Farscape Subtv:llä / (nyt TV Viidellä)

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana mimarjam, 21.08.2002.

1. steffe79

steffe79 Silentium est aureum Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    7
    Kun tuli tuo pilotti missattua pääsin vasta nyt Farscapea katsomaan, ja tarvii sanoa, että eihän sarja ole lähellekkään B5-tasoa. Mutta silti ihan toimiva setti, ehkäpä meno hiemna muuttuu tässä kunhan kaverit pääsevät kunnolla vauhtiin.

Tuo sarjan päähenkilö ei tunnu ihan parhaimmalta valinnalta rooliin, tosin tämäkin mielipide voi muuttua ajan saatossa.

2. Mag

Mag Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Tosi on, mutta tuo kakkosjakso on muutenkin yksi huonoimmista koko sarjassa.

3. supa

supa Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    4
    B5-jaksoluettelo

B5:n toinen jakso on myöskin saanut suorastaan huikaisevan hyvät pisteet :) Vertailu on tässä vaiheessa hieman hölmöä, sillä sarja ei ole vielä edes päässyt kunnolla liikkeelle.

4. steffe79

Saadut tykkäykset:
    7
    Niin, siis tarkoitin, että sarjassa ei ole samanlaista imua kuin B5:ssä. Asetelma tuntuu jontekin epämukavalta, ja koko sarjan olemus on eri luokkaa kun B5:ssa. Ja pääosa on mennyt minun mielestä vähän päin honkia. Tunnelma vain ei ole sama kuin B5:ssä.

Sarja tuntuu kuin siinä olisi vähän yritetty sekottaa scifia ja komediaa (vrt. silmän nykiminen, sädepyssy joka tekee kaverin tunnottomaksi (ja tästä seurannut vitsailu), sen hujopin ja ex-rauhanturvaajan dialogit.) Jos haluaa scifiä ja komediaa, silloin Red Dwarf on "se" sarja ;)

Tämähän on vain minun mielipide. Yleensä ensivaikutelma on se oikea. Kyllä sarja vielä tuosta voi muuttua, ja niin toivonkin sen tekevän.

5. supa

supa Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    4
    Mikä oli sinun ensivaikutelmasi B5:stä kahden jakson jälkeen? Voin ainakin omasta puolestani sanoa, että pidin sarjaa varsin surkeana. Entäs viiden kauden jälkeen? Itkin kun B5 loppui...

Pointti, jota koitin tuolla jaksovertailulla tehdä on se, etten ymmärrä miten voit arvostella sarjan surkeaksi jos olet nähnyt vasta yhden jakson. On ikävää, jos lähdit odottamaan B5-2:sta. Farscape ei ole se. Sarjat ovat pitkälti erilaisia, eikä Farscapessa ole tarkoitus ollakaan B5:n tunnelmaa - Farscapessa on oma tunnelmansa, joka on omalla tavallaan aivan yhtä voimakas.

No, mielipidejuttujahan nämä, mutta ehkä olet kuitenkin vähän liian ankara Farscapea kohtaan. Pyydän vain, että katsoisit sarjaa vähän pitemmälle ennenkuin lähdet tekemään vertailuja (joita ei välttämättä tarvitsisi edes tehdä). Odota, niin Farscape palkitsee kärsivällisyytesi.

:)

6. steffe79

Saadut tykkäykset:
    7
    Tarkoitan, että minulle ei vain tullut samalaista fiilistä kuin B5:tä katsellessa. Jo ensimmäisestä jaksosta alkaen minulle oli tullut sellainen fiilis, että tästäsarjasta tulee vielä jotain. Jo yksin Kosh onnistui vakuuttamaan minut. Koko asetelma oli paljon mielenkiinoisempi (ja lavasteet paremmat, vaikka kiitos FS:lle siitä, että cgi:tä ei käytetä liiallisuuksiin).

Minun pointtini taas oli se, että kahden ensimmäisen jakson perusteella (B5 vs. FS) B5 vie voiton kirkaasti.

Ja kuten jo sanoin, kyllä minä uskon, että sarja tuosa vielä paranee. Mutta tunnen itseni sen verran hyvin, että tiedän ettei FS saa minua yhtä paljon "koukkuunsa" kuin B5.

Ja minä toivon/uskon, että meno tuosta paranee.

7. iguana

iguana Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    1
    Aion edelleen jatkaa sarjan seuraamista.

Sarja on minulle uusi kokemus. Mielikuvissa se on tällä hetkellä Muppet Show avaruudessa, olisiko Hensonin pajalla jotakin tekemistä sen kanssa?:D

Lähes kaikki asiat ärsyttävät, varsinkin se papukaija nenäinen viiripää (D´argo, tai jotakin sinne päin) sininen orgasmi naispappi ja pökkelö pääosan esittäjä!'
    Ainoa positiivinen asia on se syntisen näköinen tumma nainen:love: Ei ehkä maailman kaunein nainen, mutta jotakin kielletyn hedelmän makua siinä katseessa on:love: :love: :love:

Sanokaapa gurut, koska Farscape alkaa petraamaan!? Missä vaiheesa minä jään siihen koukkuun?

