Elac Cinema 3 ESP V (Neuvoa hankintaan)

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana Teippi80, 01.01.2014.

1. Teippi80

Teippi80 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Moi.

Olen ostamassa pääasiassa musiikin kuunteluun (80%) ja TV/Elokuvat (20%) äänentoisto laitteita ja vahvistimen. Itse en äänilaitteista juuri mitään ymmärrä. Vahvistimen olen ajatellut ostaa Denon avr-x3000. Kaiuttimien valinta onkin sitten aiheuttanut suurta päänvaivaa.

Vaatimuksena on, että taka/etukaiuttimet on PIENIÄ. Lisäksi ostan subwooferin.

Olen katsellut Elac Cinema 3 ESP V (Elac 301.2 x 5 ja Sub 111.2) sarjaa. Kyseinen kaiutin (301.2) on saanut ainakin audiovideon sivuilla hyvät arvostelut (http://audiovideo.fi/testi/elac-3012-ja-sub-2030-kaiuttimet-testissa).

Onko kenelläkään antaa mitään infoa/tietoa ks. Kaiuttimista tai jos niitä vertaa esim. Orb:in Mod1X sarjaan. Mietityttää että hinta on kuitenkin Mod1 sarjassa noin 700 € halvempi kuin Elac:in sarja.

Kaiutin paketti maksaa noin 1600 € ja kuuntelemaan ks. Sarjaa en oikein pääse minnekkään. Hintaa alkaa olla itselleni aika limitissä. Kaikki tieto merkistä, kaiuttimista, laadusta, vertailuista ym. Ovat tervetulleita.

2. Batmobile

Batmobile Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan yleisluontoinen vinkki, kun kaiuttimia ollaan ostamassa ja varsinkin, kun vielä näinkin arvokasta settiä: älä osta kuulematta, tulee aika kallis vikaostos, jos ei ääni miellytäkkään.

Ja sitten tosiaan se, että noin pienet kaiuttimet on oikeasti saatava seiniin kiinni, eikä kuuntelutila voi olla kauhea iso, muuten äänikuva muuttuu todella ohueksi.