Kaksi Subwooferia?

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana hamalake1, 18.01.2014.

1. hamalake1

hamalake1 Guest Guest

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on Chorus Constellation Lynx -pääkaiuttimet sekä Chorus Vertigo XLS -subi. Subwoofer toistaa alas ja puhtaasti. Kaipaan musiikin kuunteluun hieman enemmän yläbassoa/potkua. Olisiko vaiva korjattavissa toisella subilla, esim. Genen 5040A tai jollain muulla? Vai onko korjattavissa säädöillä? Nyt subwooferin jakotaajuus on 100 Hz ja olen EQ:lla korjannut käyrää 1.5 dB ylöspäin n. 125 Hz:n kohdalla. Tavoitellakseni sitä yläbassoa.

2. x_jmt_x

x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    524
    Ei kahta erilaista subwooferia koskaan samaan settiin. Eikä tuo "lisää potkua yli 100hz" ole subbarilla ratkaistava muutenkaan..

3. Batmobile

Batmobile Tunnettu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos kaipaat yläbassoille potkua lisää, kokeile mieluummin siirtää pääkaiuttimia eri etäisyyksille seinästä. Jos ei auta, kokeile siirtää kuuntelupaikkaa eri kohtaan.

4. vps358

vps358 Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    532
    99,999% kaipaa yleensä vähemmän kuminaa...
    Tuo kuuluu amispassoalueelle, basso alkaa oikeastaan vasta alle 80 Hz:n.
    Anti-Mode?

T: Vesku

5. j_a_k

j_a_k Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    7
    Kannattaa tulpata ne charioiden refleksiputket. Tuollaisen pienen ylösviritetyn refleksikotelon vaihevirheet sotkee subin ja pääkihisijöiden toimintaa jakotaajuuden ympäristössä. Lisäksi kannattaa koittaa säätää jakotaajuutta johonkin suuntaan, samoin luulen, että subi huutaa +10dB liika kovalla...