Terve, Ostin uuden LG 47LD450N 47" Full HD LCD-television ja laitoin sen kiinni PS3:een vanhalla HDMI kaapelillani. Kuva kuitenkin välillä välkkyy tai räpsyy, ehkä kerran viidessä tai kymmenessä sekunnissa. Tuntuu että tuota sattuu vaan full-hd lähteellä. Esim kun pyöritän tavallista dvd:tä niin ongelmaa ei ole vaikka PS3 skaalaa sen kuvan kyllä full-hd:ksi. Aempi telkkari oli Samsungin 32" hd ready, jossa tämmöistä ongelmaa ei ollut. Mikähän voisi olla pielessä?
Hdmi kaapeli tai liitin rikki tai kaapeli huonosti kiinni. Kokeile toisella kaapelilla ja pienemmällä resolla. Tarkista myös, että hdmi liitin on kunnolla kiinni molemmissa laitteissa.
PS3 antaa DVD:t ulos 1920x1080@50Hz resolla, johon kaapeli vielä riittää. Millaisesta Full HD materiaalista on kyse? Jos vika kaapelissa, niin Blu-ray:t pitäisi kyllä näkyä 24p (1920x1080@24Hz) moodissa, jos DVD:t kuitenkin näkyvät 1920x1080@50Hz tilassa. Muistaakseni 24p pitää laittaa erikseen päälle PS3:n asetuksista. Jos 24p ei ole päällä, niin silloin Blu-ray leffat tulevat ulos 1920x1080@60Hz resolla, mikä voi olla joillekin kaapeleille liikaa.
Kiitoksia vastauksista! Itsekin veikkailen että kaapelissa olisi jotain häikkää. Tuo ongelma on vaan aika mystinen. Kuva nimittäin räpsähtelee sekä blu-ray elokuvalla että myös siinä pleikkarin omassa valikossa. Välillä räpsyy sen 5-10 sekunnin välein mutta ongelma harvenee siitä pikku hiljaa ja vartin jälkeen ei ainkaan eilen räpsynyt enää ollenkaan. Ihan kuin iso diesel moottori, lämpiää hitaasti... Huomasin ettei mulla ollut aiemmin päällä dvd up-scaling, eli ne näkyi sillä matalalla resoluutiolla. Muutin tuon asetuksen päälle, pitää jatkaa testausta tänään illalla. Mulla on ollut se 24hz asetus kohdalla 'automaattinen'. Pitääpä kokeilla laittaa se 'on' asentoon.
Kyl minä veikkaisin ihan fyysistä vikaa joko telsun hdmi liittimessä tai sitten kaapelissa. Kuulostaa ihan kylmäjuotokselta. Jos sun telkussa on useampi hdmi paikka niin kokeileppa vaihtaa toiseen sisääntuloon.
Noniin, vaihdoin kaapelin niin ongelma hävisi. Nykyinen on joku ihan peruskaapeli, jonka olen jostain saanut kaupan päälle. Aiempi kaapeli, jolla siis ongelma ilmeni, oli paksu ja jäykkä "hifi" kaapeli, tosin ei mikään merkkikaapeli sekään. Kokeilin sillä edellisellä kaapelilla myös toiseen HDMI tuloon tv:ssä, mutta ongelma pysyi samana. Ratkaisu oli siis kaapelin vaihto. Kiitos kommenteista!