HDMI ongelma Ati 3850

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana PeteK, 13.03.2011.

1. PeteK

PeteK Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    1
    Ostin juuri uuden vahvarin Yamaha rx-v2067. Aikomus olisi kytkeä HTPC HDMI -narulla vahvariin ja sitä kautta kuva tykille. Nyt kuitenkaan en sa tosta ATIn HDMI:stä mitään ulos. Mulla on siis käytössä aikanaan näyttiksen mukana tullut DVI/HDMI adapteri. Toisena näyttönä on DVI:llä kiinni 1920x1080 näyttö.

Olen mielestäni kokeillut kaikkia vaihtoehtoja:
    1. pelkkä näyttö HDMI:llä
    2. pelkkä tykki HDMI:llä
    3. Näyttö DVI + tykki HDMI
    4. Näyttö DVI + vahvari HDMI
    5. Pelkkä vahvari HDMI
    6. Näyttö DVI + HDMI
    ja vaihdellen näyttö 1/2 ulostuloja

Millään yhdistelmällä / ilveellä en saa kuva HDMI narua pitkin ulos. Olen myös kokeillut eri HDMI kaapeleilla. Windos (XP) ei anna edes valita toista näyttöä, vaan se tulee heti "harmaaksi" kun olen painanut attached-->apply. Sama Ati CCC:ssä.

Mikä ihme tässä nyt voi olla? Mulla on ollu ko näyttis jo vuosia ja aiemmin siinä on ollut kiinni näyttö DVI:llä ja DVI/VGA adapterilla tykki ongelmitta.

Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Tarttis saada kuva koneelta tykille...

2. nmi

nmi Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko kokeillut käynnistää koneen uudelleen, kun HDMI on kytketty ja projektori on käynnissä?

3. PeteK

PeteK Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    1
    Olen bootannut koneen useastikin. Tykki kiiini / näyttö kiinni, eikä mitään. Täytynee hommata DVI/HDMI -kaapeli ton adapterin sijaan, varmuuden vuoksi, Josko ongelma ois toi adapteri.

4. PeteK

PeteK Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    1
    Case closed.

Hain kaupasta uuden DVI-HDMI adapterin ja -avot homma toimii. Mikähän lie tossa näyttiksen mukana tulleessa adapterissa. Se on ollu pari vuotta kaapissa, eikä koskaan käytössä. No rikki mikä rikki.