Idols ja ratkiriemukkaat hetket

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana shack, 28.09.2003.

1. Villepoh

Villepoh Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Heh heh. Kohta päästään tänne viestiketjuun taas hajoilemaan, kun Ilkka on jatkossa... On se ;) Vaaleenpunaiset kännykät on puhuneet koko saldon voimalla :love:

2. trgo

trgo Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    5
    Ei perskutarallaa, näinhän siinä sitten kävi! :cool:

No Katri voittaa!:love:

3. Professional

Professional Stirlingite Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    631
    Kiitoksia äänestäneille :)

Olipa jännää

4. Sabbe

Sabbe Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei saatana, siis ei SAATANA. Oli pieni fiilis kyllä selkärangassa, että näin käy. Pete putosi ja Ilkka, löysä sirkkeliääni, jatkaa finaaliin. No tuli sentään Pete kolmanneksi, joka on kuitenkin hyvin.

Tämän jälkeen uskoisin Katrin vievän Ilkkaa mennentullen finaalissa ja minä siirryn täysin Katrin taakse. Olisi tullut aika paljon mielenkiintoisempi finaali jos olisi ollut Katri ja Pete, mutta nyt se on Katrin sooloilua.

Toivotaan, että se voittaja menee edes oikein seuraavalla kerralla. Katri on ihan ensimmäisestä koelaulusta asti ollut minun suosikkejani, Pete tuli vasta myöhemmässä vaiheessa huomatuksi. Katrin voitto olisi hieno juttu kyllä.

5. jms

jms Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    4
    Pete veti kyllä taas niin nuotin vierestä, että melkein ansaitsikin tippua. Katrille se olisi kyllä ollut helpompi vastus kuin wannabeIlkka.

6. KipaK

KipaK Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Onneksi Ilkka pääsi jatkoon toivottavasti tämä show mies vie voiton kotiin. Ainoa koko kilpailusta kenen tempauksia / persoonallisuutta jaksaa katsella jatkossakin.

Kun Idols kerran lähti karsinnoista lähtien jo tällä show / ulkonäkö meiningillä tähän hommaan ja että pelkkä laulu ei ratkaise niin mielestäni Ilkan voitto on ihan ansaittu. Ilkan laulu ei ole kilpailun parasta, mutta hän tosiaan on ainoa kuka voi pysyä julkisuudessa hieman pidempään.

Pete oli liian tylsä ja heikko laulamaan:eek: . Katrilla ei taas ole minkäänlaista persoonallisuutta:) . Eiköhän Ilkka vie tämän kilpailun pystyyn.:king:

Kaikenkaikkieen todella tylsä Idols kilpailu...:sleep:

7. Villepoh

Villepoh Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

Äläpäs sano. Valtaosa tekstariäänistä tullee koko kisaa ajatellen teinitytöiltä ja ihqua poikaa ne uskoakseni äänestävät ennemmin kuin tyttöä. Laulutaidoillahan arvioituna Ilkan olisi pitänyt tippua jo aikapäiviä sitten.
    Näen asian myös niin, että finaaleiden alettua oli aivan sama kuinka hyvin aina laulunsa vetävät. Idoli-aktiivit (jotka äänestävät ja maksavat vielä siitä) äänestänevät aina samaa tyyppiä ja suosikkiaan, koska haluavat nähdä tämän jatkossa. Laulusuoritus ei siis oleellinen. Onkos toi Ilkka edes ollut tippumisuhan alla? Kyllä hänellä on varmasti jättimäiset äänestäjämassat takanaan.

8. Villepoh

Villepoh Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Näyttivät äänestystuloksia julkistettaessa pätkiä lauluista. Oli kyllä aivan hirvittävän epävireistä ja heikkoa laulua. Parempaa kuulee karaokessakin.

9. Gordon

Gordon Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    6
    Ja todelliset voittajat ovat levytysopimuksen saavat. IS:n mukaan kaksi saa levytyssopimuksen ja kolmea muuta harkitaan. Eli voittaja varmasti saa sopparin ja Agnes luullakseni on toinen sopparin kirjoittava. Taso on niin matala ollut, että sopimusten määrä jää varmaankin noihin kahteen. Huomasitteko, kun yleisö kirkui tulostenjulkistamislähetyksessä Katrin ja Pelle-Ilkan suorituksille, siitä ajattelin että Pete varmaankin putoaa.

10. Sabbe

Sabbe Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä se tosiaan ole mitenkään varmaa, että Katri voittaa, mutta ajattelin lähinnä suoritusten puolesta Katri vie Ilkkaa mennentullen. Jos Pete olisi ollut toisena niin olisi tullut siinä mielessä ainakin minun makuuni tasaisempi kamppailu. Lähinnä toivon suuresti, että myös kansan enemmistö taipuu Katrin puolelle ensi kerralla.

