samoin mulla 31.12.05 lähteneeksi ilmoitettu paketti, jossa tosin oli 6.1.06 frankeerausleima saapui viime viikolla.

olin jo ilmoittanut, että mikäli ei tule hieman ennen 3 kk:ta, tulen ilmoittamaan luottokotrttiyhtiölle että peruvat maksun. sain ystävällistä palvelua ja toimittivat uudelleen lentopostilla, joka tuli 2:ssa viikossa. lähipäivinä lähetän takaisin tuon hitaan lähetyksen.

14. Wolfinger

Wolfinger Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    3
    Taisi olla kaikissa tammikuun alkupuolen tienoilla lähetetyissä surface maileissa jotain ylimääräistä jumitusta. Meikäläisen 11.1. postitettu paketti saapui vasta 20.3. (erinomaisen hyvässä kunnossa, ihme kyllä). Toisaalta 14.3. lähetetty pintapostipaketti tuli perille tänään, eli alle 10 päivässä.

15. kebek

kebek Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    9
    Tuo on jo hyvä saavutus. Olen itse huomannut, että pintaposti tosiaan kiertää puolet maapalloa ja kun sitä soutuveneellä kuskataan, niin aikaahan siinä menee. Joskus 2-3 vuotta sitten Pacific vielä lähetti pintapostina tilattuja levyjä aika hyvällä saldolla myös ilmateitse, mutta sitten 2004 tuli toppi. Itse havahduin siihen kun kaverille tilattu CD viipyi matkalla 4 viikkoa. :)

Eli enää ei minusta kannata riskeerata nopean kuljetuksen toivossa ja ottaa halvinta postitusta ellei se tulliriskin takia ole välttämätöntä. Mielummin maksan postikulut tuplana kun hinnat on muutenkin niin halvat kuin odottelen viikkoja/kuukausia paketin saapumista.

16. MichaelBiehnFan

MichaelBiehnFan Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Pari viikkoa sitten tilasin In The Mouth Of Madnessin, ja 9 arkipäivässä tuli. Peukkua pystyyn Pacificille!

17. Nykis

Nykis Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Täälläkin ollaan tyytyväisiä Pacificin toimintaan. Varastosaldot ovat näkyvissä ja tilaukset lähtevät ripeästi liikenteeseen. Hinnatkin ovat kohdallaan. Pientä miinusta postikuluista: Halvimmalla tasolla (surface mail) pakettien tulo tosiaan saattaa kestää tuskastuttavan pitkään, eikä hieman kalliimpi air mail ole kovinkaan paljon nopeampi. Onneksi mitään kuukausien odotteluja ei ole ollut -vielä.

Dvdsoonin hönöilyjen jälkeen siirryin Pacificin asiakkaaksi, ja aion myös jatkossakin asioida siellä. Plussaa myös kohtalaisen hyvästä cd-valikoimasta. Näppärää tilata levyt ja leffat samalla kertaa.

18. Nobody

Nobody Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen ekaa kertaa tilaamassa ulkomailta DVD elokuvia ja kysyisin vain DVDPacificista.

Olen siis tekemässä seuraavat tilaukset:

1) $34,6 + $5.49 + 3*$0.99 = $43,1

2) $34,26 + $5.49 + 3*$0.99 = $42,26

(Ensimmäinen arvo on elokuvat yhteensä, toinen lentomaksu, kolmas yksittäismaksu. Tilaan siis 3 elokuvaa molemmilla kerroilla)

Tilaan lentopostilla, koska se on vain vähän kalliimpi. Siis jääkö nämä tulliin? Mielestäni ei pitäisi, jollei niihin tule ylimääräisiä kuluja. Jos tilaan nämä peräkkäin niin ei kai nämä yhdisty eli kaksi tilausta tulisi yhdeksi?

Käytän Sampo korttia. Tarviiko minun käyttää ollenkaan nettipankkia vai meneekä rahat suoraan tililtä kun annan pankkitilinumeron?

19. Miggus

Miggus Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei pitäisi jäädä tulliin kumpikaan, sillä tuo $43,1 on tullin muuntokurssia käyttämällä hivenen alle 36&#8364;. Koska 0,22*(36&#8364;+(36&#8364;*0,035))=9,46&#8364;<10&#8364;, ei tullia eikä arvonlisäveroa kanneta. Ylimääräisiä kuluja ei pitäisi tulla eikä tilauksiasi yhdistellä ellet juuri niin toivo. Lue lisää FAQ:sta

Annat kysyttäessä kortin numeron, nettipankkia saatika tilinumeroa et tarvitse missään vaiheessa. DVD Pacific muistaakseni veloittaa kun paketti lähtee.

20. Nobody

Nobody Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Näyttäisi siltä että jos on kahden levyn julkaisi niin siitä otetaan 2*0.99. Ostan kolme elokuvaa yhtä aikaa josta kaksi on kahden levyn julkaisuja. Details kohdassa on sitten 5 items. Lopulliseksi summaksi tuli ensimmäiselle tilauksella $45.04 (USD). Onneksi se ei ole ihan 38 euroa :)

Muuten eikö tuo Contact Information ole sama kuin Shipping Information vaiko pitääkö siinä olla joku lentokonekentän osoite?