Semmonen kysymys kun minulla on nyt vahvistimena harman/kardon avr 132 ja etukaiuttimina audio pro soniq 404. Olisin nyt ostamassa itselleni keskikaiutinta ja ajattelin tuota uutta audio pro wigo 120. Mites kun nykyiset 404:t on 8ohm ja tuo wigo on 4ohm. Tuottaako ongelmia? Ja subina on sub soniq. kiitos!
Kysyisin vielä tässä samalla asiaa koskien kaiutinjalkoja. Onko mitään nyrkkisääntöä tai muuta siihen minkä kokoinen kaiutinjalan ylälevyn koon pitäisi olla itse kaiuttimeen verrattuna. Ja onko noissa jaloissa yleensä mitään kiinnitys mahdollisuutta noille kaiuttimille, kun taloudessa asuu 2v pikku neiti. Ettei kajarit löydy joku päivä lattialta *ei kuitenkaan kiinnostais ruveta ruuvailemaan kajareita pohjasta kiinni millään ruuveilla..
sinänsä koolla ei ole merkitystä vaan massa ratkaisee... paras kaiutin jalka sinulle olisikin putkenmallinen teline jossa sitten siinä putkessa olisi täys satsi hiekkaa tms juurikin painoa tuomassa... tietysti auttaa myös se että pulttaisisi graniitti levyn tms jalustan pohjaan tms (painopiste mahdollisimman alas ja mahdollisimman paljon)... itse kaiuttimet olisi kyllä hyvä ruuvata kiinni telineeseen sillä kaksipuoliset teipit yms ovat kuitenkin huonompia (lue : saattavat pettää ratkaisevalla hetkellä..)
Varastan tätä ketjua hieman niin ei tarvitse uutta tehdä. Kotiteatterin kasaaminen on edessä ja nyt harkinnassa olis 5 kpl Totemin Dreamcatchereita. Jos päädyn noihin niin mitä täytyy huomioida vahvistinta ostettaessa? Dreamcatcherin impendanssit on 4 ohmia. En tiedä ohmeista mitn. Käykö niiden kanssa esim. tämä vahvistin: http://www.netanttila.com/webapp/wc...yId=10162&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay. Yamahalle ilmoitetaan teho: 7 x 160W (4Ω, 7 x 95W (8Ω. Ja Dreamcatchereille recommended power 20-80W. Jammun 160 Wattiahan on tuplasti ton 80W. Mitä ongelmia tästä syntyy?
Ei siitä selvinpäin ongelmia pitäis tulla. Kukaan ei käske kokeilla mitä tapahtuu kun kääntää napit kaakkoon.