Genelec, bw vai amphion? Uusi kt, aktiivi vai passiivi?

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana jhttyn, 02.06.2012.

1. jhttyn

jhttyn Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Long time listener, first time caller. Eli pian muutto isompaan kämppään. Nyt alustavasti hankkimassa Panasonic at5000 ja Marantz sr7005.

Sitten kaiuttimiin. Liikkeessä olen käynyt, kavereiden kanssa jutellut yms, mutta mitä mieltä foorumistit ovat, aktiivista vai passiivista kaiutinta jos ehdolla ovat esim. Genelec, BW, Amphion? Muitakin saa ehdottaa. Tod näk 5.1 olen nyt päätymässä. Kaikki mielipiteet otetaan kiittäen vastaan!

2. Dexter

Dexter Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Samat vaihtoehdot kävin läpi kotiteatteria laittaessa 2v sitten. Päädyin B&W:n CM-sarjaan (CM7+CM1+center+taka). Kuuntelun perusteella eroa oli vaikea tehdä, joten lopulliseksi kriteeriksi tuli ulkonäkö. WAR (ns. wife approval rating) oli B&W:lla paras. Hifimessuilla tykästyin Amphioniin äänenlaadullisesti, mutta ero B&W:hen oli pieni. Geneleceistä en koskaan pitänyt, ääni oli minun makuun liian neutraali - mitäänsanomaton.

3. Antimidas

Antimidas Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Amphionia 510 ja genelecin 8030 välillä kävin taistelua pitkään ja kotiin tuli gene pari. Amphion soi disun osalta kirkkaammin, (jonkun mielestä ehkä liian kirkkaasti) ku genelec. Genessä oli mielestäni tiukemman olonen basari. Genen valitsin yleispätevän saundin ja ulkonäön takia. Eli ei muuta ku kuuntelemaan ja ihmettelemään kauppaan niitä ämyreitä!

4. x_jmt_x

x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    524
    WAF eli viimeinen sana on 'factor', ei rating. Katso vaikka Wikipediasta, jos et usko. 'Wife Approval Rating' ei tule googlellakaan ensimmäisen viiden osuman joukossa (ja pidemmälle en jaksa penkoa). Tarkkuutta niihin termeihin.
    :D

Kotimaisella kielellä lähimpänä on aavistuksen vulgaarimpi ilmaisu "hellasärö".
    Wiktionary
    Urbaani sanakirja