Thorista löytyy RTL Klub (12034 V 28.000) Unkarin kielinen selostus. Väittää salatuksi, mutta ainakin itselläni näkyy.
Vanha aihe mutta nyt taas ajankohtainen näin Suomalaisittain mielenkiintosen kauden alussa. Ilmaiseksi satelliitin kautta formuloita voi katsoa Saksalaiselta RTL kanavalta joka on satelliittissa Astra 19.2°E. Italialaiselta Rai 1 kanavalla näkyy myös F1 kausi ilmaiseksi ja se löytyy Hot Bird 13°E sateliitista. Astra 19.2°E satelliitti näkyy etelä Suomessa 80cm lautasella ja lapissa 120cm lautasella. Hot Bird 13°E satelliitille riittää koko Suomeen 80cm lautanen. Halvalla pääsee jos omistamaan nykyaikaisen television jossa on S2 viritin (satelliittiviritin) sisänrakennettuna, sillloin riittää etelä Suomessa muutaman kympin investointi antenniin, mikropäähän ja kaapeliin, jos taas täytyy hankkia koko paketti puhutaan noin puolentoistasadan investoinnista. F1 lähetysoikeuden maittain löytyypi täältä http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-tv-channels-broadcasting/
Ja tietenkin etelän suunnan horisontin pitää olla vapaa, eli kovin korkeata kasvustoa (puita) ja pusikkoa) ei saa olla lähellä... T: Vesku
Minulla on Samsung UE65KS9005 TV. Mites tuossa nuo asetukset tehdään, että pääsee katsomaan RTL:stä Formuloita? 1.lähetys 2.antenni->satelliitti 3.kanava-asetukset 4.satelliittijärj. 5.pin-koodi 6.satelliitin valinta->astra 19.2E->tallenna tähän saakka selvää, mutta miten eteenpäin?
Tämä voi olla tyhmä kysymys mutta onhan sulla siis sen telkkarin koksipiuhan toisessa päässä Astraan suunnattu lautanen? Jos kyllä niin telkkua sen kummemmin tuntematta olettaisin että kanavahaku olisi seuraavana vuorossa ja sitten oikean kanavan valinta katseluun.
Ilman satelliittiä ei taida nähdä mistään? Normaalisti kesäaikaan jälkilähetykset on ok, kun su iltapäivisin on muutakin puuhaa. Huomenna ois kyllä hyvä aloittaa päivä formuloilla kun tulee heti aamusta.....
Kun en ole vuosiin katsonut satelliitin kautta, niin muistin, että Canal Digital käytti Astraa, mutta tosiaan se muutti Thoriin muutama vuosi sitten. Takaraivossa kummitteli edelleen Astra. Joten lautanen on väärin suunnattu. Kaikki on edellisen asukkaan jäljiltä... Soitin ko. asukkaalle ja kysyin mikropäästä, onko se universaali. Hän sanoi sen olevan CD:ltä saatu 15v. sitten, ei tainnut olla silloin vielä universaalia?
Ööh uuh oletko nyt ihan varma? Niin kauan kuin itse olen sateliittipuolta kuluttanut, CD on Thorista tykitetty.
Tarkistin asiaa netistä ja muistiin oli jäänyt Filmnet, joka lähetti Astran kautta. Minulla oli jo tuolloin satelliittivehkeet, asensin 180cm lautasen itse katolle ja Saloran vehkeitä kaikki tarpeet. Sittemmin siis tuli Canal+/Canal digital. Siitä on niin pitkä aika, että muistitiedot ovat hämärtyneet, eipä ihme!
Halvimmat universaali mikropäät maksaa satshopilla alle 3€. http://www.satshop.fi/lnb/single-lnb.html