Vai niin, minulla on hyllyssä noin 450 alkuperäistä CD-levyä, 300 DVD:tä ja satakunta vinyylialbumia, mutta viime vuosina on uusien äänilevyjen ostaminen loppunut melkein kokonaan. Syykin on selvä: Aika harvaa äänilevyä viitsii kuunnella useammin kuin kerran. Useimpia nykyään julkaistavia levyjä ei viitsi kuunnella edes yhtä kertaa kokonaan. Ja ne harvat monia kuunteluja kestävät wanhat klassikkolevyt löytyy jo hyllystä, joten miksi haalia hyllyyn enempää kamaa. Sen sijaan hyvän ja vaikka vähän keskinkertaisemmankin elokuvan kyllä katsoo useampaankin kertaan.
Noh, kaikki mahdolliset ale:t ja nettipaikat on käyty läpi jotta olen saanut noi kerättyä suht' halvalla
Ikää löytyy parikymmentä, levyjä hiukan enemmän, eli 23.. Soitin ollut vajaan vuoden.. Ja lappeen Rannan teekkarielämystöä edustan, joten valtio mulle levyt tarjoo
En kyllä usko että ikä ja levyjen määrä mitenkään suuresti ainakaan dvd:iden kyseessä ollessa hirveästi korreloi. Itse olen 34-vuotias ja dvd-levyjä on hyllyssä n. 120 kpl, hankittuna n. 2,5 vuoden aikana. Äänilevyjä on huomattavasti enemmän, en ole laskenut, mutta satoja cd-levyjä ja satoja vinyylejä kuitenkin. Ja koska olen musiikin harrastaja itsekin, kyllä noita äänilevyjä tulee myös kuunneltua aina silloin tällöin ja uusikin tarjonta on usein ihan laadukasta (kuten kotimaisista uusista bändeistä Giant Robot esimerkiksi) eikä niitä kaikkia klassikkolevyjäkään vielä hyllystä löydy. Eniten harmittaa se, kun ei ole oikeastaan tarpeeksi aikaa käyttää kaiken tuon median soittamiseen jota kotoa löytyy, tuohon kun vielä heittää päälle jotain 600 vhs-kasettia joissa on mitä milloinkin (suurin osa itse nauhoitettuja, joissain leffoja, joissain tv-sarjoja (muutamia täydellisinä kokoelmina) tai dokumentteja tai cd-levyjä äänitettyinä... ja sitten vielä tuo nuoruuden kokoelma c-kasetteja joita niitäkin on muutama sata kappaletta. Itse asiassa kotona on noita äänitteitä tuhansia kappaleita ja vähän joka hylly on pääasiassa täynnä erilaisia äänitteitä.
Ikää on 20, leffoja n 160. Mielenkiintoista on se, että levyistä 130 on ostettu 4kk aikana. Viime ajat metallihommissa Tukholman seudulla.
26 wuotta wanha, levyjä hyllyssä 81 ja kolmivuoro-orjana valtiolla "töissä"... Soitin ostettu Kesäkuussa 2001. Edit: Vähän päivittelin tietoja...
Kannan myös korteni kekoon: Ikää 30 v. / levyjä en ole laskenut mutta on reilusti yli 100 kpl, muutama leffa on aina postissa tulossa...
thredin aloittajalla ikää 18v ja levyjä 29 ja kaverit katteli kun olin innostunut ostamaan niitä viimeaikoina vähän enemmän. ehkä oon kitsas mutta sanoisin että n.5 vuotta tästä eteenpäin niin meikä ehkä liittyy tuohon sataklubiin. ehkä pitäisi aloittaa uusi thredi aiheella paljonko käytät vuodessa rahaa levyihin.
25v / 78 leffaa + 5 tilauksessa.. Soitin 9kk. Kyllä se satanen rikkoutuu vielä tänä vuonna kevyesti ..
päivitystä vanhaan: Ikää tullut pykälä lisää ja levyjä on n.170 työ on samaa shittii edelleen :grr: :grr:
Ikää on 44 ja DVD-levyjä on 200 + SVCD:t noin 100. Jälkimmäisiä on kertynyt siksi, että yksi PC on pyhitetty vain noita tekemään.
Ikää on 25 vuotta ja levyjä hyllyssä vasta 8. Tosin DVD-soitinkin tuli hankittua vasta tasan 2 kuukautta sitten. Lisäys: Ja tilauksessa 5