Hyvä partakone ?

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Dereks dont run, 07.01.2003.

1. Mag

Mag Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Kysehän ei ole mistään litratolkulla tölväämisestä;), vaan hyvin kevyestä öljyämisestä. Tällöin öljyn ei pitäisi päästä edes kosketuksiin ihon kanssa. Näin ainakin edellisellä Pilipsilläni.

2. Villepoh

Villepoh Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on tollanen Braunin Flex Control-kone. Laatupeli varmasti jo hintansa puolestakin, mut kaulasta en saa ajettua ikinä karvoja pois, se kone ei vaan leikkaa niitä vaikka kuinka painais koneen kiinni ihoon. Mistä johtuu?
    Voisiko olla siitä, että kaulassa haivenet ovat liian pehmeitä? Olen näet 21v ja käyttänyt konetta vasta joulusta.

Ja höylistä paras tosiaan Mach 3, aivan ylivoimainen.

3. Vode

Vode Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Kauppoihin näköjään tullut Gileteltä uusi höylä, Mach 3 Turbo. Mitähän siinäkin on uutta?

4. Akkuli

Akkuli Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    4
    Eipä ole paljoa partakoneista kokemusta, mutta sen verran kuitenkin, että sain 16-vuotislahjaksi Gilette Mach 3 partahöylän ja hyvin on ainakin amisviikset pysynyt loitolla.:D
    Aikaisemmin joutui käyttämään kertahöyliä ja kyllä tuo Gilette on huomattavasti paljon parempi.;)

5. Raimo

Raimo Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    4
    Noista Mach 3:n teristä, kun tuli vastaan sellainen 20 kappaleen paketti tuohon käypiä teriä. Hintaa oli 29.90e. Vähällä ajolla riittää varmaan pariksi vuodeksi.

6. Mag

Mag Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllä itselläni ainakin saa kaulankin ajeltua ihan kohtuudella.
    Tosin saattaa kannattaa ottaa ensin pisimmät rajaajalla ja sitten virallisella terällä loput.
    Tuossa kaulan ajelussa entinen Pilipsin kone oli IMO parempi.

7. corben

corben Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Gilleten mach 3 on ylivoimainen tarkkuudeltaan. Philishavea olen kokeillut, mutta palasin pian takaisin höyläyksen pariin.

8. DVD_fan

DVD_fan Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Kaikenlaisia threadeja löytyykin :)

Muistelen itsekin nähneeni jonkun testin, ehkä HS:n Kuluttaja-palstalla, joka valitsi Pirkan hieman paremmaksi kuin Mach3, hinnalla saattoi olla myös vaikutusta. Kuitenkin nuo molemmat oli parempina pidetty kuin muut, en muista oliko sähköä mukana. Onko kukaan todella kokeillut molempia tai jopa S-ketjun halpamallia, Daily ehkä?

9. hasseli

hasseli Scarlett Fan Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    70-luvun ruohonleikkuria tulee käytettyä :thumbsup:

10. Sammypiru

Sammypiru Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Pidin Gilleten partageeliä loistavana, mutta nyt jostain kumman syystä vaihdoin tuotteen Nivean geeliin. Nyt Gillettegeelin arvosana on kiitettävä ja Nivean arvosana loistava. KAndee testata. On helläääää.:eek:

11. Vibatsu

Vibatsu Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Pelimies ei partaansa aja. (kun ei se kasvakkaan :p)

12. Tactica

Tactica Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Taidan olla hieman poikkeava kun ajelen Gillette Venuksella. Vastakarvaan ja kuivana tietty.

13. setae

setae Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Mach3-miehiä olen minäkin.
    Jollain xenic-merkkisellä tappolaitteella sitten koitan pitää ns. viiksirajaa kunnossa ja katsoa ettei partakarvat rehota miten sattuu, siinä on kätevä "kampa" sitä varten. Lahjahevosta ei saisi suuhun katsoa mutta kyllä on harvinaisen surkea vekotin.

14. DVD_fan

DVD_fan Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Jotkut naiset sanoo että terät on ihan samat väriä paitsi mutta miestenmalli halvempi joten he taas käyttävät Machia :)

15. Mahoney

Mahoney Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    7
    En ilmeisesti ole vielä aiheesta mesonnut, vaikka monta kertaa on mielessä ollut. Nimittäin uusien sähkökoneiden hinnoista, nimen omaan niiden kalliimpien mallien.

10 vuotta sitten sukulaiset ostivat toiselle sukulaiselle siihen aikaan sähkökonemalliston parhaimmistoa olleen Philipsin, hintaa oli jotain 500 mk tai vähän yli. Peruskuvaukseltaan samanlainen kolmiteräinen akullinen kone kuin nykyisinkin kaupassa olevat Philipsit, lisäksi tässä on mm. iso LCD-näyttö joka kertoo graafisesti akun varaustilan.

Kone on jo pidemmän aikaa ollut vaihdon tarpeessa (mm. akku pari vuotta kuollut), joten nyt syntymäpäivien kynnyksellä tai itse asiassa jo pitkän aikaa sitten minä aloin katselemaan nykytilannetta. Voi sanoa että olin melkoisen yllättynyt, kun huomasin että nykyisin vastaava huippumalli (ainoa, jossa on mm. tuo näyttö) maksaa hieman alle 300 euroa! Samoin Braunin kalleimmat mallit, suunnilleen samanhintaisia 280-320 euroa, niissä tulee mukana se "puhdistava telakointiyksikkö".

Voi olla että tämä on taas euron vaikutusta, mutta olkoon mitä tahansa, kyllä minusta 1800 markkaa partakoneesta on jo pikkaisen liioittelua...

