Idols ja ratkiriemukkaat hetket

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana shack, 28.09.2003.

1. Hentsu

Hentsu Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Valitettavasti kävin kattomassa ton linkin, iho on varmaan viikon kananlihalla inhotuksesta.... "Karoliina on hirvee. Kauhee harakka joka vaa vinkuu! Peteeee jatkoooo ja Roniiiiiii ku ne o ihaniiiii!!!" Idols on täysi farssi.

2. att

att Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä kieltämättä vaivaa jonkin verran (aika paljonkin), että Karoliinan kaltainen laulaja jää finaalista pois ja tilalle äänestetään ohkaisella äänellä ja/tai vain sinne päin laulavia hymypoikia. Eikö A. Tuisku ole jo tarpeeksi? Ja kun kaiken huipuksi heitä sitten joskus ruvetaan soittamaan radiossakin.

3. ElvisThePelvis

ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    179
    Kyllä musta nämä valinnat menivät kutakuinkin oikein tässä Tuomarien valinta -jaksossa. Siis nythän on todettava, että kenessäkään Idols-kokelaassa ei ole todellista ainesta tähdeksi, ja oikeastaan on surullista, että (tänä vuonna) Suomella ei ollut Idols-taivaalle parempia tähtiehdokkaita tarjottavana. Mua lähinnä nauratti, kun Ellen vai olikse Heikki sanoi, että tuolla sohvalla istuu huippulaulajia tai jotain.

Mä missasin Peten tulkinnan viimeksi, mutta kun nyt näin tuon kertauspätkän, niin kyllä musta hän oli hyvä valinta (TÄSTÄ PORUKASTA SIIS) finaaliin. Pete herättää jotenkin mussa samoja fiiliksiä kuin Christian Fors, vaikka tyyppeinä ja laulajina kumpikin on aika erilainen. Kun mä Peten esitystä katsoin, niin kyllä musta tyyppi veti ihan OK sen biisin ja osasi kieltämättä katsoa hieman viettelevästi kameraan. Silti, tyypillä ei ole mikään kauhean vahva tai edes karismaattinenkaan ääni, mutta jos hän voittaa, niin mä en ainakaan näkis, että Suomen markkinoilla sen tyyppiselle äänelle mitä hänellä on (tulee mieleen jotkut Idols-artistit briteistä) ei ole kauheasti kilpailijoita. En mä silti usko, että hän voittaa finaalia.

Ja sitten Roni. Let's face it: Roni ei ole laulajana juuri ollenkaan muuntautumiskykyinen. Hänellä koko ajan on päällä niin äänessä kuin esiintymisessä tällaiset ushermaiset maneerit, ja kai hän ei voi niille mitään, koska ilmeisestikin pitää niin R'n'B-musasta. Sen genren biisit hän klaaraa ihan sulavasti, mutta jälleen kerran täytyy todeta, että hän ei tuo juurikaan mitään uniikkia juttua finaaliin. Musta oli kyllä ihan mukavaa, että Roni pääsi finaaliin, vaikka sitten sen takia, että rasistisuus ei vaikuttanut tähän asiaan kai sitten paljoa (vaikka suurin osa äänestäjistä taisikin olla pikkutyttöjä).

Karoliinasta mun pitää kai lopuksi kirjoittaa jotain, kun häntä näyttää niin moni arvostavan. Mä en tiedä sitten olenko mä yksin tässä, mutta musta Karoliina on kaikkea muuta kuin erinomainen tulkitsija. Okei, hän klaaraa biisit läpi ilman mitään pahempia epävireisyyksiä ja epäpuhtauksia, mutta se ilmaisu se ilmaisu. Eikö kukaan todellakaan pistä merkille, että hän ei tosiaankaan äännä sitä englantia laulaessaan puhtaasti, vaan ääntää siitä sanan vierestä mutta kuitenkin sillä tavalla, ettei sitä kuule kovin helposti. Mulle tulee sellainen fiilis hänen esityksistään, että tuossa lavalla on nyt joku tiukka suomalainen rokkimimmi, joka ei ole mikään loistava laulaja, mutta joka on päättynyt tsempata ja näyttää kaikille. Tämä aiheuttaa vaan sen, että minusta hänen laulamisensa ei ole kovin sulavaa. Oikeastaan, asian voisi ilmaista niin, että hän on kuin suomalainen naisnäyttelijä tulkitsemassa näytelmässä jotain kappaletta kuin että hän olisi täysiverinen laulaja. Olen pahoillani, mutta mä en pidä Karoliinan laulamisesta juuri sen ilmaisun takia.

4. trgo

trgo Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    5
    Ronin finaaliin pääsy ei yllättänyt sitten yhtään. Pete oli toisaalta yllätys, mutta kun ottaa huomioon äänestävän "kansan" sukupuoli- ja ikäjakauman, ei tulos sen kummemmin yllätä. Karoliinasta kyllä pidin.

