Eiköhän tuosta Chilen lähemmäs yhdeksän richterin maanjäristyksestä Tyynellämerellä etenevine tsunameineen ala pian ilmaantua tarkempia tietoja... http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...ys+–+maahan+julistettu+hätätila/1135253286861 Saas nähdä, vaikuttaako millään tavoin jenkkien länsirannikkoon tai jopa Vancouverin rantaviivaan...
Kuljettajien lakko on ohi. Nyt odottelen enää uutista että polttoaineiden hinnat palaavat lakkoa edeltäneelle tasolle. Saattaa tosin olla että korotus pysyy, ja kuitataan tulevien korotuspaineiden lieventämisenä..
Näillekin voi olla allerginen. Onko täälä ketään kaakaolle allergisia? Uutinen väittää että se on todella harvinaista. Meinaan että itse olin 16-vuotiaaksi saakka allerginen ja olen kuvitellut ainakin tähän asti että kyse on yleisestä allergiasta.
Tunnen muutaman kaakaoallergikon. Lienee kyllä aika harvinainen allergia aikuisella. Lapsilla sitä näkee paljonkin.
Kuka putoaa bensakaupasta seuraavaksi? Tietenkin aseman tankit on täytetty täyteen juuri ennen lakon alkua, ja nyt pitää ensin myydä kalliilla hankittu polttoaine pois. Tämän jälkeen on aina jokin muu syy miksi polttoaineen hinta ei laske.
S-ryhmä lopettaa valion maidon myynnin. Melkoinen pommi, sanoisinko! Ja varoitusaikaa on sen verran kun nykyiset varastot kestävät. Kuinka menettelen tästä alkaen? Ruotsalaista maitoa EN juo, K-ryhmä on sen verran hintavampi että kaikkia ruokaostoksia en mielellään sinne ulkoista. Pelkkien maitojen hakeminen k-kaupasta esim lokeroon odottamaan ennen muiden ruokaostosten tekemistä s-kaupasta, on vähintäänkin epäkäytännöllistä. Helpointa lienee siirtyäkin kokonaan lidlin asiakkaaksi. Lidlin maito ja litranjukurtit ovat sentään suomalaista valion tuotantoa (ainakin joskus olleet). Yksi on varma, nimittäin se, etten tule ostamaan ainuttakaan tölkkiä ruotsalaista (saati virolaista, joka on varmaan s-ryhmän seuraava askel) maitoa niin kauan kun suomalaista jostain saa!
Onhan tuo toki kova pommi, mutta oletko ostanut tähän asti vain suomalaista lihaa, vihanneksia, vaatteita jne. jne.? Globaalia halutaan, niin globaalia saadaan...
No eikös Arla-Ingman myy myös suomalaista maitoa? Purkitkin taitavat olla erilaisia Suomessa ja Ruotsissa tuotetuista maidoista. Joten yksinkertaisesti ottaa siellä S-marketissa suomalaisen purnukan käteen. Arla-Ingmanin luomumaitoa odotellessa..Valion vastaava on törkeän hintaista.
Niin on eihän tuon mukaan S-ryhmä ole Valion maidon myyntiä lopettamassa, vaan HOK-Elanto. Lisäksi uutisessa mainittu Arla Ingman-maitokin on suomalaista, joten hieman hämäävästi samassa yhteydessä on mainittu myös Arlan tuontimaidoista. Niitä myydään Suomessa pelkällä Arla-merkillä.
Perunat ja leivät ovat aina suomalaisia, samoin maitotuotteet. Suurin osa kasviksista on hankittu naapuritilalta jonka viljelijä harjoittaa myöskin torikauppaa tuotteillaan. Hedelmiä ja salaatteja ei juurikaan käytetä meillä. Lihat ovat mahdollisuuksien mukaan suomalaista. Joskus grillilihojen tai makkaroiden seassa on tullut saksalaista sikaa, vaikka olen ostanut olevinaan tuttua suomalaista merkkiä.. Kalapuikot ja tonnikala nyt lähinnä ovat olleet ulkomailla tuotettuja. Suomalaisiin vaatteisiin ei sentään ole varaa, mutta yleisesti taloudessamme on suosittu suurimmaksi osaksi kotimaista. Yhä harvinaisempi ilmiö nykyään. Meillä helpottaa kun lähiruokaa on saatavilla kahden kilometrin päästä. HOK-Elanto = ?? Ensimmäisistä uutisista sain ainakin itse sellaisen kuvan että tuo vaikuttaisi jokseenkiin koko s-ryhmään. Toisaalla uutisoitiin että arla-ingman pakkaa purkkeihinsa valiolta ostettua maitoa, kuin lidlin milbona ikään..
