Tässä muutama,joitain jää kuitenkin pois. Alien Aliens Se7en Pulp ficton Blade Runner Memento The Good, The Bad and the Ugly Tombstone Goodfellas The Killer Batman Matrix (kaikki) Leon Full Metal Jacket (alkuosa ennen sotaan lähtöä) Dark City Gladiator 8MM Twelve Monkeys Blade (kaikki) Platoon LOTR (kaikki) The Cell
-Kaikki LOTR -elokuvat -Star Wars Episodet: I, II, III, IV, V, VI -T1 ja T2 -Pulp Fiction -Kill Bill 1&2 -Sin City -Alienit -Matrixit -The Fifth Element -Gladiator -Blade 1, 2 & 3
Onko tosiaan niin että katsot aina yhden leffan kahdessa kuukaudessa ja se on sitten kaikessa maailman paras, kunnes katsot seuraavan taas kahden kuukauden päästä ja se perii edellisen tittelin. Jos seuraa postauksiasi alusta asti, niin tämä on erittäin toimiva tulkinta
Jotain tästä ihan lonkalta; Almost Famous Ehkä tiukin soundtrack! Sydäntä lämmittävä pätkä. Lost in Translation Kuin myös. Big Lebowski The dude abides. Sekä tietysti Pulp Fiction "I'm a mushroom cloud laying motherfucker, motherfucker!"
8½ (1963) Andrey Rublyov (1969) Battaglia di Algeri, La (1966) Bronenosets Potyomkin (1925) Buono, il brutto, il cattivo, Il (1966) Cabina, La (1972) (TV) Chelovek s kino-apparatom (1929) Chinatown (1974) A Clockwork Orange (1971) Dr. Strangelove (1964) Fanny och Alexander (1982) The Holy Mountain (1973) Léon (1994) Ladri di biciclette (1948) Mulholland Dr. (2001) Network (1976) Passion de Jeanne d'Arc, La (1928) Pulp Fiction (1994) Repulsion (1965) Seppuku (1962) Seul contre tous (1998) Seven Chances (1925) Sunrise: A Song of Two Humans (1927) Ugetsu monogatari (1953) Valerie a týden divu (1970) Vargtimmen (1968) The War Game (1965) White Heat (1949) Zerkalo (1975)
Listalla on paljon hienoja leffoja sekä kymmenkunta tuntematonta, jotka tekijänsä/ajankohtansa perusteella vaikuttavat mielenkiintoisilta.
Tuskin yllättää ketään tää lista (ei järjestyksessä): Mulholland Drive Aliens Godfather part I Terminator 2 Pulp Fiction The Shining Evil Dead Sixth Sense Sin City Der Untergang Varmasti hyviä unohtui.. ainakin once upon a time in the west ja good, bad and the ugly
YMDB on hyvä paikka tehdä noita TOP20 elokuvalistoja. Sen jälkeen kun on sinne parhaat leffansa listannu, voi linkin heittää tähän ketjuun.
En oikein honannu sun tarkoitusta.. kaikkihan tänne on noita listojaan laittanut, mikä ero minun tekeleessä on?
Ei ole pottuilua, mutta miten ihmeessä T2 ja DH voivat olla hyviä muistoja lapsuudestasi, jos sulla on ikää 19? T2 on itselläni lähellä sydäntä senkin vuoksi että se oli ensimmäinen leffa missä Bristolin penkitkin tärisivät bassoista kun kävin sen aikoinaan siellä katsomassa. (siis itse huomasin ensi kertaa...)
Itsellä on ikää piirun alle 18, mutta silti katselin Terminaattoreita ja Die Hardeja ensimmäisen kerran kun olin melkoisen pieni poika...
Sama. DH oli varmaan ensimmäisiä raakoja elokuvia mitä olen nähnyt. Ja heti nappasi DH nähty lukemattomia kertoja.
Nojoo, ajattelin vaan että sä synnyit samana vuonna kuin DH oli teattereissa (tai olit 2-3 T2:n aikaan). Mutta näkihän ne tietysti videolta jälkeenpäinkin. Olisin vaan luullut että teidän lapsuuden muistoja olisi esim. Matrix.
Näin jos jatketaan offtopicci linjalla niin minulla on ikää 24 ja parhaat lapsuudenmuistot elokuvista ovat juuri tyyliin terminator, die hard, alienit, indiana jonesit, star warsit, conan :thumbsup: Kaikkea tuommoista tuli pienenä katseltua. Ja hauskaa oli. Tosin joskus ihan penskana näin kerran painajaisia scrittersseistä. Ei mistään predatorista tms, vaan crittersseistä.
Juu...ammuu (ja katselee lehmien syöntiä öiseen aikaan auton ikkunasta) Itsellä menee leffojen paremmuus sen mukaan, miltä tuntuvat, eikä niinkään niiden yleisen paremmuuden mukaan. Otsikko: yksi kaikkea...no muutama Komedioita: kaikki Jim Carreyn sähellykset menee, tosin Cable Guy on Carreyn ehkä paras komedia sen hulluuden ja pimeän huumorin takia. Onhan Carrey draamatkin katsottavia, muttei siitä sen enempää. Draamoja: Näitähän riittää, pistetää muutama. American Beauty on ehkäpä yksi parhaista draamoista, joka saa katsojan edes hieman ajattelemaan. (uusimmista Match Point oli todella antoisa, vaikken Allenin leffoista yleensä välitä vähääkään). Toiminta: Die Hard 1, 2, 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8, 9, ...oho taisi tulla muutama liikaa. No kuitenkin Willis viinanhajuisenatupakkasuussaolevana tyyppinä on hauskaa katseltavaa ja muutama lasinsiru jalkapohjassa. Die Hardeja katsellessa voi heittää aivot totaalisesti nollaan, tiiätsä kato. Scifi: Tompalta löytyy hyvä scifi pätkä nimeltään Minority Reports. Hienot värimaailmat omaava pätkä. Seikkailu: Intiaani Jounin seikkailut on todella jees. Myöskin uudemmista löytyy helmiä, kuten esim Mummin Paluu ja Mummio ovat ihan jees...heh. Ei osaa kategorioida: Maailmojen sota, Good Will Hunting, Magnolia( heh liikaa Tompan pätkiä listassa), Lentävä linna, Sormusten her...no ei sittenkään liian tylsiä, Moottoripyörä päiväkirja, Kill Bilit, Miehuuskoe, Returner...ja paljon muuta. Myöskin jotkin todella huonot elokuvat voivat olla viihdyttäviä ja sanotaan niistä lopuksi Golden Ninja Warrior niin luetteloni on täydellinen... ps. ja kyllä olen katsonut myöskin mustavalkoisia leffoja ja jopa 60 luvulta ! heh...mutten muista yhdenkään nimeä, joten luultavasti en ole niistä hirveästi välittänyt, mitä nyt ne perinteiset eli Tuntematon ja Kane...en jaksa olla sellainen, joka elää liiaksi menneisyydessä ja antaa ajan jo jättäneille liiaksi arvoa. -Carpe Diem -Ai kärppä vai?
minä kun muutkin... Muutamia elokuvia mihin en kyllästy: - Forrest Gump - Groundhog Day - Shawshank Redemption - The Saint - The Thing Sekä tietenkin perinteiset Matrixit, LOTR:it, StarWarssit, Alienit, yms. muu scifitauhka mitä olen katellut koko ikäni (melkein 30v).