Ensi-ilta plakaatit näemmä eivät ole siellä enää häiriöksi kuin alussa ja mainostaukojen jälkeen, mutta tuosta ylisuuresta ja miltei valkoisesta logostaan eivät näytä luopuvan.
Laitetaan nyt tämmöiseen Fox-ketjuun, kun en parempaakaan löytänyt. Suurella mölinällä on mainostettu viikonlopun Tähtien sotia ja näyttää tekstitykset tulevan 5-10 sekkaa edellä. Hehe. Tietääkö muuten kukaan, mitkä versiot nuo ovat, mitä nyt näytetään?
^ Kiinnostaisi minuakin, mitä versioita näyttävät. Olen toiveikkaana tallentanut kuitenkin. Ihan hyvin hoitavat tuon mokan esittämällä torstaina uusinnan: http://www.msn.com/fi-fi/viihde/tv/fox-kanava-pahoittelee-teknisiä-ongelmia-–-imperiumin-vastaisku-pikauusintana/ar-AAf7E1S Tietäisiköhän joku senkin, miksi Tähtien sota vei reilut pari gigaa tilaa ja tämä yli 9 gigaa...
Siis mitä svidduu. Mitä nää tiedottajat ovat? Siis nämä Morottajat. Eikös niitä ollut Mape Morottajakin? Ja tämä nyt eri.
Että onnistuivat mokaamaan toisenkin esityksen? http://www.episodi.fi/uutiset/ei-voi-olla-totta-star-wars-esitys-meni-taas-pieleen/ Loistavaa osaamista FOXilla näköjään. Mistähän sen nyt helpoiten näkisi, mikä versio esim. tästä on kyseessä. Jos jaksaisi tarkistaa vaikka.
^ Vilkaisin sen verran, että siltä tosiaan näyttää. Eli aivan sama sitten, mitä versioita nuo on. Kiitos vaan, FOX. Ja mitähän ne Anttilassa ilmoitetut 12.10. julkaistavat blu-rayt ovat - ilmeisesti samaa paskaa kuin aiemminkin. Kyllähän tuo vähän huolestuttamaan pistää, että voiko sieltä vielä tänä vuonna olla tulossa ne alkuperäiset, joista on spekulointia ollut.
Itse katsoin vähän matkaa ja silloin tekstitykset kyllä toimivat, mutta olivat laadultaan aika huonot. Esim. legendaarinen pussaisin mieluummin wookieta! -Voin järjestää sen! oli suomennettu jotenkin "kaipaisit kunnon suudelmaa!" jtsp. Alkuperäisen dialogin pointti meni kuitenkin ihan ohi. Alkuperäisiä kaipaavien kannattaa tsekata fanileikkaus "despecialized edition" kaikista kolmesta versiosta. Itse olen ostanut kaikki originaalien sw-elokuvien julkaisut remastered vhs:sistä lähtien, joten en kauheaa moraalista ongelmaa omalla kohdalla näe noiden fanileikkausten lataamisessa.
^ No helvetti. Noita voisi kyllä katsella. Itsekin ostellut nämä jo kahdesti vhs:llä ja kerran DVD:llä. Ja vuokrannut aikoinaan. Jos nuo despecializedit on parempia kuin ne ei-anamorfiset levyt, niin antaa mennä vaan. Se yksi ahne kusipää ei olekaan meikäläisen masseja ansainnut yhtään enempää...