Minulla on Chorus Constellation Lynx -pääkaiuttimet sekä Chorus Vertigo XLS -subi. Subwoofer toistaa alas ja puhtaasti. Kaipaan musiikin kuunteluun hieman enemmän yläbassoa/potkua. Olisiko vaiva korjattavissa toisella subilla, esim. Genen 5040A tai jollain muulla? Vai onko korjattavissa säädöillä? Nyt subwooferin jakotaajuus on 100 Hz ja olen EQ:lla korjannut käyrää 1.5 dB ylöspäin n. 125 Hz:n kohdalla. Tavoitellakseni sitä yläbassoa.
Ei kahta erilaista subwooferia koskaan samaan settiin. Eikä tuo "lisää potkua yli 100hz" ole subbarilla ratkaistava muutenkaan..
Jos kaipaat yläbassoille potkua lisää, kokeile mieluummin siirtää pääkaiuttimia eri etäisyyksille seinästä. Jos ei auta, kokeile siirtää kuuntelupaikkaa eri kohtaan.
99,999% kaipaa yleensä vähemmän kuminaa... Tuo kuuluu amispassoalueelle, basso alkaa oikeastaan vasta alle 80 Hz:n. Anti-Mode? T: Vesku
Kannattaa tulpata ne charioiden refleksiputket. Tuollaisen pienen ylösviritetyn refleksikotelon vaihevirheet sotkee subin ja pääkihisijöiden toimintaa jakotaajuuden ympäristössä. Lisäksi kannattaa koittaa säätää jakotaajuutta johonkin suuntaan, samoin luulen, että subi huutaa +10dB liika kovalla...