Katri voittoon! :love:

11. Villepoh

Villepoh Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0

No niin vie. Noiden kahden vikan tasoero on kyllä valtava.

Katri voittoon! :king:

12. ElvisThePelvis

ElvisThePelvis Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    179
    Mä pistin nauhalle ton lähetyksen, joskin katsoin sitä puoli tuntia lopusta ja tuon tuloslähetyksen. Kyllä musta on selvää miksi Pete lähti. Tämähän ei edelleenkään ole laulukilpailu, vaan tässä haetaan idolia, ja laulaminen ja sen taso, valitettavasti, on vain yksi osa sitä.

Täysin heterona miehenä (tuleekohan mulle nyt kuittailuja tästä :D ) voin sanoa, että kyllä Ilkalla sittenkin on enemmän sitä sex appealia, vaikka onkin tuollainen laiha&pitkä-kaveri. Pete, vaikka osasikin katsoa kameraan viettelevästi, näyttää kasvoiltaan ihan pikkupojalta (tai no vähän siinä on Conan-meininkiäkin) ja se varmasti pudotti Peten pisteitä. Toinen juttu on se, että vaikka Ilkan laulu ei ole mitään maailman parasta (kyllä kun Ilkan suorituksia kuuntelin, niin aikamoista epävireisyyttä siellä on, ja edelleenkin ääni on jotenkin ohut ja vähän sieluton), niin silti hänellä on uniikimpi ja ehkä vähän kansainvälisempi soundi kuin Petellä. Kyllä mulle tuli mieleen heti, kun noita kertauksia katselin ja kuuntelin, että Peten lauluääni on Ilkkaa enemmän sellainen, että heti uskoo/tietää, että suomalainen siinä laulaa. En puhu (tällä kertaa) ääntämisestä, vaikka siinäkin on omat ongelmansa, vaan yksinkertaisesti äänestä. Petellä on enemmän 'tavis'-ääni kuin Ilkalla.

Täytyy kyllä sanoa, että aivan surkea taso on kyllä tämän vuotisessa Idolssissa. Oli voittaja kuka tahansa, niin on aika varmaa, että samaan kastiin menestyksen puolesta voittaja menee kuin vaikkapa IndX, Jane tai Gimmel. Ilkasta puhuinkin jo, ja minusta Katri ei yksinkertaisesta ole mitenkään erikoinen. Kyllähän osaa laulaa ihan snadisti (mä taidan olla liikaa kuunnellut nyt Jonea) mut se ei riitä. Taitaa se riittää Idols-voittoon, muttei taida ihan monivuotiseen uraan riittää. Edelleenkin pitää sanoa, että kun tätä finaalikolmikkoa (tai nyt kaksikkoa) katsoo, niin pahimpienkin ykkös-Idols-finaalikolmikon vihaajien täytyy myöntää, että Hanna, Jani ja Antti olivat todella tasokkaita tämänvuotiseen kolmikkoon verrattuna.

Ihan viimeisenä asiana toivon, että Ilkka olisi oppinut nyt ainakin sen, ettei Robbie Williamsin biisejä kannata valita, ellei laulaminen ole täysin hallinnassa. RW:n biisit voivat tuntua helpoilta ja toki ne ovat sellaisia anthem-maisia, että niillä saa yleisön mukaan tunnelmaan, mutta ne eivät missään nimessä ole helppoja, ei vähiten siksi, että niiden biisien esittäjällä on niin persoonallinen ääni ja tyyli. Pete taisi mennä samaan lankaan Bon Jovin suosimisessa, vaikka sen biisejä onkin ehkä hieman helpompi rallatella kuin RW:n.

13. darni

darni Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Ajatelkaa mitä tapahtuisi, jos Ilkka voittaisi ja pääsisi World Idol kilpailuun :eek:

14. Liekinheitin

Liekinheitin Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    95
    Gimmel taisi kuitenkin painia varsin eri sarjassa menestyksen suhteen kuin nuo kaksi muuta. Indx:n kotisivuja taas on päivitetty viimeksi viime tammikuussa :D

Hyvin todennäköisesti voittajankin myyntiluvut tulevat olemaan vaatimattomia, koska mitään todella ihmeellistä ei ole nähty tai kuultu. Popstars2 antoi jo esimakua, samoin nämä Christian Forssit ja Anniina Karjalaiset. Katri on kuitenkin :love:, onnea ja menestystä.

15. Marxme

Marxme Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    En ole vieläkään päässyt jyvälle miten Peteä kehutaan niin paljon, omasta mielestäni kun miehellä on epä- ja ylävireinen ääni mikä on vielä aivan liian kirkas suurimpaan osaan kappaleista.