Katri voittaa! ;)

5. jms

jms Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    En olis tuosta niin varma kun pikkutyttöjen armeija on huomannut, että äänestämällä suosikkiaan 20+ kertaa auttaa.<3<3

6. Sabbe

Sabbe Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minun täytyy kyllä sanoa, että ihan oikeat henkilöt menivät jatkoon. Ronin esitys on kaikista tähän mennessä esitetyistä yksi parhaista, siis aivan loistava. Varsinkin nyt uudelleen kuunneltua sen loistavuuden huomasi vieläkin paremmin. Roni olisi ansaitusti saanut voittaa kaikki muut ryhmät paitsi kyseisen ryhmän missä oli, koska Katri on vielä parempi. Roni laulaa nappiin, tunteella, ja esiintyy nappiin. Minusta häntä ei voi verrata esim. Tuiskuun. Se on sitten hyvä kysymys miten Roni kykenee esittämään muita musiikkilajeja, mutta tuon kyseisen lajin vetää kyllä niin hyvin, että ei mitään rajaa. Ja minä en edes kuuntele tuollaista musiikkia.

Tykkäsin kyllä Karoliinasta, mutta tässä on nyt muutamat asiat jotka tekee eroja. Karoliina tosiaan lausuu pikkasen erikoisesti, mutta enemmän ne liialliset manööverit ja hömppä persoona häiritsevät. Karoliinasta voi hyvinkin tulla kovakin tähti, mutta ei ole minun "idoli". Jos katsotaan nyt tyttöjen ja poikien määrää finaalissa niin jonkinlaisen balanssin luomiseksi molemmat oli hyvä olla poikia tästä viimeisestä ryhmästä.

Pete laulaa todella vahvasti tunteella, koko esitys ja laulu on ihan sen pohjalta luotua. Se esitys oli hyvä kokonaisuus ja kelpaa finaaliin. Mielenkiintoista myös nähdä miten Pete kykenee räväkkää materiaalia laulamaan, kyllä siinä äänessä tuntui olevan potkua. Petellä on hienoa juuri se, että ääni toimii suht hyvin ylhäällä ja alempana.

Finaalit alkaa seuraavaksi ja sitten nähdään ketkä vie pitemmän korren. Monilla näistä finalisteista on potentiaalia aika paljon vielä käyttämättä ja odotan toki parempia esityksiä kaikilta.

7. DVB-G

DVB-G Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    30
    Olipas kiva jakso Idols Extraa (s2 e08) 11.11.2005. Kerrattiin menneitä kamaluuksia ja hassutuksia ja loppupuolella musavideon tekoa seurattiin. Ihan lopussa näytettiin pidempi otos vibramiehestä.

Eniten tökki korvaa kun jatkuvasti oli piipitetty eli sensuroitu kirosanat pois, ja silti samoja kirosanoja paikoin päästettiin läpi. Miksi sensuroida, eikö SubTV-lähetyksissä pitänyt olla vapaampi linja? Jokaisessa tv:ssä esitetyssä kotimaisessa sarjassa ja leffassa on kuultu kymmenittäin/sadoittain kirosanoja, joita nyt siis oli yritetty peitellä. Luuvitosta tarjottakoon sille kukkahattu-ämmälle, joka tästä tekosievistelystä on vastuussa.

8. kartsa-7

kartsa-7 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kenelläkään olis klipsiä siitä mannestä joska päästelee tunteella? Sitä ei voi saada ikinä liikaa?

9. palze

palze Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Löytyy kyllä, mutta kovin on lyhyt pätkä :weep:

10. jms

Saadut tykkäykset:
    4
    Mutta tätä katsoo myös pienet lapsukaiset nääs.

11. Villepoh

Villepoh Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

Idols-keskustelufoorumista lainattua: "Saldo aukes eilen. Äänestin Ronia 44 kertaa <3 <3"

12. cuetec

cuetec Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei oo todellista.

Kertokaas mulle kalkkikselle tästä teinislangista:

Mitä tarkoittaa hymiö "<3" sillä mulle tulee mieleen lähinnä kaulus ja tissit? :hitme:

Entä miksi sanotaan että joku on "ihQ", kun tarkoitetaan ihanaa? Ymmärrän jos sanottaisiin että "helvetissä on qmaa" tai "hei qle kaiffari", kun niissä q korvaa nokkelasti tavun "kuu", mutta miten ihana voi olla ihq eli ihakuu?

13. shield

shield Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    3
    Kato se on vähä niinq sydän kylellään, tiätsä... :rolleyes:

Hyvä kysymys. On todella raivostuttavan näköistä / kuuloista.
    Lyhenteen keksijä pitäisi raahata saunan taakse.

14. jms

Saadut tykkäykset:
    4
    Katrilla oli tosiaan vähän kireä ja epäpuhdas yläpää, muuten tyylipuhdas veto. Pauliina myös ihan hyvä, ääni mielytti omaa korvaa enemmän kuin ennen. Agnes oli agnes, persoonallinen ääni, mutta onko muuta? Ronilla tuntuu olevan showmiehen elkeet ja kappalekkin oli vaihtelua. Ilkka veti sitten kissiä, kuulosti aika mitäänsanomattomalta. Pete perussuorittaja, aika neutraali. Hennalla ikäisekseen ja kokoisekseen vahva ääni, ihan jees.

