Enää kajarit... mitä mieltä näistä?

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana rentturaakki, 12.12.2007.

1. rentturaakki

rentturaakki Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Hommasin nyt tuon sonyn dg910 vaffarin, soittimena toimii ps3 ja nyt pitäis ne kaiuttimet kesiä.
    Aluksi tarvitsen pelkästään pää ehkä myös keski kaiuttimen ja tamän takia olisi kiva jos pää kaiuttimista saisi vähän bassoakin irti että sietäisi jonkun aikaa ilman woofferia :rolleyes: kattelin autostudiosta seuraavanlaisia malleja niiden sisustukseen sopivan ulkonäön, hinnan sekä 2-erillisen "basso" elementin takia... saa kertoa parempia vaihtoehtoja max.300e hintaluokassa. Jalusta kaiuttimet ovat varmaan muuten pätevämpiä kuin lattia (kaappi) mallit mutta basson toisto on heikompi/pienempi ja ne suorastaan huutaisivat sitä subia taustalle?

http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=1_96_119&products_id=4515

ja mitäs sanotten saman mallisista keskiäänistä?

http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=1_96_97&products_id=4517

Kaiuttimet tulevat yleiseen käyttöön eli musiikkiin, pelaamiseen ja leffoihin.

2. Yen

Yen Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Itseasiassa ei, tai riippuu sijoituksesta ja lattiakaiuttimesta. Simeksejä en ole kuullut kuin messuhuoneessa, enkä ole varma että on nuo samat mitä linkitit, mutta eipä nuo mene sen alemmas kuin hyvin sijoitettu hyvä jalustakaiutin.

Autostudio ilmoittaa Simexien alaraja taajuudeksi 48Hz, joka on suurin piirtein sama kuin n.300e hyvät jalustakaiuttimet, esim. Tannoy F2 on kanssa 48Hz. Eli elementin määrällä ja "työtehtävällä" ja koolla ei ole oikeastaan mitään väliä, vaan suunnittelulla ja elementtien laadulla on enemmän merkitystä. Käytännössä nuo molemmat menee huonekorostuksella sinne 42-45Hz nurkille, joka riittää alkuun mainiosti.

3. Hatered

Hatered Tuttu käyttäjä Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Moro
    ennenkuin kukaan taas alkaa ulvomaan, että tuohon hintaan ehdottomasti jalustakaiuttimet mallia TannoyUsherMagnat ja että Simexit on paskat muistuttaisin, että laitteet tulevat sinulle, joten muitten mielipiteillä ei ole niin väliä, joten jos sinulle riittää/ kuulosta hyvälle äänellisesti-asia on selvä.

Itselläni on vanhempi Simexin sarja ja toimii oikein mallikkaasti, mutta leffoille subbari on melkein kyllä edellytys, jotta jytisee niinkuin on tarkoitettu.

Kysestä Dolcea olen kuullut vain messuilla, jossa se kuulosti ihan toimivalta.

Oletkos katsellut Huuto.netistä, joskus siellä on päteviä sarjoja ihan edullisesti.

H

4. Sleep0

Sleep0 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja minäkin muistutan, että jalustakaiuttimien hintaan saa aina lisätä vähintään 100 euroa jalustoihin, jotka joka tapauksessa ovat rumat.. :)

5. rentturaakki

rentturaakki Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mites tiedättekös mitä autostudio sanoo siitä jos haluaa kotiin kuunneltavaksi ennen ostoa? Enkä siis mitään subbarin korviketta ole noilta pääkauittimilta odottamassa vaan että nyt tupla basarit kuulee näppärästi ennen kun saa woofer rahat kokooon :cool: siihen ajattelinkin panostaa taas jo +500e. Mutta mitäs te sanotten tuosta linkittämästäni keskikajarista? olen lueskellut muilta foorumeilta että tuollainen "keskiäänet sivuilla ja treble keskellä" on huonoin mahdollinen asetelma? Nuo oisivat ainakin samaa sarjaa niin luulisi vasteeltaan olavan samat lattiakaiuttimien kanssa.

6. 71 dB

71 dB Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    879
    Pöh, itse tein vanhemmille joululahjaksi jalustat. Materiaalit maksoivat n. 15 euroa Puukeskuksessa.

7. Hatered

Hatered Tuttu käyttäjä Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös niillä ole semmoinen juttu, että 30 päivän palautusoikeus tai jotain..siinä ehtii jo koekuunnella.

Asioista pitää aina keskustella ko tahon kanssa.

Tavalliselle puurokorvalle kyseinen keskikaiutin aiheuttaa todella vähän ongelmia äänikuvassa...suurin osa on tuollaisia.

H

8. Sleep0

Sleep0 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Joopa joo, laita kuvaa tulemaan niin katsotaan kuinka hyvin sopii kokonaisuuteen sisustuksessa muuten.. :sick:
    Kuinka usein sisustusohjelmissa/lehdissä näemmekään jalustoilla olevia kajareita ja varsinkin niitä itse tehtyjä jalustoja näkee todella usein.. :rolleyes:

Jalustakaiuttimet seinälle tai lattiakaiuttimet, siinä on minun mielipiteeni.

