Kyllä mulla siinä "plaanissa" ne lämpömittarit näkyvätkin. Ovat vain mobiililaitteessa niin julmetun pieniä, että katsoisin mieluummin sitä dedikoitua lämpötilanäyttöä, jossa näkyvät kaikki. Tämän näköinen on mun "plaani" toistaiseksi: katso liitettä Screen Shot 2014-01-30 at 20.46.14.jpg E: Tuo lamppu tuossa vasemmassa ylänurkassa on autopistoke. Sen alapuolella oleva lamppu on ilmalämpöpumpun pohjalevyn lämmitysvastus (päällä pakkasella). Hirveä namiskarivistö terassilla (ruskea alue) on autolämmityksen pikavalinnat. Makkarissa olevat namiskat ohjaavat sarastusvaloa (makkarin kattolamppu). En päässyt jyvälle tuon IntervalTimerin kanssa, joten sarastusvalo vahvistuu pykälittäin (15, 25, 50, 75 ja 100%) puolen tunnin ajan ennen herätystä. Mietin, että kytkisin autolämmityksen ja sarastusvalon yhteen sillä tavoin, että herätys olisi aina tuntia ennen lähtöaikaa. Säästyisi paljon nappuloita sillä tapaa. Voisin myös ohjelmoida Nexasäätimen nappuloista yhden siten, että se sammuttaa herätyksen (tulevaisuudessa hankittavan radion virtakytkimen) vaikkapa viideksi minuutiksi kerrallaan. Lopullisesti radion ja valon saisi pois vain nousemalla sängystä ja painamalla huoneen toisella puolella olevaa nappulaa.
btw jos haluat niin mulla on tehty noille nexan uusille systeemeille semmonen control on off moduuli ei tartte käyttää lamppuja noissa. pura paketti plugins kansioon paketti täällä. https://www.dropbox.com/s/emsuw7qdgqofuqb/plugarei.zip Si nyt ymmärrän ton koko ongelman mulla on pohja kuva 1680x1050 niin täyttää reilusti kännyn ruudun ja näkee tosin puolet huoneesta pitää kelailla . ilmeisesti nethome scaalaa itemit sopivaan kokoon eli isompi kuva isompi ikoni. mulla se plaani on tämmönen: https://www.dropbox.com/s/sjujq06j2zbf9f6/Screenshot 2014-01-30 03.22.48.png tässä alakerta tuo pohja kuva on väsätty sweethome 3d joka ilmainen suunnittelu softa ja siihen löytyy ikean hyllyjä ja kaikkea muuta krääsää joten vi sistustaa lähelle omaa
Heh, tämähän on hyvä idea!! Pitää viritellä omaan enigma2 boksiin sama. Tätähän voisi jalostaa esim. ulkona olevalla liiketunnistimella: Kun havaitsee liikettä ulkona niin ilmoittaa telkkariin. Kerkee sitten vetää vaatteet päälle ennenkuin yllätysvieraat paukkaa sisään!:thumbsup:
Mulla ei mahdu 800 leveämpi pohjakuva plaanisivulle. Ei pääse edes scrollaamalla näkemään koko kuvaa, vaan se rajautuu raa'asti pois. Näytön resoluutio ei vaikuta tähän. Joku asetus jossain pielessä?
Mites tuo messagen lähetyksen saisi toimimaan NHS -> Enigma2 (Vu+Duo)? Lynx:llä pääsen tuosta NHS raspista sisään Vu+Duo: oon mutta kun komentaa tuon: lynx --dump 192.168.0.4/web/message?text=SAUNAAN!&type=1&timeout=30 niin erroria pukkaa. Tuo messagen tyyppi ei mene läpi enigmalle: "False Missing mandatory parameter 'type'"
Otinpa yhteyttä NetHomen tekijään ja hän korjasi oitis uusimpaan nightlyyn tuon virheen. Nyt saunalämpömittari näyttää oikein.
laitoin jo viestiä sille kun asia tuli ilmi hyvä jos on jo korjattu.Mut tosiaan auliisti vastaa kysymyksiin ja toteuttaa järkeviä uusia toimintoja
Huoltovalikosta tuli vinkki millä sain toimimaan hienosti: wget -O - "http://192.168.0.4/web/message?text=Hello&type=1&timeout=4"
Huoltovalikosta tuli vinkki millä sain toimimaan hienosti: wget -O - "http://192.168.0.4/web/message?text=Hello&type=1&timeout=4"
Mäkin vaihdoin tuohon Wget:iin. Tällä tavoin on parempi, koska aiemmin käyttämäni Firefox käyttäytyy kummasti seuraavalla käynnistyskerralla jos sen tappaa "fskill"-komennolla.
vattupiiras on hyvä ja vakaa , tosin itsellä vaati 1.5A muuntajan syöttää virtaa muuten tellstick kin kanssa tuli satunnaisia jumituksia
Onko joku saanut Raspberryn omaa lämpötilaa mukaan tuohon NetHomen seurantaan? Ja jos on, niin miten?
jep onnistuu ota tuolta mun plugarei.zip paketista ds1820 plugin nethomeen asenna se nethomen plugin kansioon ja käynnistä uusiks nethome. tee nethome/logs kansio jonne teet vaikka filun pi.log ja sitten tee johonkin nethomen alle kansio itellä /onewiretemp jossa lämpötila luku scriptei ja sinne tämmönen tiedosto vaikka pi.pl ja paste tama siihen filuun.. #!/usr/bin/perl use strict; use warnings; use IO::Socket; # my $sensordata = `cat /sys/bus/w1/devices/$device/w1_slave 2>&1`; # print "Read: $sensordata"; my $sensordata = `cat /sys/class/thermal/thermal_zone0/temp 2>&1`; #fix for negative temps from http://habrahabr.ru/post/163575/ $sensordata =~ /t=(\D*\d+)/i; #$sensor_temp =~ /t=(\d+)/i; $sensordata = $sensordata / 1000 ; my $ret = $sensordata*1000; #sent tcp packet nethome my $sock = IO::Socket::INET->new( Proto => 'udp', PeerPort => 8005, PeerAddr => '192.168.1.250', ) or die "Could not create socket: $!\n"; $ret = sprintf("%.0f", $ret); print $sock "event,UPM_Message,Direction,In,UPM.DeviceCode,4,UPM.HouseCode,1,UPM.Primary,$ret,UPM.Secondary,122,UPM.SequenceNumber,0\n" or die "Sent failed : $!"; sen jälkeen tee ds1820 lämpömittari housecode 1 ja device code 4 niin saat piin lämmön nethomeen tuon pi.pl filun voi laittaa crontab -e ajamaan vaikka joka 10 minuutti.
Kiitos. Tuo skripti antaa kuitenkin paljon virheitä: Koodi: /home/pi/NetHome/batch/t_pi.pl: line 2: use: command not found /home/pi/NetHome/batch/t_pi.pl: line 3: use: command not found /home/pi/NetHome/batch/t_pi.pl: line 4: use: command not found /home/pi/NetHome/batch/t_pi.pl: line 11: my: command not found /home/pi/NetHome/batch/t_pi.pl: line 15: syntax error near unexpected token `(' /home/pi/NetHome/batch/t_pi.pl: line 15: `$sensordata =~ /t=(\D*\d+)/i;' eikä lämpötilaa näy.