Yllätyin, kun tästä Jarno Saarisesta kertovasta sarjasta ei ollut vielä ketjua. Kyseessä on kuusiosainen televisiosarja, joka kertoo Jarno Saarisen ja hänen tyttöystävänsä Soilin elämästä 60- ja 70-lukujen vaihteessa. Mulla ei ollut juuri aiempaa tietoa Jarno Saarisesta, paitsi että hän kuoli onnettomuudessa ja oli taitava ratamoottoripyöräilijä, mutta sarja paikkaa hyvin tätä aukkoa sivistyksessä. Olen katsonut vasta kaksi jaksoa, mutta sarja vaikuttaa oikein hyvältä. https://areena.yle.fi/1-64825119
Joo, lineaaritöllön puolella ei ole vielä enempää näkynyt, hyvä sarja kaikenkaikkiaan, toisen päähenkilön Soilin tarkastama ja hyväksymä kuulemma, itse olin juuri joku natiainen tuohon aikaan, reilusti alle kouluikäinen ja kallein omaisuus oli Yamahan lippalakki, josta se lippa piti roheasti kääntää ylös, niin että Yamaha näkyi, samoihin aikoihin meni myös Sammy Babizin. T: Vesku
Tuli katseltua Areenasta kokonaan pari viikkoa sitten. Pettymykseksi omaan makuun tämä sarja jäi. Sarjahan alkaa suurin piirtein Jarnon ensimmäisestä MM-sarjan startista Imatralla ja kertaa historian TT:n MM-sarjan kisoista ja niiden kiertämisestä. Tuo historia oli itsellä jo luettuna ennestään ja tiesi sitä kautta päätapahtumat. Itse olisin odottanut enemmän kerrontaa tapahtumista ennen MM-sarjaa. Jarnohan ehti kiertämään pienempiä ratakisoja ulkomaita myöten. Ja ennen ratapuolelle siirtymistä voitti muutaman Suomen mestaruuden jääradalla. Sarjassa toimintakohtaukset jäivät aika minimaalisiksi, kun kisoista näytettiin lähinnä viimeiseltä kierrokselta pätkä, yksi ohitus tai pari mutkaa tai jotain vastaavaa ja ehkä joku satunnainen onnettomuus. Varmaan budjetit tietysti tuli vastaan näissä, ettei ollut rahaa tehdä enempää cgi:tä vaikka oli siellä oikeitakin stunttikuskeja. Draamaakin oli aika vähän ja henkilöiden luonteen piirteetkin jäivät pinnalisiksi. Jarnosta lähinnä päättäväisyys ehkä ainoana. Jarnostakin olisi varmasti saanut paremmin irti ottamalla vaiheita ennen MM-sarjaa ja teini/lapsuusaikaa. Ainoat toiset henkilöt henkilöt/hahmot, joista jotain luonnetta avautui olivat Soili ja Phil Read. Kyllähän tuon katsoi, kun toki historia ja moottoriurheilu kiinnostavat aina. Oma arvosana. 2,5/5