Hyvänä esimerkkinä T2 jossa pentu ajaa 80cc crossipyörällä terminaattoria karkuun. Vaihteita löytyy ainakin 20
Jos en väärin muista, niin taitaapa olla suomalainen heppu (kenties Plazalainen), joka väsää näitä "hienoja" pikkusoftia leffojen tietsikoihin pyörimään. Liekö harrastus, vai peräti päivätyö.
Tämä onkin vissiin ollut: Eli aina on pommissa joku helvetin kello! Ja tämäkin harmittaa että kaikki(niin aivan kaikki) "maailmanloppu-leffat" loppuvat hyvin eli maailma pelastetaan, eikä koskaan loppu ole sellainen että maailmanloppu olisi saapunut.
Huomatkaa: Steven Seagalin leffat noudattavat hyvin samaa linjaa. Aina joku tuttu tapetaan ja se kostaa sille joka sen tappo. Seagalin leffoissa on taas se hyvä puoli, että "lopputaistelussa" aina Seagal vie muutamassa sekunnissa, kun taas jossain Harlinin elokuvissa sitä hakataan 5 minuuttia..
Juu näitähän löytyy vaikka muille jakaa. Allekirjoittanutta ottaa suunnattomasti päähän useissa elokuvissa esiintyvä pakollinen pahiksen selityskohta, juuri silloin kun pitäisi päästää hyviksestä ilmat pihalle. Niin miksi juuri silloin pitää ruveta selittämään elämäntarinaansa. Prkl kun ärsyttää tuo seikka. Ja sitten tietty hyvis jotenkin kummasti pääsee irti/karkuun ja päästää pahiksesta ilmat. Toinen ärsyttävyys on tämä jossain kauhuleffoissa esiintyvä murhaajan ihmellinen nopeus/kestävyys. Esim Screameissa pahis saa iskua niin että heikompaa hirvittää ja silti se vaan tulee sen puukkonsa kanssa. Sama toistuu mm halloween H20:ssa. Ja sitten se että murhaaja on jossain tilanteissa yhtä kömpelö kuin kaksivuotias pikkuveljeni, ja sitten taas ollaan tuulennopeita (tämäkin kohta nähdään scream kakkosessa) Kohta jossa huppupää ajaa autolla jotain putkia päin ja sydney ja se tumma muija joutuu menemään siitä etupenkin kautta pois kun takaovi on jumissa. Niin sitten kun Sydney päättää mennä katsomaan kukas tämä murhaaja oikein on, niin se onkin jo kerinnyt kiivetä pois autosta ja kiertää noin korttelin sen tumman naisen taakse. Ja kaikki tämä noin viidessä sekunnissa.
Mutta Michael Myers ei olekaan mikään ihan normi kelju. Minua ärsyttävät eniten "ei osuta sitten". Esim. kaksikymmentä pahista ampuu uzeilla, m16:illa, singoilla ja käsiaseilla, mutta ei ne osu ei.
Juu eihän se olekkaan, mutta luulisi sitäkin vähän hidastavan kun lyödään kirves lähietäisyydeltä kiinni olkapäähän, tai kun kohtalaisen paljon massaa omaava pakettiauto rysähtää selkään. Mutta tuli tuossa mieleen vielä pari kivaa juttua: ensinnäkin taas kerran näissä kauhuleffoissa kun on niitä avuttomia teinejä niin yleensä kaikki vahvimmat tapetaan ensin (poliisit, sotilaat,muuten vaan vahvat) ja ainoa henkiinjäänyt on joko nörtti sälli tai nörtti muija. Ja ne vahvat se tappaja teilaa helposti, mutta kun pitäisi tappaa nörtti niin kylläpäs tuleekin ongelmia. Toinen seikka, mikä voi olla jo sanottu mutta menkööt: kun sankari ajaa autolla ja tietty pahikset ajaa takaa ja ampuu minkä kerkeää (95% niistä ohi) niin auto saa osumaa sen verran että siinä rallissa menisi jo kokonainen autoliike persiilleen. Ja kun viholliset on karistettu/tapettu niin sitten se auto leviää/räjähtää.
Täälläkin monta kertaa mainittu autojen ikkunoiden puuttuminen johtuu kyllä varmasti siitä, että noita kohtauksia kuvatessa on käytetty polarisaatio filttereitä, jotka poistavat lasin/veden heijastukset ja näin ollen pystymme näkemään näyttelijät :thumbsup:. Eli kyllä ne lasit siellä luultavasti kuitenkin on, vaikkei siltä ehkä näytäkkään.
Die Hard 2 oli myös virkistävä poikkeus, kun ikään kuin jatkettiin siitä, mihin ensimmäisessä osassa jäätiin. Kolmososassa vaimon kanssa oli sitten taas riitaa...
Mitä takaa-ajo kohtauksiin tulee niin leffoissa näyttää olevan ihan sama minkä tehoset autot on. Otetaan esimerkiksi vaikka Bab Boys 2: Ei uskois että kestäis yli viis minuuttia saada rekka kiinni Ferrarilla. Yhteenveto: Hollywoodissa Ladallakin pääsee formulaa pakoon.
Ja aina kun lopputappelu on ohi ja hyvis voittanut saapuvat paikalle vähintään 50 poliisiautoa valot vilkkuen ja pillit soiden. Tietokoneruudulle teksti ilmestyy kirjain kerrallaan... Näytön päivittäminen on todellakin raskas operaatio koneelle. :hitme: :hitme:
Amerikkalaisissa lähikaupoissa taitaa olla melko ankeat valikoimat. Ainoa hedelmä jota elokuvissa mutustetaan on yleensä omena, esimerkiksi porkkanoita ei syödä ikinä. Lisäksi omenan puraisu on tehty niin hienosti:Kamera lähenee omenaa,ja kun henkilö sitä haukkaa, kiertää dolby digital 5.1 EX-ääni jokaisen kaiuttimen kautta tuoden sangen munakkaan efektin. Elokuvissa, joissa ollaan köyhässä talossa, syödään yleensä jotain soppaa. Kun luvassa on suuri räjähdys näytetään hidastettuna päähenkilöiden edestä kuinka he hyppäävät komean loikan ja taustalla räjähtää rakennus. Kuinka monessa elokuvassa päähenkilö sanoo "Thank God it's finally over" Singon ammukset lentävät keskimäärin nopeudella 5,6 m/s Amerikkalaisissa leffoissa poliisit ovat yleensä kaikkein huonoimpia ampujia. Aina kun lasi putoaa maata kohti se putoaa lattialle, jolloin sen tuhoutuminen näytetään hidastettuna. 10 ovesta sankarin pitää valita se oikea.Hän pähkäilee kauan kunnes muistaa tätinsä viisaan neuvon: "luota vaistoihisi" ja valitsee oikean oven. Pahis luulee päihittäneensä sankarin.Yht'äkkiä sankari ilmestyy pahiksen taakse tämän sitä huomaamatta.Sankari lausuu kuolemattomat sanat: "Hey idiot" tai "I'm back again" Pahis ihmettelee ja rupeaa viimeiseen taisteluun sankarin kanssa.
On pakko puuttua tähän, en voi sille mitään. Porkkana ei olekaan hedelmä, se on vihannes/juures. Ja kyllä sitä harvemmin kai muutenkin ihmiset syövät porkkanoita noin välipalana, ennemmin jokin omena, appelsiini tai jokin muu vastaava hedelmä käy syötäväksi. Omenan syöminen on myös mediaseksikästä.