Onko muissakin Giganteissa ollut hinnoitteluvirheitä noissa uusissa tarjousleffoissa? Ainakin Kaarinan Gigantissa oli hinnat 1-2€ korkeammalla kuin mainoslehtisessä mainostettiin. Myyjän piti oikeen koneelta tarkistaa hinta. Tuntui kuin ei olisi ollut tietoakaan mainoslehtisen hinnoista...
Voi olla hinnoitteluvirheitä, sillä tulevista kamppiksista ei välttämättä ole tietoa kuin juuri ennen kamppiksen alkua...
Joku taisi mainita, että tuo hinta on vain netissä ja Helsingin, Vantaan ja Espoon Giganteissa. Mutta pitänee tiistaina soittaa tai mennä käymään. Tietenkin, jos joku tietää tuon hinnan niin saa kertoa.
Pitääpä pistää vähän positiivista juttua Gigantista. About kuukausi sitten vanhemmilla oli uuden telkkarin osto edessä. Satuin käymään Jyväskylän Gigantissa, jossa oli Thomsonin 28WM100 hintaan 289. Paria päivää myöhemmin meninkin kotikylille vanhempien luona käymään, ja lähdettiin Kuopion Giganttiin katsomaan samaa telkkaria. Siellä hintana oli 359. Mainitsin Jkylän hinnasta tv-puolen tyypille, joka alkoi heti selvittämään asiaa. Kävi ilmi, että Jyväskylässä oli menossa joku muutaman päivän erikoistarjous, telkkarin normaalihinta Jyväskylässä oli 389. Silti kuopiolaiset myivät sen 289 eurolla. Telkkarin hinta-laatusuhde kuulemma erittäin hyvä ainakin tähän astisten kokemusten mukaan. Ja sama toosa näköjään Gigantin nettikaupassa 429...
Minulla taas negatiivisempia kokemuksia: Ostin aikoinaan viritinvahvistimen mutta siinä ei ollut suomenkielisiä ohjeita mukana. Kävin niitä kolmeen eri otteeseen pyytämässä, joka kerralla myyjä lupasi ne toimittaa suoraan kotiin. Lopulta kyllästyin myyjien pelleilyyn ja laitoin laitteen maahantuojalle s-postia. Puolen tunnin päästä tuli vastaus => ohjeet postissa. Myyjät siis puhuivat basaa sanoessaan minulle että ohjeet toimitetaan, kolmeen eri otteeseen :sick:
Häh? Toimiiko tuo muka oikeasti noin? Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Eikai ne sentään omalla kusttannukselle ala nyt jotain 5 euron dvd:tä lähettelemään? Itseä tuo kyllä kiinnostaa kovasti, sillä ainakin täällä Oulussa ei tarjoustuotteita koskaan ole paljoa myynnissä (jos on ollenkaan), ja ne vähät mitä on, menevät yleensä aikaisin aamulla parille paikalliselle huuto.netin trokarille. :grr:
Kyllä se ainakin Helsingissä on toiminut. En tosin ole kokeillut 5 euron devulla, mutta tarjouksessa olleen Ipod Shufflen loputtua myymäläpäällikkö (tai joku myyjien esimies kuitenkin) tarjoutui omatoimisesti toimimaan noin, kun en suostunut hyväksymään sitä, että mainostettua tuotetta ei olekaan tarjouksen voimassaoloaikana varastossa. Nyttemmin Lostin ykköskauden kanssa pyysin samaa suoraan kassalta, joka suostui postitukseen käytyään ensin osaston myyjiltä varmistamassa, että boksia ei todellakaan talosta löydy eikä ole varmaa tietoa toimituspäivästäkään. Tämä käytäntö varmaan liittyy siihen, että lain mukaan Gi-cuntti on velvollinen korvaamaan asiakkaalle aiheutuneet matkakulut, jos mainostettua tavaraa ei olekaan varastossa, eikä mainoksessa ole selvästi kerrottu, että kyseessä on jokin tietynsuuruinen rajattu erä. Postitus tullee firmalle kuitenkin halvemmaksi kuin kilometrikorvausten maksaminen. Itse toivoisin, että nykyistä useampi kyseisen kusetuspuljun asiakas pitäisi kiinni omista oikeuksistaan, jolloin valheellinen mainonta alkaisi tuottaa Vikantille ihan laskettavissa olevia tappioita pelkän yrityskuvan kärsimisen lisäksi. Ehkä vähitellen alkaisi mainostettua tavaraa olla ihan oikeasti myynnissäkin...
Jos mainoksessa on maininta "tarjous voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää", ei liikkeellä ole mitään velvollisuutta tavaraa jälkeenpäin toimitella mainostettuun hintaan tai mihinkään muuhun hintaan. En ole Gigantin mainoslehtisistä tutkinut löytyykö sieltä kyseinen maininta, mutta aika erikoista jos ei löydy. Hyvä vaan tietysti näin asiakkaan kannalta, mutta kummallista jos Gigantin kaltainen liike haluaa tuollaisen ylimääräisen kuluerän ottaa kontolleen, kun ei kuitenkaan ole iso vaiva painaa mainoslehtisen takakanteen kyseistä mainintaa...
Tämä menee akateemiseksi, koska Gigantti ei ainakaan tässä tapauksessa käyttänyt tuollaista vastuuvapautuslauseketta. Muistelen kuitenkin, että kuluttajaviranomaisten mukaan myyjäliikkeen pitäisi vastuusta päästäkseen tuollaisen yleisluonteisen ilmoituksen sijaan kertoa tarkkaan saatavilla olevan erän suuruus. Viimekädessä asiaa eivät tietystikään ratkaise kuluttajaviranomaiset eivätkä edes DVDPlazan käyttäjät, vaan tuomioistuin. Tuomioistuimen mahdollisesti tulevaa päätöstä odottaessa lienee kuitenkin viisasta pitää kuluttajaviranomaisten lausuntoa jonkinlaisena ohjenuorana.
Huomenna olisi tarkoitus käydä hakemassa telkku Gigantista, jos tuo "hintatakuu" nyt toimii toivotulla tavalla. Telkkuna on LG:n 26LX2R ja tuon hinta Gigantin nettisaitin mukaan on lähes 1200e. Pixmaniassa kyseistä töllöä myydään hintaan 823e. Saanko nyt tuon näytön 820e:llä mainitsemalla tuon Pixmanian hinnan?