IMDB Likipiteän sitä mitä odotinkin, leffan paras kohtaus on ihan alussa kun selitetään leffan kantava idea. Mitään sofistikoitunutta huumoaria on tosiaan turha odottaa, mutta se jotenkin sopii tähän. Huono huuomari on tässä jo huumoria sinänsä. Ja vähän mä välillä katoin että wottöfak. Jos jotain positiivista pitää sanoa, niin leffan maailmassa on sentään vielä 50%:lla ihmisistä ÄO on yli 100... Koska tätä ei päästetty suurempaan levitykseen, pitää tällä arvostelulla tällaista v**tuilun mestariteosta puffata
Saaks tota jostain Suomesta, kun sillä näyttää olevan Suomen ikäraja? EDIT: https://www.dvdplaza.fi/leffakanta/nayta.php?sid=5983
Tuli hankittua heti ilmestymispäivänä. Mun mielestä yksi scifin merkkipaaluista ja yksi uskottavimmista ja todennäköisimmistä tulevaisuuden visioista. Tän pitäis melkein kuulua yleissivistykseen. Tää saa varmaan oikean arvostuksensa vasta siinä vaiheessa, kun Mike Judge tekee elokuvan, joka kolahtaa suureen yleisöön ja aletaan tutkia miehen tuotantoa taaksepäin. Mun on vaikee pitää tätä komediana, kun tää on niin totta. Odotin Office spacen jälkeen hieman toisenlaista. Loistava tällaisenakin. Ei välttämättä kannata katsoa komediana vaan scifinä. Suosittelen :thumbsup:
Oivallinen satiiri tyhmentyneestä ihmiskunnasta. Tätä kyllä katselee mielellään, mutta hieman häiritsee elokuvassa esiintyvä rautalangasta vääntäminen. 3,5/5
Katsoin eilisiltana Idiocracyn telkkarista ja sitä katsoessa rupesi hieman ahdistamaan koska ihmiskunnan kehitys on oikeasti menossa tähän suuntaan.
Jep, hyvä idea leffassa, mutta ensimmäinen 10 minuuttia riittää kertomaan sen pääidean. Loppuleffa suht. turha.
Joo, katsoin myös tämän elokuvan. Ja aivan kuten ketjussa on ollut tapana, haukun toteutusta liian alleviivavaksi, kerron että olen huolissani kehityksestä sillä näenhän kuinka helvetin tyhmää sakkia jo nyt on ja muistan mainita että itse olen tosi älykäs.
Minäkin katsoin tämän ja tulin sitten tähän ketjuun ajatuksena haukkua elokuva yksinkertaistetuksi, liian alleviivaavaksi. Huomaan kuitenkin että ketjun mielipiteet ovat jo edellä mainitun mukaisia, eikä oma erinomaisuuteni erotu joukosta. Päädynkin sitten kirjoittamaan lyhyen satiirisen arvostelun jossa onnistun yhdellä kertaa sekä korostamaan muihin nähden ylivertaista älyäni, että leimaamaan muut ketjuun kirjoittaneet aiheettomasti itseään älykkäänä pitäviksi ja heidän mielipiteensä valtavirraksi ja täten naurunalaiseksi.
Onnistuit tuossa hienosti! Itse meinasin kertoa, että tämä elokuva oli hauska. Mutta eihän sitä voi sanoa, kun leffa oli liian yksinkertainen ollakseen oikeasti hauska.
Niin joo mutta kyllähän se pari kertaa nauratti etenkin alkupuolella. Loput 2/3 olikin aika järjetöntä kohkaamista eikä ollut edes Ferrelliä tai Jarkon suosikkia Jack Blackia mukana.
Mikäpä leffa ei muuttuisi paremmaksi, jos mukana on edes toinen noista suosikkikoomikoista! Iltaisin kun perehdyn kotonani matematiikan ihmeelliseen, mutta kovin kiehtovaan maailmaan, välillä ajatukseni lähtevät harhailemaan, ja huomaan että elokuvassa puhutaan totta evoluutiosta ja älykkyydestä. Tyhmät tuntuvat saavan, siis jälkeläisiä ja lisääntyvän kovin nuorena, älykkäät odottavat sitä oikeaa hetkeä (tai yleensä parittelukumppania) ja jäävät valitettavan usein ilman perillisiä. Ihmiskunnalle tuo on kyllä suuri menetys, mutta matematiikka- ja shakkikerhossa meillä on kivaa!
Mike Judge ansaitsisi enemmänkin mainetta satiirikkona. Toimistoympäristön ja Teksasilaisen pikkukaupungin jälkeen vuoronsa saa Idioluutiossa jo koko maailma ja kyllähän tässäkin pieni totuuden siemen piilee. Tarina nokkelasti perustelee elokuvan kökköhuumorin ja -tyylin. Paikoin toimii oikein hyvin, liiallinen kohellus syö tehoja.
Tää oli jotenkin liian tyhmä komedia. Vitsit ja naaman vääntelyt ärsyttivät enemmän kuin naurattivat. Piti katsoa kahdessa osassa, kun oli senverta tylsää menoa. *½
Lukeudun Mike Judge faneihin. Tuli katsottua uusintana parin vuoden tauon jälkeen. Edelleen leffa on ihan ykköskamaa! " I like money" :king:
Huh huh, olihan surkea. Mielummin katsoo Beavis & Butt-Headin höröttelyä musiikkivideoiden päälle kuin tätä. Mike Judge on kyllä väkisin vääntänyt tämän pökäleen. Office Space oli vielä ihan ok ja tähän verrattuna mestariteos. Onko sitten niin että tästä on pitänyt tehdä todella yksinkertaisen tyhmä että Jenkki-katsojat mieltävät jokainen olevansa elokuvan henkilöitä viisaammalla tasolla. Yksi tähti periaatteessa oivalliselle teorialle kansan tyhmenemisestä sekä Not, Sure -nimeämisepisodille. 1/5 Iso
Ei nyt ihan napakymppi, mutta oli tässä hauskuutta ja pointtia. Kyllä ainakin 3/5 pistäisin tälle. Office Space taas on todella kova ilman mitään vertauksia mihinkään.