Itse katselen Ace Playerilla. Täältä löytyy kisaviikonloppujen aikana striimit: https://morningstreams.com/
Räikkösen tallikaveriksi Giovinazzi. Huhu, mutta eiköhän pidä paikkansa. Tällöin Giovinazzi siis Fiat-konsernin kiintiömies, Kimi ns. riippumaton kuljettaja. Lienee Kimillekin eri tavalla kirittäjää kuin Ericssonissa. Tosin Giovinazzin on sitten oltavakin nopeampi kuin Kimi, jos haluaa enää edetä. https://www.is.fi/formula1/art-2000005840715.html P.S. Näin muuten yöllä unta, että katselin sittenkin edelleen formuloita. Joku vielä yllätti katselemassa.
Mitäs mieltä ajatuksesta että saman tiimin kuljettajien autot olisivat pohjaväriltään samanlaiset, mutta muuten voisi olla vapaamuotoisempaa? Kuljettajat tunnistaisi välittömästi uniikeilla ulkonäöllisillä seikoilla kilpailuiden aikana. Tainnut samantapaista keskustelua olla aikaisemmin, mutta entä nyt. https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen...llankumouksellinen-ehdotus/7090670#gs.J_zs6V0
Poistakoot typerät halot ja antakoot tiimit takaisin aidon mahdollisuuden kuskeille käyttää omia värityksiään kypärissään (sponsoriskeidan sijaan). Sillähän sitä taas erottaisi. Eikö yksilölliset autot olisi liike Nascarin suuntaan, siellähän taitaa olla kuskikohtaiset sponssit näkyvästi esillä? En sano, että täysin huono idea, mutta mielestäni ei kuulu F1-sarjaan, missä on nimenomaan edellytetty samaa maalauskaaviota molemmissa (BAR-sotku monien muistissa varmaan). Perinteet näkyy jopa vielä tiimiväreissäkin. Itse liputtaisin mieluummin tiimien kolmannen auton puolesta. Jo pitkään autoja on ollut aneemisen vähän (verrattuna entiseen max 26 autoa malliin) ja samalla useampi saisi huippuauton alleen.
Halo on jees. Vaikea mennä poistamaan turvavarusteita. Kunhan vain sitten vähän hienommaksi viritelmäksi tuota vääntävät. Menoon sillä ei ole ollut vaikutusta. Harmittaa, kun ensi kaudelle autoja hidastetaan. Sanokaa minun sanoneen, että ohituksen eivät tule merkittävästi lisääntymään, mutta autot ovat hitaampia.
Venäjän GP aika-ajojärjestys menee melkolailla remonttiin. 5 kuskia on vaihtanut uusia (erilaisia) moottoripäivityksiä yms autoon, ja koska kiintiöt on käytetty kaikkien osalta, niin jokainen saa 15 lähtöruudun rangaistuksen. Kuskit ovat Alonso, Verstappen, Ricciardo, Gasly ja Hartley.
Bottas huomenna paalulta voittoon!!? Hieno suoritus tänään Valtterilta, mutta minusta tuntuu, että jo pitkällä lähtösuoralla vaihdetaan autojen järjestys. Sen jälkeen tehtäväksi jääkin Vettelin kisan hankaloittaminen. No, tiimityötä tiimityötä, ainahan Valtteri voi coulthardmaisesti uhota "next year is my year".
Muutama kisa sitten Ferrari tuntui olevan niskan päällä Mersun suhteen, mutta nyt pari viimeistä kisaa Mersu hallinnut. Tuntuu oudolta, miten nopeaan Mersu sai autonsa taas kärkeen ja vielä kohtuu isolla erolla. No saa nähä kestääkö kummallakin kärkitallilla autot loppukauden aikana...