Ainakin hinnoittelu on vähintään mielenkiintoista, kun samalla alueella voi hinta vaihdella 1,29 - 1,99 litralta.
Helsingin käräjäoikeuden mukaan viinikauppa.comin toiminta on laillista. HS edit: Päätös on näemmä jo kaatanut viinikaupan sivut, "Unable to connect to database server!" tulee vastaan etusivulta eteenpäin pyrkiessä. No eipä mikään ihmekään.
ArlaIngmanin maito on ihan yhtä kotimaista kuin Valion ja itse ostan sitä aina, kun kaupassa on. Tämä ihan siksi, että ei Valion meijereiden sulkemispolitiikka kovin yhteiskuntavastuullista touhua ole ollut sekään. Ruotsista tuleva Arlan maito on erilaisessa purkissa kuin kotimainen ArlaIngmanin maito, eikä niiden pitäisi vahingossa mennä sekaisin. Eli aika tarkoitushakuista tämä uutisointi on ollut. Ei Valiolla mitään monopolia suomalaiseen maitoon ole, tekee sitä muutkin.
ArlaIngmanin maito on ihan yhtä kotimaista kuin Valion ja itse ostan sitä aina, kun kaupassa on. Tämä ihan siksi, että ei Valion meijereiden sulkemispolitiikka kovin yhteiskuntavastuullista touhua ole ollut sekään. Ruotsista tuleva Arlan maito on erilaisessa purkissa kuin kotimainen ArlaIngmanin maito, eikä niiden pitäisi vahingossa mennä sekaisin. Eli aika tarkoitushakuista tämä uutisointi on ollut. Ei Valiolla mitään monopolia suomalaiseen maitoon ole, tekee sitä muutkin.
Vähän hassuja puheli kyllä Matti uutisissa asian tiimoilta. Moisen boikotoinnin pääministeritasolla ehkä ymmärtäisi, jos kotomaassa tuotettua vaihtoehtoa ei enää olisi saatavilla, mutta että nyt tässä tapauksessa. "Ylhäältä käsin ei saisi moista päättää, vaan päätös olisi jätettävä kuluttajalle". Yrittäjä ei siis saisi itse päättää, mitä myy? Johan on... Mukavaa kuultavaa varmasti Ingmanin suomalaisille maidontuottajillekin tuo.
Valitettavasti pääministerillämme on pallo pudonnut käsistä jo ajat sitten. Suhteellisuuden taju on "hieman" kateissa jos uutislähetyksessä valitellaan maitovalikoimien suppeutta tietyssä kauppaketjussa. Mainiota jos yhteiskunnassamme ei tätä pahempia ongelmia esiinny. :hitme: Ei kaikissa kaupossa ole Camembert-juustoakaan, edes yhtä tuotenimikettä valikoimasta puhumattakaan! :grr:
Turun notkahtanut Martinsilta saattaa romahtaa kokonaan: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Turun+Myllysilta+saattaa+romahtaa/1135253476806 http://www.ts.fi/online/kotimaa/116157.html http://yle.fi/alueet/turku/2010/03/...joamistaan_aurajokeen_1509035.html?origin=rss
En ymmärrä mikä möly tuosta asiasta on noussut, sillä suomalasita maitoa se Ingmannin maitokin on, ja esim. Tampereella Arla-Ingmannin maitoa S-ryhmän kaupoissa on ollut jo vuositolkulla erikoismaitoja lukuunottamatta yksinomaan. Miten se Hesa nyt niin tärkeä juttu on, että ko. maidon sinnetulosta semmoinen kohu pitää nostaa, ja pääministerin boikottia viritellä?