Toki peruskoneita saa jo n. 40 eurolla, tällöin saa vaikka akuttoman mallin, jos akun kokee tarpeettomaksi. Mutta voiko se toinen kone olla 260 euroa parempi, turpavärkin karvoistahan tässä on vain kyse... :confused:

16. Moti

Moti Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    9
    Vuonna 1996 maksoi Philipsin "TM testivoittaja partakone" 995mk. Eikä se ollut edes huippumalli. Sen jälkeen rahan arvolle on tapahtunut jotain, koneisiin tullut telokointiasemat, Li-ion akut, vesipestävyys, tunnin pikalaturit jne. eli harvapa meistä oikeasti haluaisi ostaa 10 vuotta vanhan höylän. Sinällään 99€ eurolla saa laadukkaan Philipsin kun vähän katselee ympärilleen, huippumallit ovat sitten niille, joille raha ei tässäkään merkitse mitään. Itse ostin muistaakseni vuonna 1998 ensimmäisen CoolSkin-mallin, maksoi 995mk sekin. Nykyisin vastaavan CoolSkinin saanee 120€ hujakoille. Vaihdan konetta kahden vuoden välein, kun se on niin halpaa...

17. Mahoney

Mahoney Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    7
    Kappas, en tiennytkään että jo tuolloin oli noin kalliita, vaikka olen yleensä varsin perillä näistä hinnoista. Mainitsemasi uudet ominaisuudet ovat kyllä hyvä huomio, tosin eivät silti mielestäni ole 300 euron arvoisia, varsinkin, kun moni noista ominaisuuksista tosiaan löytyy jo paljon halvemmistakin malleista. Mitä taas tuohon vanhalla ajamiseen tulee, niin ei ainakaan itselleni ole mitään väliä vaikka kone olisi kuinka vanha, en todellakaan ole niin herkkäihoinen että partakoneella olisi väliä. Nykyinen on n. 40 euroa maksanut & viisi vuotta vanha, toivottavasti kestää vielä seuraavat 15 vuotta että ei tarvitse vaihtaa. Riippuu tietysti myös niiden turpakarvojen kasvuvauhdista, -paksuudesta yms. tekijöistä, millaista tarvitsee.

18. ElvisThePelvis

ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    179
    Onhan nuo sähköiset partakoneet aika kalliita. Itse meinasin noin vuosi sitten ostaa itselleni jonkun Philipsin kärkipään malleista, mutta koska mä tulen kuitenkin toimeen höylällä, niin jätin sitten ostamatta. Oikeastaan kun ajattelen asiaa, niin mulle sähköisestä partakoneesta ei olisi muuta iloa kuin se, että se olisi ehkä nopeampi ja kannettavampi.

Kyllähän niissä huippumalleissa se hinta selittyy muun muassa siinä, että niissä on lcd-näytöt. Philipsin huippumalleissa taisi olla sekin (vaan olikse vaan kampanja), että jos ärsytys on yhtään sen suurempi kuin höylällä ajettaessa, niin saa rahat takaisin. Sehän se suurin juttu ajotapaa valittaessa on, että kuinka ärsyyntyvän ihon sattuu omistamaan.

Ihan vaan sivumennen mainitsen, että jos pitäisi valita esim. Philipsin ja Braunin väliltä, niin ottaisi Philipsin ehdottomasti.

19. Baron

Baron Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onhan noilla kauniimman sukupuolen karvoitukselle tarkoitetuilla terilläkin vedelty, eikä turpa ole eroa huomannu. Itse asiassa eroa noissa taitaa olla vain muoviosien värissä ja sen liisterireunuksen (jonka funktio ei minulle vielä ole auennut) koostumuksessa. Kiinnityssysteemi ainakin on identtinen.

Höylällä sivakoin aina kuivana ja vastakarvaan, vaikka tv:n miestenmiehet aivan muuta neuvovatkin. Tästä huolimatta marras- ja orvaskedet pysyvät riittävissä määrin paikoillaan, eikä vessapaperia tarvi liimata naamaan. "Oikeaoppisesti" myötäkarvaan on kyllä joskus yritetty eri vaahdoilla ja geeleillä, mutta sänkeä siinä kuitenkin jäi ja loput piti joka tapauksessa repiä vastakarvaan...

Yleisemmin käytössä oleva akkuvehje on muutaman vuoden vanha Philishave 5806 ja se tekee minkä lupaa, ei muuta. Kylpyhuonesukeltajille tarkoitetut naamanrasvauskoneet lähinnä naurattavat, eivätkä pelkästään hintojensa takia. Mitä lie ominaisuuksia niissä nykyään on...?
    (Niin juu, naisten höylässä ymmärrän sen paristotoimisen vibraattorin, mutta voipi olla että tuo nautinto jää minulta kokematta.)

Isoisästä kun vuosia sitten aika jätti, päätin että sillä venäläiseltä sotavangilta aikoinaan takavarikoidulla partaveitsellä vielä joskus opettelen ajamaan parran miehekkäästi. Passikuvia kannattanee ottaa varastoon etukäteen.

20. Zardoz

Zardoz Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä löytyy Philishave 6832 mikä on oikein hyvä laite. Malli on vesipesunkestävä mikä on kyllä näppärä ominaisuus. Sain tämän lahjaksi joten hintaa en tiedä, mutta uskon sen olevan vähintäänkin keskihintainen tai arvokkaampi. Joka tapauksessa hyvä partakone. Lisäksi joskus ajelen turpakarvat kaulasta Gilletten käsihöylällä niin ei tuppaa iho niin punoittamaan ajon jälkeen.