Lähtö voipi olla mielenkiintoinen. Ferrari on ollut lähdöissä hieman parempi. Ja uusi asfaltti voi ehkä tuoda pientä etua kolmen kärjelle. Vettel imusta Hamiltonin rinnalle, jonka jälkeen kaikki onkin Bottaksen käsissä. Jotenkin on pieni kutina siitä, että joku neljän kärjestä tulee kolaroimaan parissa ekassa mutkassa.
Vähemmän yllättävästi Hamiltonille annettiin voitto. Bottakselle tämä taktiikka tuli yllätyksenä. Voiko kaveri oikeasti olla noin naiivi? https://www.iltalehti.fi/formulat/13f7ff71-9ecd-4594-a4b0-fd88f93b4766_fo.shtml Bottas olisi varmasti saanut voiton yhtä lailla, jos sarjatilanne olisi ollut toisinpäin (Hamiltonin kanssa). Nyt vain kannattaisi avoimesti pelata peliä ja kertoa tiimin ja mestaruuksien eteen tehtävästä työstä, samalla purra hammasta yhteen ja tehdä rosbergit eli tehdä kaikkensa ensi vuoden eteen, niin että alkukausi on hyvä, jolloin saa otteen tallikaverista. Kaveri on sen sijaan vajoamassa (tai kuten puhelimeni yritti autokorjata hajoamassa) Rubens Barrichelloksi (joka aina näytti yhtä naurettavalle istuessaan jälkipressissä Schumin vieressä 2-lippis päässään).
No ei tietenkään ollut yllätys. Mutta jos kuski hyväksyy tuollaisen täysin mukisematta, niin samalla hyväksyy samalla juuri sen tilanteen, jossa Barrichello oli monta vuotta.
Nyt Bottakselle kerrottu ennen kisaa, miten ajetaan. "Kyllä (Mercedes on kertonut minulle niin), ja odotan sitä. Tuen Lewisiä." https://www.is.fi/formula1/art-2000005852406.html Minusta tuntuu, että ensi kausi tulee Bottakselta menemään vielä huonommin kuin tämä kausi. Hovimestarin hommat jättää jälkensä.
Ferrarin pakka on kyllä murentunut ihan täysin. Pelkkää sähläystä suuntaan ja toiseen alkaen Vettelin kommenteista heti Monzan aika-ajojen jälkeen.
Tuota Ferrarin sähläämistä katsoessa alkaa vain koko ajan tuntumaan paremmalta ja paremmalta Kimin siirtyminen Sauberille.
Vettelin uskottavuus mestaruuden Ferrarille tuovana kuljettajana alkaa samalla rapautumaan. Mersulta ollut hieno tason nosto loppukaudeksi kautta linjan, mutta toisaalta Ferrari ja itse Vettel on suurelta osin sössinyt mahdollisuutensa. Leclerciä kohdellaan jo uutena kultapojuna ja jos nopeus on Vettelin tasolla heti ensi vuodesta lukien, alkaa Vettelillä olemaan tukalat oltavat (jolloin taas on helppo ennustaa ettei kasetti kestä).
Naisille oma pikkuformulasarja: https://www.motorsportweek.com/news/id/20237 Eikä nyt aloiteta kauheaa tappelua siitä onko tuo tasa-arvoista vai ei. Jos sarja yksityisrahoituksella järjestetään, niin se saa puolestani olla vaikka kääpiöille. Toivottavasti tuo tuottaisi tulevaisuudessa ensimmäisen formula ykkösissä pärjäävän naisen. Mieluummin näkisin sarjassa naisia vaikka maksukuskeina kuin Strollin kaltaisia pappa betalar -pellejä.
Lella Lombardia ei sitten lasketa? (joo, 70-luvulla mutta kuitenkin... sentään kolme kautta ja puoli mestaruuspistettä)
No, jos sanotaan, että "pärjäävällä" tarkoitetaan ihmistä, joka saavuttaa vähintään palkintopallisijoituksia urallaan. E tosinn sanoisi Strolliakaan kovin pärjääväksi kaveriksi, vaikka palkintopallisijakin on saatu.