8. ExC

ExC Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    3
    Puolessa välissä ekaa kautta on kuula jumissa Farscapen suhteen kun kaikki henkilöt muistaa nimeltä ja tunnari ei enää ärsytä (se on hyvä merkki sarjan suhteen - tosin samalla voi kyseenalaistaa oman henkisen tasapainonsa kun themeä ei pidä enää hirmuisena kirkumisena :hitme: )

Ei se ihan heti parane, mutta kyllä siihen jää kiinni. Itselläni oli täysin sama kokemus kuin B5:den kanssa - alussa ei tuntunut miltään, mutta voi pojat että kohta oli pakko nähdä joka jakso (Canal+ startin koin Farscapen suhteen).

Varautukaa erittäin outoihin juonenkäänteisiin :D

PS. Eikö Farscapen Aeryn Sun (Claudia Black) tuokin mieleen B5:den Susan Ivanovan (Claudia Christian) ?!?

9. Laffer

Laffer Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Ei tuo mieleen minun mielestä.

Ja itse tykkään tuosta tunnarista. :D Oikeasti

10. jmo

jmo Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    328
    No eipä kyllä. Vähän samaa. Hyvin vähän...
    Ei se, että eukko on tummatukkainen äksöntyyppi ole sama asia.
    Mut B5 vei mukanaan samantien. Tähän kehuttuun sarjaan ilmeisesti kestää hetken päästä mukaan.
    Vielä vaikuttaa jotenkin naurettavan kököltä.
    Mutta katellaan. ;)

11. Jarppa2

Jarppa2 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Noniin, tulipas katsastettua viimein jaksot 1 ja 2 ja.. Peukku alas tässä vaiheessa. Tuli liian vahvasti mieleen Lexx ja se ei todellakaan ole hyvä asia. Mutta annetaan sarjalle vielä mahdollisuus ja katsotaan pari jaksoa.

12. marko

marko Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    17
    Olen mielenkiinnolla seurannut keskustelua Farscapesta. Tuntuu, että sarjan saamat kehut on asettanut aloituksella liian suuret odotukset, ja sitten sarjan aloitus ei olekkaan ollut suurten odotusten mukainen. Vaikka harvoinpa sarja on ollut parhaimillaan heti aloituksessa vaan parantanut edetessään.

Omakohtaisesti sarjan aloitus ei vastannut silloin kuulemiani kehuja, mutta yllättäen huomasin, että odotti että näkisi seuraavan osan. Sarjahan parantaa otetta kauden edetassä ja toinen kausi iski ainakin allekirjoittaneeseen sitten kunnolla.

13. steffe79

Saadut tykkäykset:
    7
    Tämän kertainen jakso oli antoi jo hieman parempaa osviittaa. Mutta sarjan päähenkilöön on vieläkin hieman vaikea "samaistua".

Mutta nyt sarja alkaa jo näyttämään jo hiukan paremmalta.

14. Samppa

Samppa Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    26
    Aika täyttä hömppäähän tuo on, mutta omalla tavallaan ihan hauska ja sympaattinen kunhan ei ota turhan vakavasti.

15. jaritt

jaritt Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Ainakin eilisen jakson oli ohjannut Brian Henson (joka siis on edesmenneen Jim Hensonin poika), joten eiköhän Hensonin pajalla ole aika paljonkin tekemistä tuon kanssa.

16. excalibur

excalibur VIVA LA RESOLUTION! Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ote Sci-fi channelin sivulta:

Dear Scapers:

Thank you for your tremendous efforts in support of Farscape. We have received the many phone messages, e-mails, faxes, letters and flowers that you have been sending. And they are appreciated. (Unfortunately, we will have to return the check for $60 that was sent to help pay for a new season.) Your dedication and devotion to the series make us all proud to have worked on such a beloved show.

We request that you direct all your e-mails to programming@scifi.com so we can keep track of how much Farscape mail we receive. This mailbox is checked throughout every business day by SCI FI staff members. Also, SCIFI.COM staff members monitor the BBoards every day, so messages posted there will be read. We request that you refrain from sending your comments directly to individual employees, either by e-mail or by phone.

If you'd like to call, you can leave a message on our Viewer Line (212) 413-5679. Although many other numbers have been posted, this is the one to use to ensure that your voice is heard. If the mailbox is full, please try again later, as we listen to the messages every few hours.

You can also read the F.A.Q on Farscape's cancellation at http://www.scfi.com/farscape/faq/.

Thanks again.

SCI FI Channel

17. Stormrider

Stormrider Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitäs ootte mieltä sarjasta kun ollaan päästy yli puolen välin ensimmäistä kautta?

Mielestäni sarja on ihan katsottava vaikka sitä pääjuonta ei kovin monessa jaksossa ollakkaan käsitelty, enemmänkin itsenäisiä jaksoja ollut.

Mutta jos toinen kausi onkin sitten vielä paljon parempi...?

18. Kristian

Kristian Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    115
    Ei ole laatu tuossa sarjassa vakuuttanut. En oikein ymmärrä miksi tätä sarjaa ovat niin monet pitäneet parempana kuin Babylon 5:ttä. Tosin pääseehän tähän kesken kaiken paremmin sisään ja voi laittaa aivot off-asentoon...

19. ExC

ExC Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    3
    Huh.. kukahan tuotakin oli väittänyt. Ei Babylon 5:sta syrjäytä mikään.

20. komedian

komedian Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Katselin tuota ensimmäiset jaksot, mutta nyt viimeisimmät jaksot ovat jääneet väliin. Aluksi katselin sarjaa, kun kerran niin paljon kehuttiin, muttei se oikein loppujenlopuksi vakuuttanut minua. Ei ole aivan sillä mentaliteetilla kuin B5:sta aikoinaan, hermot meni jos yksikin jakso jäi väliin :D