Peten äänelle sopii 5% kappaleista ja tuo eilinen Apulannan veto minun korvaani kuulosti erittäin huonolta. Petellä on myös melko rajoittunut ääniala ja mies muuttelee ääntään huonosti ja liian paljon. Peten ääni on puhtaasti sellainen osa tykkää osa ei, ja minä kuulun jälkimmäiseen luokkaan. Myös Peten ajoittain robottimainen esiintyminen häiritsi. Kaikki vedettiin liian varmanpäälle ja paljon harjoittelemalla jolloin yllätyksellisyys katosi.

Katrilla taas alapään äänet välillä karkaavat käsistä ja ylä-äänissä on pienoista epäpuhtautta ja vire ei meinaa pysyä hallussa. Mutta Katri on ehdottomasti laulullisesti tällä hetkellä paras näistä ja kehitettävissä todella hyväksi iskelmäprinsessaksi. :D

Ilkan laulannassa on taas aika paljon hajontaa ja virheitä, mutta mutta miehen ääni on kuitenkin hieman erikoislaatuinen ja lauluvirheet johtuvat lähinnä olemattomasta laulutekniikasta. Eli Ilkastakin saa kehitettyä ihan varteenotettavan popparin.

Agnesilla oli ehkä paras lavakarisma ja laulukin oli hyvää. Esiintyminen näytti siltä niinkuin sen pitääkin eli esiintyjä nauttii todellakin tekemisestään ja on oma itsensä. Tosin Agnesillakin ääniala oli hieman rajoittunut, mutta hän osasi lauluvalinnoillaan häivyttää ongelman. Odotan päivää, jolloin ilmoitetaan levysopparista.

------

Edelliseen idolsssiin vielä. Otetaan esimerkiksi Antti Tuisku joka ratsasti kanssa teinityttöjen äänillä pitkälle finaaleihin. Miehen laulutaito ei todellakaan ollut kummemmin tämän vuotista paremmalla tasolla ja virheitä tuli todella paljon.

Mutta miten kävi. Antti istutettiin laulutunneille ja mies on nyt myynyt mielestäni ihan hyvän määrän levyjä ja istuu omaan genreensä mukiin menevästi. Ja laulukin kuulostaa minun korvaani siedettävältä, mutta kohderyhmälleen se on kuin hunajaa.

16. Patu

Patu Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja silti molemmat on ihan p**koja.

17. tsinivuo

tsinivuo Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    1
    Tasoero idoliykköseen on huomattava, niin mitäänsanomaton on finaalikaksikko. Voittajan levy on alelaareissa ennenkuin kukaan sitä ehtii tajuamaankaan. :)

18. Ize

Ize Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    0
    En katsonut viimeisintä karsintaan, mutta mitä aiemmin olen Idolsia katsonut, niin kyllä minä olen Peten esiintymisestä ja rohkeudesta pitänyt. Enkä hirveitä puutteita ole lauluäänestä löytänyt, siis sellaisia mitä nyt ei pop-idoleilla muutenkaan olisi.

Jäljelle jäänyt pari ihmetyttää kyllä. Katria kehutaan, mutta kyllä mun korvaan, ainakin aiemmin, on särähtänyt pahasti lauluääni. Ilkasta taas en pysty kommentoimaan mitään, ihan hengetöntä vedätystä yhdellä nuotilla. :|

Jos meno jatkuu samanlaisena, niin Ilkka voittaa ... vaikka on minusta ollut selkeästi huonoin viimeistä 10-12:sta karsijasta.

19. att

att Guest Tukijoukot Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta mikä on miehen laulutaito live-tilanteissa? Ei ole tullut konserteissa käytyä, joten en osaa itse arvioida, mutta pahaa pelkään. Levyllähän lähes kuka tahansa saadaan kuulostamaan suht hyvältä ja virekin voidaan viilata kohdalleen. Live-tilanne sitten erottaa jyvät akanoista. Tosin, kyllähän harjoittelu ja laulutunnitkin varmasti auttavat paljon. Antti olisi minusta istunut hyvin tämänvuotiseen Idolsiin. Hanna ja Jani olivat ja ovat ihan omalla tasollaan. Olisihan tänäkin vuonna ollut tarjolla parempia laulajia, mutta äänestäjät pudottivat heidät jo aikoja sitten, mm. välierissä. Sinänsä olen jo lopettanut harmittelun ja seuraan tilannetta ihan huumorilla, joten aivan sama kuka voittaa. Levyä en kuitenkaan osta. Toisaalta jopa ihan hauskaa, että Ilkka on näin pitkällä, sillä se kertoo niin paljon ohjelman kohderyhmästä.

20. Marxme

Marxme Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Kaksi kertaa olen Antin livenä nähnyt eri "festareilla". Ainakin toisen veti varmasti livenä ja kuulosti selkeästi paremmalta mitä aikanaan idolsissa. Ei nyt mikään maailman paras vieläkään, mutta kuten sanoin siedettävältä se kuulostaa.