Sitten asiaan, uskon noiden Autostudion kaiuttimien pelittävän leffakaiuttimina täysin tarkoituksen mukaisesti ja musiikillakin aloittelijalle riittävän hyvin. Eri asia on sitten niiden pintakäsittely eli tuo pianolakka. Omistatko sillkihansikkaat, joilla noita siivoillessa siirtelet? Ovat aikamoiset pölyn/sormenjälkien kerääjät, mutta tosihifistihän ei kaiuttimia siivotessakaan siirrä, kun ovat millilleen oikeaan paikkaan laitetut.. :p

Ei kun ostoksille, ei kannata liikaa lukea näitä foorumeita vaan kuunnella kaiuttimet itse, tuollahan on käsittääkseni normaali 14 päivän palautusoikeus!

9. alspe

alspe Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Sarjassamme hyviä neuvoja!:thumbsup::weep: Siinä minun mieleipiteeni.

10. Yen

Yen Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Puhut tosihifistiydestä ja äänestä - kuinka ääni kannattaa valita omilla korvilla - mutta neuvot valitsemaan kaiuttimia sisustuksellisista syistä?

Vieraile sleep0 Plazan kuvagalleriassa Tilat -osiossa. Kyllä, jalustakaiuttimet voivat olla helvetin hienoja ja sopii sisustukseen...

Randomisti valittuna esim:

https://www.dvdplaza.fi/galleria/showphoto.php/photo/13153/cat/2
    https://www.dvdplaza.fi/galleria/showphoto.php/photo/12493/cat/2
    https://www.dvdplaza.fi/galleria/showphoto.php/photo/11966/cat/2
    https://www.dvdplaza.fi/galleria/showphoto.php/photo/12032/cat/2

Ymmärtänet?

Vieraile myös Plazan DIY jalusta threadissa... Pääosin eivät häviä mitenkään kaupallisille.

11. Sleep0

Sleep0 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kaveri halusi sisustukseen sopivat kajarit, eikös ne silloin valita sisustuksen ehdoilla (niinkuin 95% tekee)? Elokuviin suosittelin noita kauittimia, en ole itse elokuvilla niin suurta eroa huomannut esim. Magant 903 vs. Eltax, että kannattaisi (elokuvia) varten maksaa +300-400 euroa.. Mielipiteitä on monia.

Ainut missä jalustakaiuttimet sopivat sisustukseen noissa kuvissa, oli kuvat joissa ne oli ilman jalustaa esim. tv-tasolla..

Tiedän kyllä, ettei itse tehdyt häviä kaupallisille, molemmat yhtä huonoja eivätkä edelleenkään minun mielestä sovi sisustukseen. Ehkä parantavat ääntä jne. mutteivät sovi mun mielestä hienoon kotiin. Näin nyt asian näen, vaikka siitä kuinka väännettäisiin. :D

12. alspe

Saadut tykkäykset:
    0
    Mieltä saa olla mitä vaan. Muuta IMO yhtä vähän sopii joku valkokangas tavalliseen kotiin jos sinne ei jalustat sovi.

13. Yen

Yen Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, tai itseasiassa ei taida sopia kukkapöydät, Ikea kalusteet tai nahkasohvatkaan, mielestäni.

14. rentturaakki

rentturaakki Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Silkkihanskoista puheen ollen on jo nyt alkanut ärsyttämään nämä mustat kalusteet. Koko ajan saa olla pyyhkimässä pölyjä :grr: Mutta ei niitä nyt enää rueta vaihtelemaan kun on jo ostettu... ja onhan ne vaan niin hemmetin hianot :love: Täytyy nyt varmaan hakea ne Simexit kotiin, kysyä kuitenkin ensin että saako ne palauttaa jos ei pidä niistä... ja "ettei tule sitä mielipahaa sitten kellekkään" <------ (Kummeli jackpot) ;)

15. rentturaakki

rentturaakki Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
  16. 71 dB

Saadut tykkäykset:
    879
    No hitto, voinhan minä sitten jouluna postittaa kuvan tänne kunhan joululahja on asetettu paikalleen. Työn jälki on toki mitä on mutta eiköhän parannus entiseen (vanhat Pioneer-kaiuttimet jalustana) ole selvä. :) Siitähän tämä lahjaidea syntyi kun vanhemmat valittivat jalustojen ulkonäköä.

No jokaisella on mielipiteensä. Minä en laittaisi seinälle kuin seinälle suunniteltuja kaiuttimia. Muut soivat parhaiten etäällä seinästä.

17. saarja

saarja Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Noi sisustushommat on kyllä naisten ja tuhkaluukkupoikien hommia. Ja oikeastaan tuota sijoittelu asiaa en viitsi edes kommentoida, asiantuntija on asiantuntija.

18. alspe

Saadut tykkäykset:
    0
    Mielipiteensä kullakin! :D:thumbsup:

19. juuzo`

juuzo` Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    3
    Oletko miettinyt kaiuttimien tekemistä itse jostain rakennus satsista? Itsellä harrin kaiuttimen p17 sarjan lattiakaiuttimet ja erittäin asialliset. Hintaa oli kahdella kajarilla 272€ postikuluineen ja mukana tuli kaikki kotelon sisälle tulevat tavarat. eli täytyi vain käydä levysahauksessa hakemassa levyt sekä pinta pitää vielä viimeistelä joka hoituu luultavasti loimukoivu viilulla. kannattaa tsekata
    www.harrinkaiutin.fi
    www.hifitalo.fi

20. 71 dB

Saadut tykkäykset:
    879
    Niin, nyt on kaiutinjalat vanhemmilla käytössä ja kovasti ovat tyytyväisiä. :king: