count me in! tuli kanssa spostia. Katotaan nyt mitä ne vastaa sieltä mutta jos ei sovintoon pääse niin nostetaan joukkokanne enjoyclubia vastaan
Eipä sillä taida olla tietenkään minkäänlaista väliä, mutta ainakin minun mielestäni tuo menee kyllä siihen kategoriaan, joka kuluttajan suojassakin mainittiin, että kuluttajankin luulisi itse ymmärtävän että kyseessä on virhe. En sitten tiedä jos jotkut boksin ovat saaneet, mutta sitähän ei yleisesti ottaen edes kysytä. Minä en tuossa tilanteessa oikeastaan vaivautuisi tappelemaan, tuo porsaanreikä on menetetty ja sillä selvä. Kunhan mahdollistavat liittymisen mitätöimisen niin se riittäisi minulle.
No jos lasketaan heidän liittymistarjouksen mukaan normaali DVD:stä 26-80%=5 ja boksista veikkaisin heidän huutelevan 60?-80%=12 niin näin amispohjalta väittäisin että prosentuaalinen ero 5/12 ja 40/400 välillä on kuitenkin aika suuri... että en uskoisi sen ihan niinkään menevän.. Uskottavalta tuo tarjous minusta tuntuisi
Suhteellista sinänsä pystyykö sen tajuamaan virheeksi, minä en edes yrittänyt rohmuta boksia kun kerran oletin että homma menee kuitenkin päin helvettiä. (Ja toinen syy oli se, ettei silloin ollut edes kymmentä euroa ylimääräistä rahaa... ) Oli miten oli, tuossa jutussa on aika paljon varaa tulkinnalle, joten tämä menee varmasti vaikeaksi.
Siis kyllähän tuosta hyvä on ainkin kiukkuilla koska osa liittyneistä on saanut tuon boxin. Ja kun firma ei edes alkanut väittään että tuote olisi loppu, vaan hieman kiertäen paljasti että olivat tehneet mokan jota ihmiset käytti hyväkseen. Eli kyllähän tällä kertaa asiakkaat ovat oikeassa, mutta tuskin tuo lopputulosta muttaa, eli ojan tollasella kerholla oikeus valita jäsenensä.
Eihän tuotteen hinta ollut poikkeava muusta valikoimasta, miten siis tilaaja voi olettaa sen olevan virhe? Totta että suurin osa tai kaikki muut olivat korkeintaan tuplalevyjä, mutta kuten joku laski niin ero ei ole huikea. Lisäksi tässä närästää se että kauppias myy joillekin vaan ei kaikille vedoten hintaan.
Jep, vaikeaksi menee. Mutta ei tuo minusta mene tuohon kuluttajasuojan "porsaanreikään" että tuossa olisi tapahtunut puhdas näppäilyvirhe. Tuo erotus noiden hinnassa ei ole niin hirvittävän paha, ja mikä tärkeintä, osa tuon boksin avaistarjouksena tilanneista sen todellakin sai. Kyse onkin vain siitä että Enjoy tajusi että heille alkaa tulla persnettoa niin maan perkeleesti, kun ihmiset tajusivat ruveta tilaamaan tuota BoBia. Saatana, minä haluan hyötyä tuosta tarjouksesta, kun muutkin ovat hyötyneet. Se on Enjoyn moka jos he ovat antaneet liian hyvän tarjouksen. Tällä kertaa todellakin kuluttaja on oikeassa.
Jos siis katsotaan tuota azzidon tekemää laskelmaa, niin minusta se näyttää aika huikealta. Viidestä eurosta 12 euroon muutos on miltei 250 prosenttia. Ja muuten, eikö ole mahdollista olettaa, että sekin olisi vain virhe että jotkut boksin saivat ja jotkut eivät? Oli miten oli, en minä ole mikään enjoyclubin agentti, joka yrittää taivuttaa kuluttajaa uskomaan, kunhan vain analysoin tätä tapausta sivustakatsojan kantilta.
No kyllähän noita prosentteja voi väännellä miten vaan ja multakin jäi kiireessä viesti jäi epäselväksi. En tarkoittanut että ero 5 ja 12 välillä olisi pieni euroina tai prosentteina, vaan paljonko hinnasta olisi niistetty. Kuolema saa odottaa on heillä jäsenhintaan 31.95, NetAnttilassa 29.95. Samassa suhteessa laskien Enjoyn jäsenhinta BoB:lle voisi olla jopa 49 koska NetAnttilassa 45.95, laitetaan kuitenkin 54.95. Siispä Bondin voi tilata 15.6% jäsenhinnasta, BoBin ns. virheellinen hinta olisi 9.1% jäsenhinnasta. Alennusprosentit 84.4% ja 90.9% eivät olekaan mahdottoman kaukana toisistaan. En hakenut itselleni edullista Enjoyn hintaa, etusivulta löytyi vain yhden DVD-elokuvan jäsenhinta, Anttilaan menin koska se on Anttila. Etsimällä enemmän hintoja Enjoylta ja esim. hintahausta esimerkeistä voi tehdä haluttua näkemystä puoltavia.
Numeroiden ja tilastoiden avulla voi perustella mitä vain. Mielestäni tässä asiassa ei pitäisi takertua prosenttien puimiseen, vaan siihen, että kuluttajaa on kusetettu. Minun näkökulmasta. Meinasin että odotan viikon vastausta (siis ensi sunnuntaihin), ja jos vastausta ei sitten kuulu, niin yhteyttä viranomaisiin.
KirByn kanssa samaa mieltä, jos ei ala yhteydenottoa tai BOB-boksia kuulumaan niin yhteys kuluttajaviranomaisiin. Tämä "sota" käydään loppuun asti...
Näin on! Luulisi kyllä Enjoyn mieluummin pistävänsä sen BoB-laatikon postiin kuin aloittavan hirveän vääntämisen puolin ja toisin. Noh, saa nyt nähdä mitä tästä tulee.
Minä en ainakaan ole. Kuten sanoin, odotan vielä vähän aikaa, ja sitten lähtee postia kuluttajain suojaan. Saapa nähdä onko tuosta mitään hyötyä, mutta ainakin olen yrittänyt taistella viiden euskan BoBin puolesta
Kellään ei tietenkään ole screenshottia siitä, että tuollainen tarjous todellakin oli? Alan tässä pikkuhiljaa valmistelemaan tuota valitusta, ja se screenshotti todella auttaisi asiaa. Voi perkele.
Tänään tuli tällainen maili Enjoylta: "HEI! Kiitoksia viestistäsi ja pahoittelemme, että vastauksemme kyselyysi"Band Of Brothers" DVD paketin osalta on vienyt jonkin aikaa. Kyseinen DVD paketti ei ole kuulunut alkuperäiseen tervetuliais tarjoukseen , mutta koska kyseinen paketti oli tietokone ongelmasta johtuen mukana kampanjassa tuon pari päivää kun osallistuitte siihen ja näin ollen kannamme asiasta vastuun ja tulemme toimittamaan teille tuon paketin pikimiten postitse tuohon kampanjassa olleeseen tarjoushintaan. Toivomme, että tämä päätös mielyttää teitä sekä kyseinen DVD paketti lievintää sitä mielipahaa, mikä asian kestämisen johdosta on voinyt syntyä. Hyvää kesänjatkoa sekä ystävillisin terveisin Ystävällisin terveisin Enjoy Asiakaspalvelu/ Helena Puh (09) 47 661 771 enjoy@enjoyclub.com" Saa nähdä milloin postiluukku kolahtaa...
Minäkin tilailin silloin joskus avajaistarjouksena sen BOB:in ja toisena otin xxx:n. Eipä sitten kuulunut mitään piiitkiin aikoihin kun muistaakseni en ilmoittanut mailiosoitetta enjoylle. Tänään kun tulin töistä kotiin oli kuitenkin kirje tullut jossa pahoiteltiin etteivät voi toimittaa sitä BOB boksia virheen takia. Noh, siitä sitten enjoylle soittamaan ja yllätyshän tuo kyllä oli kun suoraan ilmoitettiin että kyllä se boksi sieltä tulee. Tarkisti myös että molemmat, xxx ja bob löytyvät varastosta ja lähteevät pikimmiten. Joten hyvin kävi loppujen lopuksi
Sama meili tuli tännekin. Ihmetelen vaan kun tuossa mainitaan että ...kyseinen paketti oli tietokone ongelmasta johtuen mukana kampanjassa tuon pari päivää kun osallistuitte siihen... ja kuitenkin Tonza001 mainitsee tuolla edellisellä sivulla saaneensa sen jo kuukausi-puolitoista sitten liittymistarjouksena? Eihän tuon boxin hinta näy olevan normaalistikaan kovin paha Enjoylla, 39.95.
Victory! Kiitos toverit, nyt sain viestin että kyllä se boksi sieltä lähtee tulemaan... Ihanaa! Tämä todellakin rohkaisee toimimaan aina kun kuluttajaa kohdellaan kaltoin; aina ei pitäisi vain mennä peiton alle mutisemaan itsekseen. Helvetin hieno homma.