Ilkka tippukoon.

15. Sonny Burnett

Sonny Burnett Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Pari minuuttia katsoin lähetystä jääkiekkomatsin jälkeen, enkä voi ymmärtää miksi nämä poppiohjelmat aina pilataan sillä "nykimisefektillä"!!?? Tuokin ohjelma, jopa ne pari viimeistä minuuttia, oli aivan kauheaa katsottavaa sen vuoksi... :sick:

16. cuetec

cuetec Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

Jassoo! No nyt mäkin hokasin. Ei tullut mieleenkään, kun oldskoolina käännän hymiöitä 90 astetta oikealle yrittäessäni ymmärtää niitä..

17. niiles

niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    1
    :D :D :D :D
    Tais kolmenkympin saldo mennä taas heti kiinni.

18. Imlego

Imlego Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    2
    Muuten ei väliä, mutta Pete, Katri ja Agnes kolmestaan loppukahinoihin.

19. Sabbe

Sabbe Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Olipas aikamoinen setti tuo ensimmäinen finnaali. Kaikki olivat hyviä, tosin Henna ansaitsee pudotuksen mielestäni. Ilkalta myös vähän odotettua heikompi esitys, mutta kyllä tässä vaiheessa finaaliin kelpaa vielä.

Katri: Rakas Katrimme oli taas erittäin kaunis, ihana ja tunteellinen esittäjä. Todella hyvin vedetty. Laulu ei mennyt aivan nappiin, mutta se voidaan nyt tässä vaiheessa antaa anteeksi. Jatkoooooon! Saa minun kirjoissani jaetun ykkössijan tämän päivän esityksistä, toinen sija selviää lukemalla lisää.

Pauliina: Hänen esitys oli hyvä, kelpaa finaaliin. Biisi oli vähän mitä oli ja rupes vähän huvittamaankin se, mutta hyvin vedetty.

Agnes: Jälleen kerran hyvä esitys, mutta taas se biisivalinta oli jotain ihan hirveää. Edellisen kerran kun Agnesta kuultiin veti hän Tallulahia ja nyt biisi jossa on aika paljon samaa tyyliä kuin tuossa, mutta ehkä vielä hirveämpi. Agnes ansaitsee ehdottomasti jatkopaikan, mutta voi kun toivon jotain vähän toisenlaista biisiä ensi kerralla.

Roni: Tämä esitys oli hyvä, mutta Ronilla oli nyt hieman liikaa vaihdetta päällä. Hän innostui tosiaan niin paljon, että se meni jo vähän yli. Ihan hyvin vedetty kuitenkin ja ehdottomasti etiäppäin.

Ilkka: Vähän nihkeä esitys, se pomppiminen ehkä sopi biisiin, mutta kuitenkin.. huoh. :) Ilkalta on parempaa nähty ja niukasti pääsee kyllä jatkoon tästä ryhmästä, oli se kuitenkin ehkä parempi esitys kuin Hennan.

Pete: Noniin, nyt päästiin siihen jaettuun ykkössijaan. Pete oli yksinkertaisesti niin hyvä, että jos Katri olis ollu yhtään huonompi tai Pete yhtään parempi niin sitten olis täytynyt pistää Pete puhtaasti ykköseksi. Tällä erää tyydytään kuitenkin jaettuun ykkössijaan. Pete esiintyi todella hienosti, vaihdetta oli päällä aika paljon, mutta ei mielestäni liikaa. Uskomattoman hyvä esitys lähinnä. Peten ääni toimi tässä biisissä nyt kyllä niin hyvin että huhhuh. Kun vertaa esimerkiksi Ilkkaan ja Roniin tulee valtavia eroja. Roni ja Ilkka molemmat laulavat ihan samanlaisella äänellä kokoajan, mutta Pete vetää vahvaa ja hentoa ja vaikka mitä, kaikenlisäksi todella toimivasti. En tällä kertaa edes huomannut mitään erottuvia virheitä laulussa vaan todellla hyvin veti. _Ehdottomasti_ jatkoon.

Henna: Ihan jees oli, mutta ei taida Hennan rahkeet riittää ainakaan vielä tässä porukassa. Esitys oli nihkeä, ja kaikinpuolin vähän nihkeä. Yritystä kuitenkin oli ja ei missään nimessä heikko esitys.

Semmosta.. saas nähä mitä käy. Tuhlasin jopa valtavasti rahaa äänestämällä sekä Katria, että Peteä. Olivat molemmat vaan niin hyviä, että oli pakko. :)

20. Mahoney

Mahoney Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    7
    Mistäs tuo "a" tuohon tulee, jos se korvaava tavu kerran on "kuu"? Eikös se silloin ole "ihkuu" eli "ihkua", ja ihku puolestaan taitaa olla se lempinimi sanalle ihana. En ole kyllä mikään asiantuntija, vasta kesällä taisin täällä kysellä, että mitä hittoa se IHQ edes tarkoittaa...