Halt And Catch Fire, Yle TV2 ma 12.9. klo 22.30. Kulttimaineeseen noussut amerikkalainen draamasarja internetin vallankumouksesta 80- ja 90-luvuilla. Intohimoinen ja häikäilemätön visionääri kokoaa itselleen tiimin. Isojen yrittäjien dominoidessa tietokonemaailmaa syntyy kapinallista toimintaa - ihmissuhteita ja koodaamista, laittomuuden ja laillisen rajalla. Sarja on saanut vaikutteita todellisista tapahtumista aikana, jolloin maailma otti jättiharppauksen kohti nykyistä digiyhteiskuntaa. (Halt And Catch Fire, S1-4. Yhdysvallat 2014-2017) Tulihan katsottua kokonaan sarjan 4 kautta yle areenasta. Ja oli ilman muuta hieno sarja. Sarjan hahmot tuntuivat elämänmakuisilta ja sarjan tapahtumat pitivät otteessan. Täytyy kehua sarjan päähahmojen näyttelyä. Loistavia näyttelijöitä. Itse en tosiaan ole mikään tietokonenörtti, mitä eittämättä sarjan päähahmot ovat. Ja ymmärrän miksi tämä sarja on noussut kulttistatukseen, varsinkin heidän keskuudessa, ketkä tietokoneiden kanssa enempi työskentelevät. Mut kyl sarja uppoaa myös, vaikka ei niin tietokone nörttiydestä kärsisikään. Eikä itse pysty vastustamaan sarjaa, missä pelataan 8 bit. Nintendolla. Katsokaa itse. Linkit: - Halt and Catch Fire @ IMDb - Halt and Catch Fire @ Wikipedia - Halt and Catch Fire @ Yle Areena MODE/EDIT: Otsikon muokkaus. Linkkien lisäys.
Pitää vielä lisätä, et on toi 80 ja 90 luvun tietokonemaailma ollu varsinainen "villi länsi". Röyhkein vie potin.